La investigadora de l’InCom-UAB Maria Corominas Piulats, elegida nova presidenta de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC

La Secció de Filosofia i Ciències Socials va ser creada el 1968 per l’Institut d’Estudis Catalans i acull les disciplines d’antropologia, ciències de la comunicació, dret, economia, filosofia, geografia, pedagogia i sociologia. Té diverses societats filials vinculades que es dediquen específicament a aquestes àrees de coneixement.

Barcelona, 19–01–2016. La investigadora de l’Institut de la Comunicació (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) Maria Corominas Piulats ha estat elegida nova presidenta de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), en substitució de Josep González-Agàpito, en una votació celebrada el dilluns 18 de gener, i en la qual ha sortit elegida per unanimitat.

El seu mandat tindrà una durada de quatre anys i compta amb un equip format Josep M. Panareda, doctor en geografia i història per la Universitat de Barcelona, com a vicepresident; Joaquim Arnau, doctor en filosofia i lletres per la Universitat de Barcelona i diplomat en psicologia aplicada, com a secretari, i M. Dolors Garcia Ramon, catedràtica emèrita d’anàlisi geogràfica regional de la Universitat Autònoma de Barcelona, com a tresorera.

Maria Corominas Piulats és llicenciada i doctora en ciències de la informació per la UAB. Va ser sotsdirectora de l’InCom-UAB (1999–2005), presidenta de la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’IEC (2006–2009), i cap de l’Àrea d’Estudis i Recerca del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (2007–2013). Des de l’any 2008 era membre numerària de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC.

Les seves línies de recerca són l’estructura i les polítiques de comunicació, les teories de la comunicació, la comunicació local, la digitalització i la política lingüística. És autora de diversos treballs i publicacions sobre el sistema audiovisual i les seves transformacions.

Ampliat el termini per presentar propostes a les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, fins el 15 d’octubre
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. La inscripció és gratuïta
La investigadora mexicana Flor Micaela Ramírez Leyva realitza una estada postdoctoral a l’InCom-UAB
Durant la segona quinzena d’octubre, la investigadora mexicana avança en el seu treball de recerca comparatiu sobre els condicionats socials de salut, entre Mèxic i Espanya. La seva activitat s’inscriu dins d’SCOMLAB (Laboratori de Comunicació i Salut) de l’InCom-UAB, sota la tutorització de José Luis Terrón