La investigadora de l’InCom-UAB Maria Corominas Piulats, elegida nova presidenta de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC

La Secció de Filosofia i Ciències Socials va ser creada el 1968 per l’Institut d’Estudis Catalans i acull les disciplines d’antropologia, ciències de la comunicació, dret, economia, filosofia, geografia, pedagogia i sociologia. Té diverses societats filials vinculades que es dediquen específicament a aquestes àrees de coneixement.

Barcelona, 19–01–2016. La investigadora de l’Institut de la Comunicació (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) Maria Corominas Piulats ha estat elegida nova presidenta de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), en substitució de Josep González-Agàpito, en una votació celebrada el dilluns 18 de gener, i en la qual ha sortit elegida per unanimitat.

El seu mandat tindrà una durada de quatre anys i compta amb un equip format Josep M. Panareda, doctor en geografia i història per la Universitat de Barcelona, com a vicepresident; Joaquim Arnau, doctor en filosofia i lletres per la Universitat de Barcelona i diplomat en psicologia aplicada, com a secretari, i M. Dolors Garcia Ramon, catedràtica emèrita d’anàlisi geogràfica regional de la Universitat Autònoma de Barcelona, com a tresorera.

Maria Corominas Piulats és llicenciada i doctora en ciències de la informació per la UAB. Va ser sotsdirectora de l’InCom-UAB (1999–2005), presidenta de la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’IEC (2006–2009), i cap de l’Àrea d’Estudis i Recerca del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (2007–2013). Des de l’any 2008 era membre numerària de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC.

Les seves línies de recerca són l’estructura i les polítiques de comunicació, les teories de la comunicació, la comunicació local, la digitalització i la política lingüística. És autora de diversos treballs i publicacions sobre el sistema audiovisual i les seves transformacions.

ESPECIAL ELECCIONS Convocades les eleccions a la direcció de l’InCom-UAB, que se celebraran el dia 28 de gener de 2019
El període per presentar candidatures romandrà obert des del 20 de desembre de 2018 al 10 de gener de 2019. Poden optar a director/a de l’InCom-UAB aquelles persones amb reconeguda capacitat investigadora, un mínim de dos anys d’antiguitat a la UAB i que formin part del Consell de l’Institut
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2019 ple d’il·lusions i nous projectes.
L’InCom-UAB fa balanç del 2018 a la seva reunió anual
A la reunió anual del consell de l’InCom-UAB, celebrada el 13 de desembre passat, Amparo Huertas Bailén va fer èmfasi en la viabilitat econòmica del centre, tot i la forta crisi que estan patint les universitats
José Luis Terrón forma part del Grup de Treball de Comunicació i Publicitat del Consell Espanyol de Drogodependències i altres Addicions
El 27 de novembre es va constituir el Grup de Treball Permanent de Comunicació i Publicitat, que depèn de la Delegació del Govern pel Pla Nacional sobre Drogues (PNsD), organisme que forma part del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social del Govern d’Espanya