Un projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) rep finançament de la Fundació Autònoma Solidària

Maria Corominas i María Dolores Montero són les responsables de la proposta. L’ajut permetrà a la Càtedra seguir contribuint al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo, a Moçambic

Bellaterra, 20–05–2016. El projecte de cooperació “Contribució a la formació de professorat doctor i a la creació d'un Programa de Doctorat propi a l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo”, liderat per Maria Corominas i María Dolores Montero, investigadores de l’InCom-UAB i membres del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), ha estat seleccionat per la Fundació Autònoma Solidària a la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB. La iniciativa, en el marc de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), rebrà una aportació total de 11.766,74 euros.

El projecte tindrà una durada de dos anys. A curt termini, els objectius principals són contribuir al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo. A mig termini, preveu contribuir a la posada en marxa d'un Programa de doctorat propi d’aquesta escola superior de Moçambic, capaç de crear un avenç de coneixement original en l'àrea de la comunicació social i dels mitjans de comunicació al país i d'establir les principals línies de recerca de la institució.

La iniciativa és continuació d'un projecte anterior de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), titulat “Col·laboració en l'ensenyament superior i en la recerca amb l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo” (2013–2015), que també va rebre finançament de la Fundació Autònoma Solidària.

A la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB, s’han concedit ajuts a set accions de cooperació universitària amb països del Sud, entre les quals hi ha la de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), i tres iniciatives d'educació per al desenvolupament en l'entorn de la UAB.

Per a més informació:

Fundació Autònoma Solidària “Resolució convocatòria XXXIII del Fons de Solidaritat adreçada a PDI i PAS”

Ángel Munárriz (infoLibre) entrevista Amparo Huertas Bailén per a un dels seus reportatges
El diari digital va publicar el diumenge passat, 18 de febrer de 2018, un reportatge sobre el paper dels mitjans en les democràcies actuals. El text recull les opinions de juristes, investigadors i acadèmics, entre els quals es troba la directora de l’InCom-UAB
Ruth S. Contreras participa en la coordinació d’un monogràfic sobre joves i cultura col·laborativa de la Revista Latina de Comunicación Social
La investigadora de l’InCom-UAB coordina el monogràfic “Joves, mitjans i cultura col·laborativa” amb Victòria Tur-Viñes i Mª-José González-Río, de la Universitat d’Alacant. El termini per poder presentar originals romandrà obert fins el dia 1 de juny de 2018
José Luis Terrón publica una lliçó sobre comunicació i salut al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)
El text, disponible en català i castellà, forma part de la línia d’investigació sobre comunicació i salut del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), dirigit per Amparo Huertas Bailén, reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat de recerca
Comress (InCom-UAB) explica com mesurar la reputació corporativa en un article publicat a Austral Comunicación
Carme Ferré-Pavia i Jaime Alberto Orozco-Toro, conscients de la dificultat que comporta mesurar la reputació corporativa al tractar-se de valors intangibles, fan una proposta d’índexs per ser aplicada al sector de la comunicació
Publicació d’un article en un número especial d’Alphaville: Journal of Film and Screen Media
Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, publica un article sobre les transformacions del cinema colombià, en coautoria amb Philippe Meers (Universitat d’Anvers)