Un projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) rep finançament de la Fundació Autònoma Solidària

Maria Corominas i María Dolores Montero són les responsables de la proposta. L’ajut permetrà a la Càtedra seguir contribuint al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo, a Moçambic

Bellaterra, 20–05–2016. El projecte de cooperació “Contribució a la formació de professorat doctor i a la creació d'un Programa de Doctorat propi a l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo”, liderat per Maria Corominas i María Dolores Montero, investigadores de l’InCom-UAB i membres del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), ha estat seleccionat per la Fundació Autònoma Solidària a la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB. La iniciativa, en el marc de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), rebrà una aportació total de 11.766,74 euros.

El projecte tindrà una durada de dos anys. A curt termini, els objectius principals són contribuir al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo. A mig termini, preveu contribuir a la posada en marxa d'un Programa de doctorat propi d’aquesta escola superior de Moçambic, capaç de crear un avenç de coneixement original en l'àrea de la comunicació social i dels mitjans de comunicació al país i d'establir les principals línies de recerca de la institució.

La iniciativa és continuació d'un projecte anterior de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), titulat “Col·laboració en l'ensenyament superior i en la recerca amb l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo” (2013–2015), que també va rebre finançament de la Fundació Autònoma Solidària.

A la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB, s’han concedit ajuts a set accions de cooperació universitària amb països del Sud, entre les quals hi ha la de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), i tres iniciatives d'educació per al desenvolupament en l'entorn de la UAB.

Per a més informació:

Fundació Autònoma Solidària “Resolució convocatòria XXXIII del Fons de Solidaritat adreçada a PDI i PAS”

Sant Jordi 2018: l’InCom-UAB consolida els seus projectes editorials
El centre consolida els seus dos projectes editorials: InCom-UAB Publicacions (col·lecció pròpia d’eBooks de descàrrega gratuïta) i la seva participació a la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC), destinada a difondre investigacions desenvolupades a Llatinoamèrica
Amparo Huertas Bailén clausura el VII Congrés Internacional de GECA (Madrid)
La directora de l’InCom-UAB és l’encarregada de la conferència de clausura plenària en el proper congrés internacional de GECA, que se celebra a finals d’abril a la UCM
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge de la Societat Catalana de Comunicació al soci d’Honor Joan Fuster
Aquesta activitat acadèmica se celebrarà el divendres 20 d’abril a l’Espai Joan Fuster a Sueca, a la comarca de la Ribera Baixa (València), la seva ciutat natal, i se suma als actes commemoratius del 25è aniversari de la mort de l’escriptor valencià. La investigadora de l’InCom-UAB Marta Civil i Serra, membre de la Junta de la SCC-IEC, forma part del comitè organitzador d’aquesta jornada
Noves incorporacions a l’equip d’investigació de l’InCom-UAB
El consell de direcció ha aprovat la incorporació de vuit persones, cinc en la modalitat de personal en formació i tres en la modalitat de personal investigador provinent d’altres universitats
Hernando Gómez Prada realitza una estada predoctoral a l’InCom-UAB
Hernando Gómez Prada realitza la seva tesi doctoral sobre l’obra de Josefina Molina sota la direcció del Dr. Fran A. Zurian, professor titular a la Universidad Complutense de Madrid (UCM) i membre de l’InCom-UAB