Un projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) rep finançament de la Fundació Autònoma Solidària

Maria Corominas i María Dolores Montero són les responsables de la proposta. L’ajut permetrà a la Càtedra seguir contribuint al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo, a Moçambic

Bellaterra, 20–05–2016. El projecte de cooperació “Contribució a la formació de professorat doctor i a la creació d'un Programa de Doctorat propi a l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo”, liderat per Maria Corominas i María Dolores Montero, investigadores de l’InCom-UAB i membres del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), ha estat seleccionat per la Fundació Autònoma Solidària a la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB. La iniciativa, en el marc de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), rebrà una aportació total de 11.766,74 euros.

El projecte tindrà una durada de dos anys. A curt termini, els objectius principals són contribuir al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo. A mig termini, preveu contribuir a la posada en marxa d'un Programa de doctorat propi d’aquesta escola superior de Moçambic, capaç de crear un avenç de coneixement original en l'àrea de la comunicació social i dels mitjans de comunicació al país i d'establir les principals línies de recerca de la institució.

La iniciativa és continuació d'un projecte anterior de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), titulat “Col·laboració en l'ensenyament superior i en la recerca amb l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo” (2013–2015), que també va rebre finançament de la Fundació Autònoma Solidària.

A la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB, s’han concedit ajuts a set accions de cooperació universitària amb països del Sud, entre les quals hi ha la de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), i tres iniciatives d'educació per al desenvolupament en l'entorn de la UAB.

Per a més informació:

Fundació Autònoma Solidària “Resolució convocatòria XXXIII del Fons de Solidaritat adreçada a PDI i PAS”

Tres nous articles de Comress (InCom-UAB) sobre identitats i conflicte polític
Membres del grup de recerca Comress (InCom-UAB) han publicat a Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, Culture, Language and Representation i Palabra Clave
El treball de l’InCom-UAB, destacat al rànquing de titulacions universitàries d’El Mundo
L’edició 2017 del rànquing del diari El Mundo situa el grau de Comunicació Audiovisual de la UAB en primer lloc. A l’avaluació es menciona explícitament l’activitat del nostre centre de recerca
El director general de l’Escola Superior de Jornalismo (Moçambic), Dr. Tomás Jane, ha realitzat una estada a la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
L’investigador moçambiquès ha impartit una sessió acadèmica en el Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) titulada “Contribução das rádios comunitarias na educação a cidadania”. La seva estada s’ha emmarcat dins d’un projecte de cooperació que l’InCom-UAB desenvolupa en col·laboració amb l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), finançat per la Fundació Autònoma Solidaria
El Center for Intercultural Dialogue afegeix a la seva llista d’experts europeus el CV de la directora de l’InCom-UAB
Amparo Huertas Bailén s’incorpora a la llista d’investigadors experts creada per aquesta institució nord-americana, que va néixer de la mà del Council of Communication Associations. L’objectiu del Center for Intercultural Dialogue és fomentar contactes entre experts en comunicació intercultural dels cinc continents, i impulsar recerca internacional
L’InCom-UAB ja té registrats 199 documents al Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Un dels reptes dels últims anys de l’InCom-UAB ha estat augmentar la visibilitat, l’accés i la utilització dels resultats dels seus projectes d’investigació. L’actual directora, Amparo Huertas Bailén, ha seguit així l’estratègia iniciada per José Luis Terrón, director anterior (2009–2016)