Un projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) rep finançament de la Fundació Autònoma Solidària

Maria Corominas i María Dolores Montero són les responsables de la proposta. L’ajut permetrà a la Càtedra seguir contribuint al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo, a Moçambic

Bellaterra, 20–05–2016. El projecte de cooperació “Contribució a la formació de professorat doctor i a la creació d'un Programa de Doctorat propi a l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo”, liderat per Maria Corominas i María Dolores Montero, investigadores de l’InCom-UAB i membres del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), ha estat seleccionat per la Fundació Autònoma Solidària a la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB. La iniciativa, en el marc de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), rebrà una aportació total de 11.766,74 euros.

El projecte tindrà una durada de dos anys. A curt termini, els objectius principals són contribuir al desenvolupament de l'ensenyament superior i la docència, la recerca i la formació de professorat doctor a l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo. A mig termini, preveu contribuir a la posada en marxa d'un Programa de doctorat propi d’aquesta escola superior de Moçambic, capaç de crear un avenç de coneixement original en l'àrea de la comunicació social i dels mitjans de comunicació al país i d'establir les principals línies de recerca de la institució.

La iniciativa és continuació d'un projecte anterior de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), titulat “Col·laboració en l'ensenyament superior i en la recerca amb l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo” (2013–2015), que també va rebre finançament de la Fundació Autònoma Solidària.

A la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB, s’han concedit ajuts a set accions de cooperació universitària amb països del Sud, entre les quals hi ha la de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), i tres iniciatives d'educació per al desenvolupament en l'entorn de la UAB.

Per a més informació:

Fundació Autònoma Solidària “Resolució convocatòria XXXIII del Fons de Solidaritat adreçada a PDI i PAS”

L'InCom-UAB participa en la coordinació d’un simposi en el 56º Congreso Internacional de Americanistas (ICA)
Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo coordinen el simposi “Migraciones: espacios y conexiones en el entorno digital”, en el proper Congreso Internacional de Americanistas, que se celebrarà del 15 al 20 de juliol de 2018 a Salamanca
La investigadora mexicana Giselle Melchor realitza una estada de recerca de dos mesos a Comress (InCom-UAB)
El tema de recerca que aborda durant la seva estada a Comress (InCom-UAB) és La construcción dramática y cultural del personaje del narcotraficante en series y telenovelas. Aquest estudi pretén, a partir de l’anàlisi de diàlegs, relacions entre personatges, relació amb l’Estat i contextos, entreveure el sentit de la construcción de la narrativa i del personatge del narcotraficant
Firmat un nou conveni de col·laboració amb l’AE-IC
A través de l’InCom-UAB, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC) han firmat un conveni específic de col·laboració, renovable per períodes anuals
La revista mexicana Andamios publica una entrevista a la directora de l’InCom-UAB
L’últim número d’Andamios. Revista de Investigación Social, editada per la Universidad Autónoma de la Ciudad de México (UACM), inclou una entrevista a Amparo Huertas Bailén. Cynthia Pech Salvador i Villaplana Ruiz en són les autores
Presentació de l’OCC (InCom-UAB) al Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), a Granollers, el 14 de juny
Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, presentarà l'últim projecte digital de l'Institut al Mercat Audiovisual de Catalunya 2017, un certamen de referència en l’àmbit de la comunicació de proximitat al nostre país, que enguany arriba a la 18a edició