Gabriela Marques participarà en una trobada europea de joves sobre antigitanisme

La integrant de l’InCom-UAB Gabriela Marques dedica la seva Tesi Doctoral, inscrita al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB sota la direcció d’Amparo Huertas Bailén, a l’estudi del consum cultural del col·lectiu gitano. Marques assistirà a la tercera edició de Putren Le Jakha – Abre tus ojos!

Bellaterra / Ostrava (República Txeca), 07‒10‒2016. Gabriela Marques, membre de l’InCom-UAB i doctoranda al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, participarà en la tercera edició del Putren Le Jakha – Abre tus ojos!. Es tracta d’una trobada de joves sobre antigitanisme, que es desenvoluparà entre els dies 10 i 16 d’octubre a Ostrava (República Checa). Les activitats de la trobada són molt diverses: working groups, conferències, workshops i visites a comunitats gitanes de la ciutat i el seu entorn.

Putren Le Jakha – Abre tus ojos! té com a objectiu crear un espai de debat sobre els gitanos a Europa amb la participació de joves d’entre 17 i 30 anys (gitanos i no gitanos) d’Espanya, República Txeca, Romania, Àustria, Hongria i Eslovàquia. La Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya (FAGIC) és la responsable de la gestió dels representants d’Espanya. Aquest any té assignades sis places. Les edicions anteriors es van fer a Barcelona (2015) i Viena (2014).

Gabriela Marques investiga el consum cultural dels gitanos a Barcelona, en el programa de doctorat del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva directora és la Dra. Amparo Huertas, directora de l’InCom-UAB.

Per a més informació:

Federació d’associacions gitanes de Catalunya

L'InCom-UAB participa en la coordinació d’un simposi en el 56º Congreso Internacional de Americanistas (ICA)
Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo coordinen el simposi “Migraciones: espacios y conexiones en el entorno digital”, en el proper Congreso Internacional de Americanistas, que se celebrarà del 15 al 20 de juliol de 2018 a Salamanca
La investigadora mexicana Giselle Melchor realitza una estada de recerca de dos mesos a Comress (InCom-UAB)
El tema de recerca que aborda durant la seva estada a Comress (InCom-UAB) és La construcción dramática y cultural del personaje del narcotraficante en series y telenovelas. Aquest estudi pretén, a partir de l’anàlisi de diàlegs, relacions entre personatges, relació amb l’Estat i contextos, entreveure el sentit de la construcción de la narrativa i del personatge del narcotraficant
Firmat un nou conveni de col·laboració amb l’AE-IC
A través de l’InCom-UAB, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC) han firmat un conveni específic de col·laboració, renovable per períodes anuals
La revista mexicana Andamios publica una entrevista a la directora de l’InCom-UAB
L’últim número d’Andamios. Revista de Investigación Social, editada per la Universidad Autónoma de la Ciudad de México (UACM), inclou una entrevista a Amparo Huertas Bailén. Cynthia Pech Salvador i Villaplana Ruiz en són les autores
Presentació de l’OCC (InCom-UAB) al Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), a Granollers, el 14 de juny
Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, presentarà l'últim projecte digital de l'Institut al Mercat Audiovisual de Catalunya 2017, un certamen de referència en l’àmbit de la comunicació de proximitat al nostre país, que enguany arriba a la 18a edició