Gabriela Marques participarà en una trobada europea de joves sobre antigitanisme

La integrant de l’InCom-UAB Gabriela Marques dedica la seva Tesi Doctoral, inscrita al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB sota la direcció d’Amparo Huertas Bailén, a l’estudi del consum cultural del col·lectiu gitano. Marques assistirà a la tercera edició de Putren Le Jakha – Abre tus ojos!

Bellaterra / Ostrava (República Txeca), 07‒10‒2016. Gabriela Marques, membre de l’InCom-UAB i doctoranda al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, participarà en la tercera edició del Putren Le Jakha – Abre tus ojos!. Es tracta d’una trobada de joves sobre antigitanisme, que es desenvoluparà entre els dies 10 i 16 d’octubre a Ostrava (República Checa). Les activitats de la trobada són molt diverses: working groups, conferències, workshops i visites a comunitats gitanes de la ciutat i el seu entorn.

Putren Le Jakha – Abre tus ojos! té com a objectiu crear un espai de debat sobre els gitanos a Europa amb la participació de joves d’entre 17 i 30 anys (gitanos i no gitanos) d’Espanya, República Txeca, Romania, Àustria, Hongria i Eslovàquia. La Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya (FAGIC) és la responsable de la gestió dels representants d’Espanya. Aquest any té assignades sis places. Les edicions anteriors es van fer a Barcelona (2015) i Viena (2014).

Gabriela Marques investiga el consum cultural dels gitanos a Barcelona, en el programa de doctorat del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva directora és la Dra. Amparo Huertas, directora de l’InCom-UAB.

Per a més informació:

Federació d’associacions gitanes de Catalunya

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Dalila de Simone realitzarà una estada Erasmus+ a l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)
La investigadora italiana realitzará la seva estada Erasmus+ Traineeship, dins del Projecte Final de Laurea Magistrale, tutoritzat per Rossana Actis. Per part de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB/UVic-UCC), la tutora de la seva estada serà Ruth S. Contreras Espinosa, responsable d’aquest Observatori
Cinc Tesis Doctorals relacionades amb projectes de l’InCom-UAB en marxa
Totes les investigacions estan inscrites en el Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB). Tres s’inclouen en la línia de treball denominada SCOMLab Comunicació i Salut (InCom-UAB) i la resta, en Comunicació, Migració i Ciutadania (CMC InCom-UAB)
Sis estudiants mexicans, becats per fer una estada a l’InCom-UAB
Els estudiants col·laboraran amb l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), que dirigeix la investigadora Ruth S. Contreras Espinosa, que actuarà al mateix temps de tutora de la seva estada
Primer aniversari de l’OCC InCom-UAB
L’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) es va presentar al públic el 9 de juny de 2017. Aquest projecte digital vol esdevenir una font d’informació i recursos fonamental per totes les persones i entitats interessades en aquest àmbit, ja siguin acadèmiques, professionals o lligades al món polític