Gabriela Marques participarà en una trobada europea de joves sobre antigitanisme

La integrant de l’InCom-UAB Gabriela Marques dedica la seva Tesi Doctoral, inscrita al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB sota la direcció d’Amparo Huertas Bailén, a l’estudi del consum cultural del col·lectiu gitano. Marques assistirà a la tercera edició de Putren Le Jakha – Abre tus ojos!

Bellaterra / Ostrava (República Txeca), 07‒10‒2016. Gabriela Marques, membre de l’InCom-UAB i doctoranda al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, participarà en la tercera edició del Putren Le Jakha – Abre tus ojos!. Es tracta d’una trobada de joves sobre antigitanisme, que es desenvoluparà entre els dies 10 i 16 d’octubre a Ostrava (República Checa). Les activitats de la trobada són molt diverses: working groups, conferències, workshops i visites a comunitats gitanes de la ciutat i el seu entorn.

Putren Le Jakha – Abre tus ojos! té com a objectiu crear un espai de debat sobre els gitanos a Europa amb la participació de joves d’entre 17 i 30 anys (gitanos i no gitanos) d’Espanya, República Txeca, Romania, Àustria, Hongria i Eslovàquia. La Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya (FAGIC) és la responsable de la gestió dels representants d’Espanya. Aquest any té assignades sis places. Les edicions anteriors es van fer a Barcelona (2015) i Viena (2014).

Gabriela Marques investiga el consum cultural dels gitanos a Barcelona, en el programa de doctorat del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva directora és la Dra. Amparo Huertas, directora de l’InCom-UAB.

Per a més informació:

Federació d’associacions gitanes de Catalunya

Ángel Munárriz (infoLibre) entrevista Amparo Huertas Bailén per a un dels seus reportatges
El diari digital va publicar el diumenge passat, 18 de febrer de 2018, un reportatge sobre el paper dels mitjans en les democràcies actuals. El text recull les opinions de juristes, investigadors i acadèmics, entre els quals es troba la directora de l’InCom-UAB
Ruth S. Contreras participa en la coordinació d’un monogràfic sobre joves i cultura col·laborativa de la Revista Latina de Comunicación Social
La investigadora de l’InCom-UAB coordina el monogràfic “Joves, mitjans i cultura col·laborativa” amb Victòria Tur-Viñes i Mª-José González-Río, de la Universitat d’Alacant. El termini per poder presentar originals romandrà obert fins el dia 1 de juny de 2018
José Luis Terrón publica una lliçó sobre comunicació i salut al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)
El text, disponible en català i castellà, forma part de la línia d’investigació sobre comunicació i salut del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), dirigit per Amparo Huertas Bailén, reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat de recerca
Comress (InCom-UAB) explica com mesurar la reputació corporativa en un article publicat a Austral Comunicación
Carme Ferré-Pavia i Jaime Alberto Orozco-Toro, conscients de la dificultat que comporta mesurar la reputació corporativa al tractar-se de valors intangibles, fan una proposta d’índexs per ser aplicada al sector de la comunicació
Publicació d’un article en un número especial d’Alphaville: Journal of Film and Screen Media
Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, publica un article sobre les transformacions del cinema colombià, en coautoria amb Philippe Meers (Universitat d’Anvers)