Gabriela Marques participarà en una trobada europea de joves sobre antigitanisme

La integrant de l’InCom-UAB Gabriela Marques dedica la seva Tesi Doctoral, inscrita al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB sota la direcció d’Amparo Huertas Bailén, a l’estudi del consum cultural del col·lectiu gitano. Marques assistirà a la tercera edició de Putren Le Jakha – Abre tus ojos!

Bellaterra / Ostrava (República Txeca), 07‒10‒2016. Gabriela Marques, membre de l’InCom-UAB i doctoranda al Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, participarà en la tercera edició del Putren Le Jakha – Abre tus ojos!. Es tracta d’una trobada de joves sobre antigitanisme, que es desenvoluparà entre els dies 10 i 16 d’octubre a Ostrava (República Checa). Les activitats de la trobada són molt diverses: working groups, conferències, workshops i visites a comunitats gitanes de la ciutat i el seu entorn.

Putren Le Jakha – Abre tus ojos! té com a objectiu crear un espai de debat sobre els gitanos a Europa amb la participació de joves d’entre 17 i 30 anys (gitanos i no gitanos) d’Espanya, República Txeca, Romania, Àustria, Hongria i Eslovàquia. La Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya (FAGIC) és la responsable de la gestió dels representants d’Espanya. Aquest any té assignades sis places. Les edicions anteriors es van fer a Barcelona (2015) i Viena (2014).

Gabriela Marques investiga el consum cultural dels gitanos a Barcelona, en el programa de doctorat del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva directora és la Dra. Amparo Huertas, directora de l’InCom-UAB.

Per a més informació:

Federació d’associacions gitanes de Catalunya

Sant Jordi 2018: l’InCom-UAB consolida els seus projectes editorials
El centre consolida els seus dos projectes editorials: InCom-UAB Publicacions (col·lecció pròpia d’eBooks de descàrrega gratuïta) i la seva participació a la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC), destinada a difondre investigacions desenvolupades a Llatinoamèrica
Amparo Huertas Bailén clausura el VII Congrés Internacional de GECA (Madrid)
La directora de l’InCom-UAB és l’encarregada de la conferència de clausura plenària en el proper congrés internacional de GECA, que se celebra a finals d’abril a la UCM
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge de la Societat Catalana de Comunicació al soci d’Honor Joan Fuster
Aquesta activitat acadèmica se celebrarà el divendres 20 d’abril a l’Espai Joan Fuster a Sueca, a la comarca de la Ribera Baixa (València), la seva ciutat natal, i se suma als actes commemoratius del 25è aniversari de la mort de l’escriptor valencià. La investigadora de l’InCom-UAB Marta Civil i Serra, membre de la Junta de la SCC-IEC, forma part del comitè organitzador d’aquesta jornada
Noves incorporacions a l’equip d’investigació de l’InCom-UAB
El consell de direcció ha aprovat la incorporació de vuit persones, cinc en la modalitat de personal en formació i tres en la modalitat de personal investigador provinent d’altres universitats
Hernando Gómez Prada realitza una estada predoctoral a l’InCom-UAB
Hernando Gómez Prada realitza la seva tesi doctoral sobre l’obra de Josefina Molina sota la direcció del Dr. Fran A. Zurian, professor titular a la Universidad Complutense de Madrid (UCM) i membre de l’InCom-UAB