Presentació del vídeo Revelades (2016) a la UAB

Revelades (2016), un projecte audiovisual de l’InCom-UAB, fou presentat el 10 de febrer passat en el Centre de Recursos per a Col·lectius de la UAB. Una activitat organitzada pel Col·lectiu d’Estudiants Àrabs

Bellaterra, 15–02–2017. Amparo Huertas Bailén i Maria Luna, part de l’equip responsable del vídeo Revelades (2016), van presentar aquest projecte audiovisual el divendres passat, 10 de febrer, en una trobada amb el Col·lectiu d’Estudiants Àrabs de la UAB (CEA-UAB). Montserrat Santamarina, professora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB, i també partícip del projecte, no va poder assistir a la presentació.

Revelades (2016) és protagonitzada per 5 dones musulmanes residents a Catalunya, que ens expliquen diverses experiències personals, per exemple, en relació amb la recerca de feina o la decisió de col·locar-se un mocador, així com la seva opinió sobre com els mitjans tracten la religió musulmana. El vídeo és un encàrrec del Centre Arts Santa Mònica a l’InCom-UAB, amb motiu de l’exposició 60db /16 Khz. BCN. Sents la violència? sobre la percepció de la violència a la ciutat de Barcelona. La mostra es va poder visitar entre l’octubre de 2016 i el gener de 2017.

En la trobada amb membres del CEA-UAB, Amparo Huertas Bailén va destacar l’aprenentatge que ha suposat per a ella l’estudi del col·lectiu musulmà, pels equips d’investigació aproximar-se a l’Altre requereix de l’autocrítica constant, ja que hi ha comportaments racistes i islamòfobs excessivament naturalitzats. La directora de l’InCom-UAB i coordinadora del grup consolidat Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2014/SGR-01594) va començar a analitzar el procés d’adaptació de la població migrant a partir del consum cultural l’any 2003 i, cinc anys més tard, va crear la línia de treball Comunicació, Migració i Ciutadania a l’InCom-UAB. Maria Luna, membre de l’InCom-UAB i del grup consolidat, va destacar la importància d’expandir els discursos positius sobre les dones musulmanes i que aquest és precisament el principal objectiu d’aquest projecte audiovisual. Revelades (2016) permet escoltar en primera persona les opinions de 5 joves musulmanes sobre el que suposa la convivència intercultural a partir de les seves pròpies vivències.

Accés al vídeo