L’exdirector de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i actual membre d’aquest centre d’investigació el Dr. José Luis Terrón Blanco va formar part del tribunal avaluador, juntament amb quatre professors i investigadors universitaris mexicans

Mèxic, D.F. (Mèxic), 16–02–2017. La investigadora Verónica Gil Martínez ha obtingut el grau de mestra per la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) després de defensar la seva tesi el 3 de febrer passat i que porta per títol Políticas de información para los derechos humanos. Alcances en la región sur-sureste de México. Verónica Gil Martínez va realitzar una estada de recerca a l’InCom-UAB durant el segon semestre de 2016, amb una beca del Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (Conacyt) de Mèxic. Durant la seva estada va estar sota la direcció del Dr. José Luis Terrón Blanco.

La investigació que ha donat com a resultat l’obtenció del títol de mestra consistia en analitzar les polítiques d’informació existents a Mèxic i com aquestes s’aplicaven a la regió Sud/Sud-est, principalment a l’Estat de Chiapas. Amb aquesta investigació pretén mostrar les noves configuracions dels escenaris de la comunicació des de la relació de les TIC, els drets humans i el desenvolupament.

El seu tribunal va estar format per cinc persones: la Dra. Irma Mariana Gutiérrez Morales, directora de tesi, i la Dra. Martha Alicia Márquez Rodríguez, ambdues docents a la Facultat d’Estudis Superiors d’Acatlán (UNAM); el Dr. Jorge Enrique Bravo Torres Coto, investigador i docent de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials (UNAM); el Dr. Egbert John Sánchez Vanderkast, investigador i docent del Postgrau en Bibliotecologia i Estudis de la Informació (UNAM); i el Dr. José Luis Terrón Blanco, professor titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, exdirector (2009–2016) i membre de l’InCom-UAB.

Accés al recurs electrònic:

GIL MARTÍNEZ, Verónica (2017): Políticas de información para los derechos humanos. Alcances en la región sur-sureste de México [En línia]. Santa Cruz de Acatlán, Naucalpan (Estado de México): Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Tesi per a l’obtenció del títol de “Maestría en Comunicaciones”, Programa de Posgrado en Ciencias Políticas y Sociales, Facultad de Estudios Superiores de Acatlán (UNAM). Directora: Gutiérrez Morales, Irma Mariana.