Xerrada de Miquel de Moragas i Spà sobre “La ciutat com a marca d’identitat” a l’O Ateneo de Santiago de Compostel·la, el 13 de febrer passat

La sessió formava part del cicle ‘Os luns do Ateneo’ [Els dilluns de l’Ateneu] i va estar moderada per l’actual degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universidade de Santiago de Compostela, Dr. Xosé Ramon Pousa Estévez

Bellaterra / Santiago de Compostel·la, 17–02–2017. L’O Ateneo de Santiago de Compostel·la va invitar el catedràtic emèrit del Departament de Mitjans. Comunicació i Cultura (UAB) i fundador i primer director de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i del Centre d’Estudis Olímpics (CEO-UAB) Miquel de Moragas i Spà a impartir la xerrada “La ciutat com a marca d’identitat”, que es va celebrar el dilluns 13 de febrer, a les 20 hores.

Miquel de Moragas i Spà va centrar la major part de la seva intervenció en el resultat de dues recerques interdisciplinàries recents, que aborden el concepte de ciutat com a marca d’identitat territorial i dels seus ciutadans des de diversos punts de vista (històric, sociològic, semiòtic, antropològic, des de les ciències de la comunicació,…). En concret, per una banda, va parlar de les principals conclusions del seu darrer llibre Barcelona, ciutat simbòlica, editat el 2016, per l’Ajuntament de Barcelona; i per l’altra, va aprofundir en la investigació en curs que està duent a terme sobre la commemoració del 25è aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona’92, considerats els últims Jocs Olímpics abans de la irrupció d’internet a escala internacional, que culminarà amb la publicació d’un llibre el proper estiu.

Peu de fotografia: D’esquerra a dreta, Xosé Ramon Pousa Estévez amb Miquel de Moragas i Spà, dilluns passat, a l’O Ateneo de Santiago (Copyright fotografia: Álvaro Ballesteros, La Voz de Galicia).

Cartell de l’acte

Web O Ateneo de Santiago (destacat sobre l'acte)

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018