esp | cat  
InCom-UAB
Centre amb projecció interdepartamental i interuniversitària
per a la recerca, la difusió i la formació
en l’àmbit de la comunicació
 
   
  Actualitat InCom-UAB  
   
  < Tornar  
 
Xerrada de Miquel de Moragas i Spà sobre “La ciutat com a marca d’identitat” a l’O Ateneo de Santiago de Compostel·la, el 13 de febrer passat


La sessió formava part del cicle ‘Os luns do Ateneo’ [Els dilluns de l’Ateneu] i va estar moderada per l’actual degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universidade de Santiago de Compostela, Dr. Xosé Ramon Pousa Estévez

Bellaterra / Santiago de Compostel·la, 17–02–2017. L’O Ateneo de Santiago de Compostel·la va invitar el catedràtic emèrit del Departament de Mitjans. Comunicació i Cultura (UAB) i fundador i primer director de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i del Centre d’Estudis Olímpics (CEO-UAB) Miquel de Moragas i Spà a impartir la xerrada “La ciutat com a marca d’identitat”, que es va celebrar el dilluns 13 de febrer, a les 20 hores.

Miquel de Moragas i Spà va centrar la major part de la seva intervenció en el resultat de dues recerques interdisciplinàries recents, que aborden el concepte de ciutat com a marca d’identitat territorial i dels seus ciutadans des de diversos punts de vista (històric, sociològic, semiòtic, antropològic, des de les ciències de la comunicació,…). En concret, per una banda, va parlar de les principals conclusions del seu darrer llibre Barcelona, ciutat simbòlica, editat el 2016, per l’Ajuntament de Barcelona; i per l’altra, va aprofundir en la investigació en curs que està duent a terme sobre la commemoració del 25è aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona’92, considerats els últims Jocs Olímpics abans de la irrupció d’internet a escala internacional, que culminarà amb la publicació d’un llibre el proper estiu.

Peu de fotografia: D’esquerra a dreta, Xosé Ramon Pousa Estévez amb Miquel de Moragas i Spà, dilluns passat, a l’O Ateneo de Santiago (Copyright fotografia: Álvaro Ballesteros, La Voz de Galicia).

Cartell de l’acte

Web O Ateneo de Santiago (destacat sobre l'acte)



 



 
 
L’InCom-UAB ofereix dos cursos d’especialització
"Seguretat i privacitat per a periodistes, comunicadors i ciutadans” i “Producció multimèdia i desenvolupament de projectes amb software lliure” són els títols dels dos cursos de formació que ofereix l’InCom-UAB durant el primer trimestre de 2018
Amparo Huertas Bailén, als informatius de RTVE
La 1 (RTVE) ha emès el 3 de desembre de 2017 dues peces informatives sobre el tancament del Kioskiero, l’últim quiosc de la UAB. Els documents recullen l’opinió de la directora de l’InCom-UAB: això és una conseqüència de l’expansió de la cultura digital
L'OCC InCom-UAB vol esdevenir un espai d'anàlisi crítica del desenvolupament del sector de la comunicació a Catalunya
Fa prop de sis mesos des de la presentació de l'OCC InCom UAB a Barcelona. Des de la seva creació, s'ha anat ampliant la publicació de material elaborat per l'equip de redacció
Nova publicació a Atlántica: Discursos mediáticos sobre la diferencia en América Latina y el Caribe
Dels 24 títols que formen la col·lecció Atlántica, 12 títols són fruit del conveni entre el nostre centre d’investigació i l’Editorial UOC. L’última és una obra col·lectiva editada per Tania Hoff (Escola Superior de Propaganda e Marketing, Brasil) i Doris E. Martínez (Universidad de Puerto Rico)
Pedro Javier Martínez Martínez s’incorpora com a nou membre de l’InCom-UAB
Professor del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Pedro Javier Martínez Martínez és especialista en temes de comunicació i salut i s’incorpora a la línia de treball del Grup Comunicació i Salut (InCom-UAB), que dirigeix José Luis Terrón
Totes les notícies...
 
 
 
Universitat Autònoma de Barcelona
  Informe de la comunicació a Catalunya
  Portal de la Comunicació InCom-UAB
 
  Institut de la Comunicació (InCom-UAB)
Telèfon: +34 93 581 29 07
incom.uab.cat | incom@uab.cat