La investigadora Laura Santamaria fa una estada de recerca a la Universitat Ruprecht Karls de Heidelberg

L’estada de recerca la duu a terme en el marc del seu període d’any sabàtic, després d’haver estat degana de la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) entre els anys 2011 i 2016

Bellaterra / Heidelberg (Alemanya) 10–03–2017. La professora titular del Departament de Traducció i d’interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental i investigadora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) Laura Santamaria està fent una estada de recerca Alemanya entre els mesos de març a maig de 2017.

L’estada a l’Institut de Traducció i d’Interpretació (Institut für Übersetzen und Dolmetschen der Universität Heidelberg) permetrà a la investigadora treballar en l’àmbit del discurs multimodal i la traducció dels productes audiovisuals multilingües.

Laura Santamaria és membre del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), coordinat per la directora de l’InCom-UAB Amparo Huertas Bailén, reconegut per la Generalitat de Catalunya com a Grup Consolidat de Recerca (referència 2014/SGR-01594). És professora de traducció a la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la UAB des de 1985, en la qual ha exercit diversos càrrecs de gestió. Les seves línies de recerca principals se centren en la traducció audiovisual, la interculturalitat i les referències culturals.

Fotografia: arxiu personal Laura Santamaria.

L’InCom-UAB, present a la 29a edició de CinéLatino: 29 Rencontres de Toulouse (França)
Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, participa en les jornades acadèmiques “Cinema, Gènere i Política” que es realitzen els dies 23 i 24 de març de 2017 en el marc de CinéLatino: 29 Rencontres de Toulouse (França)
L’investigador de l’InCom-UAB Josep Lobera publica un article a International Migration
“Toward a multi-ethnic public sphere? Media consumption in highly diverse districts in Spain” és el títol del article, firmat per Josep Lobera, Victor Arco i Carlos Giménez. El text apareix al número 55 de la revista International Migration, publicada per la International Organization for Migration (IOM)