La investigadora Laura Santamaria fa una estada de recerca a la Universitat Ruprecht Karls de Heidelberg

L’estada de recerca la duu a terme en el marc del seu període d’any sabàtic, després d’haver estat degana de la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) entre els anys 2011 i 2016

Bellaterra / Heidelberg (Alemanya) 10–03–2017. La professora titular del Departament de Traducció i d’interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental i investigadora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) Laura Santamaria està fent una estada de recerca Alemanya entre els mesos de març a maig de 2017.

L’estada a l’Institut de Traducció i d’Interpretació (Institut für Übersetzen und Dolmetschen der Universität Heidelberg) permetrà a la investigadora treballar en l’àmbit del discurs multimodal i la traducció dels productes audiovisuals multilingües.

Laura Santamaria és membre del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), coordinat per la directora de l’InCom-UAB Amparo Huertas Bailén, reconegut per la Generalitat de Catalunya com a Grup Consolidat de Recerca (referència 2014/SGR-01594). És professora de traducció a la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la UAB des de 1985, en la qual ha exercit diversos càrrecs de gestió. Les seves línies de recerca principals se centren en la traducció audiovisual, la interculturalitat i les referències culturals.

Fotografia: arxiu personal Laura Santamaria.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
El InCom-UAB acull una estada d’investigació del professor mexicà Felipe Marañón Lazcano (Universidad Autónoma de Nuevo León)
Durant la seva estada, del 18 al 28 de juny, l’investigador mexicà col·laborarà en la línia de treball de comunicació i salut, dins del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB)