Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic de CONFOCO 2017

Confoco 2017, que se celebrarà del 26 al 28 d’abril a la Facultat de Ciències de la Informació de la Universidad Complutense de Madrid, està dedicat a les dones fotògrafes

Bellaterra / Madrid, 14–03–2017. Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), ha estat convidada a formar part del comitè científic de l’edició del 2017 del Congrés Internacional de Fotografia organitzat pel Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat 1 de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universidad Complutense de Madrid (UCM), en col·laboració amb GECA.

CONFOCO 2017 porta com a títol “Fotógrafas: mujeres tras la cámara (Investigación, Estética y Prácticas Pedagógicas)”. El congrés se celebrarà del 26 al 28 d’abril de 2017 a la Facultat de Ciències de la Informació de la Universidad Complutense de Madrid.

Les línies de treball proposades per al Congrés són les següents:
– Pioneres de la fotografia
– Fotoperiodisme i documentalisme
– Fotògrafes de moda i publicitat
– Construccions mediàtiques sobre la dona fotògrafa
– Fotografia i praxis artística
– El paper de la dona en el processament de la imatge de la praxis analògica a l’era digital
– Activisme i pràctiques d’apoderament de la dona a través de la fotografia
– Teòriques de la fotografia i pràctiques pedagògiques en l’ús i usos del fotogràfic.

El termini per a la presentació de propostes és el 2 d’abril. S’han d’enviar al correu electrònic: confoco@ucm.es

Per a més informació:

‘Call for papers’ del congrés (en castellà)

L’InCom-UAB, present a la 29a edició de CinéLatino: 29 Rencontres de Toulouse (França)
Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, participa en les jornades acadèmiques “Cinema, Gènere i Política” que es realitzen els dies 23 i 24 de març de 2017 en el marc de CinéLatino: 29 Rencontres de Toulouse (França)
L’investigador de l’InCom-UAB Josep Lobera publica un article a International Migration
“Toward a multi-ethnic public sphere? Media consumption in highly diverse districts in Spain” és el títol del article, firmat per Josep Lobera, Victor Arco i Carlos Giménez. El text apareix al número 55 de la revista International Migration, publicada per la International Organization for Migration (IOM)
Publicats nous vídeos al canal de Youtube PortalCOM TV
L’objectiu és compartir algunes de les ponències presentades en el workshop sobre l’estudi de les comunitats indígenes organitzat per l’InCom-UAB al setembre del 2016. A hores d’ara ja estan disponibles quatre intervencions
Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic de CONFOCO 2017
La investigadora Laura Santamaria fa una estada de recerca a la Universitat Ruprecht Karls de Heidelberg
L’estada de recerca la duu a terme en el marc del seu període d’any sabàtic, després d’haver estat degana de la Facultat de Traducció i d’Interpretació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) entre els anys 2011 i 2016