esp | cat  
InCom-UAB
Centre amb projecció interdepartamental i interuniversitària
per a la recerca, la difusió i la formació
en l’àmbit de la comunicació
 
   
  Actualitat InCom-UAB  
   
  < Tornar  
 
L’investigador de l’InCom-UAB Josep Lobera publica un article a International Migration


“Toward a multi-ethnic public sphere? Media consumption in highly diverse districts in Spain” és el títol del article, firmat per Josep Lobera, Victor Arco i Carlos Giménez. El text apareix al número 55 de la revista International Migration, publicada per la International Organization for Migration (IOM)

Bellaterra / Madrid, 20–03–2017. L’investigador de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professor de Sociologia a la Universidad Autónoma de Madrid (UAM) Josep Lobera publica, juntament amb Víctor Arco i Carlos Giménez (també de la UAM), l’article “Toward a multi-ethnic public sphere? Media consumption in highly diverse districts in Spain”. El text apareix a la revista International Migration, concretament al número 55, volum 2, publicat aquest mes de març de 2017.

L’article analitza l’esfera pública multiètnica a partir de l’estudi del consum de mitjans de comunicació en barris de ciutats espanyoles que tenen un elevat índex d’immigració. El treball de camp es basa en dues enquestes sobre audiències realitzades els anys 2010 i 2012. Els resultats detecten una baixada del consum de mitjans de comunicació provocada no tant pel canvi dels costums en els consums sinó per la crisi econòmica. Entre el col·lectiu jove, els que tenen un major nivell d’educació consumeixen un ventall més ampli de mitjans de comunicació minoritaris d’altres cultures, sobretot de premsa, ràdio i fonts de notícies d’internet. Els autors també aporten una reflexió teòrica sobre els mitjans de comunicació i l’esfera multiètnica en els països del Sud d’Europa.

Entre la bibliografia citada apareixen dos treballs on han participat altres membres de l’InCom-UAB. En primer lloc, la ponència d’Amparo Huertas Bailén “El consumo cultural de los latinoamericanos en Cataluña: integración, ciudadana y transnacionalismo”, presentada al Congreso de l'Asociación de Estudios Latinoamericanos (LASA) celebrat a Rio de Janeiro (2009) i, en segon lloc, l’estudi que Amparo Huertas Bailén, Yolanda Martínez i Jordi Moreras van fer per encàrrec de la Fundación Alternativas Prácticas y consumos mediático-culturales del colectivo marroquí en España (2013).

Accés a l’article:
LOBERA, Josep; ARCO, Víctor; GIMÉNEZ, Carlos (2017): “Toward a multi-ethnic public sphere? Media consumption in highly diverse districts in Spain” [En línia]. International Migration, núm 55, pàg. 39–52.

Fotografia: arxiu personal Josep Lobera.



 



 
 
Ángel Munárriz (infoLibre) entrevista Amparo Huertas Bailén per a un dels seus reportatges
El diari digital va publicar el diumenge passat, 18 de febrer de 2018, un reportatge sobre el paper dels mitjans en les democràcies actuals. El text recull les opinions de juristes, investigadors i acadèmics, entre els quals es troba la directora de l’InCom-UAB
Ruth S. Contreras participa en la coordinació d’un monogràfic sobre joves i cultura col·laborativa de la Revista Latina de Comunicación Social
La investigadora de l’InCom-UAB coordina el monogràfic “Joves, mitjans i cultura col·laborativa” amb Victòria Tur-Viñes i Mª-José González-Río, de la Universitat d’Alacant. El termini per poder presentar originals romandrà obert fins el dia 1 de juny de 2018
José Luis Terrón publica una lliçó sobre comunicació i salut al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)
El text, disponible en català i castellà, forma part de la línia d’investigació sobre comunicació i salut del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), dirigit per Amparo Huertas Bailén, reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat de recerca
Comress (InCom-UAB) explica com mesurar la reputació corporativa en un article publicat a Austral Comunicación
Carme Ferré-Pavia i Jaime Alberto Orozco-Toro, conscients de la dificultat que comporta mesurar la reputació corporativa al tractar-se de valors intangibles, fan una proposta d’índexs per ser aplicada al sector de la comunicació
Publicació d’un article en un número especial d’Alphaville: Journal of Film and Screen Media
Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, publica un article sobre les transformacions del cinema colombià, en coautoria amb Philippe Meers (Universitat d’Anvers)
Totes les notícies...
 
 
 
Universitat Autònoma de Barcelona
  Informe de la comunicació a Catalunya
  Portal de la Comunicació InCom-UAB
 
  Institut de la Comunicació (InCom-UAB)
Telèfon: +34 93 581 29 07
incom.uab.cat | incom@uab.cat