Francisco A. Zurian (UCM) s’incorpora a l’InCom-UAB

El Consell de direcció de l’InCom-UAB ha aprovat avui la incorporació a l’Institut de Francisco A. Zurian, director del Seminario Interuniversitario Permanente de Investigación “Género, Estética y Cultura Audiovisual” (GECA), ubicat a la Universidad Complutense de Madrid (UCM)

Bellaterra, 07–04–2017. El Consell de direcció de l’InCom-UAB ha aprovat avui la incorporació a l’Institut de Francisco A. Zurian, professor del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad 1 (CAVP1) de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid (UCM), on dirigeix el Seminario Interuniversitario Permanente de Investigación “Género, Estética y Cultura Audiovisual” (GECA). Les línies de recerca de Francisco A. Zurian són estètica i teoria del cinema i els mitjans audiovisuals; la cultura audiovisual i els estudis culturals, de gènere i sexualitat; feminisme i estudis sobre les dones, estudis sobre els homes i masculinitats i estudis LGBTIQ; l’escriptura de guió de ficció i la narrativa audiovisual; cinema, televisió i cultura espanyola contemporània; el cinema de Pedro Almodóvar, així com estudis sobre moda, tendències, creativitat i fotografia.

Les relacions entre GECA i l’InCom-UAB van començar l’any 2014, amb la participació de membres de l’Institut en el V Workshop internacional de investigación audiovisual. Representaciones de genero, violencia y educación, organitzat per GECA. Actualment, Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, forma part de la xarxa d’investigadors espanyols d’aquest seminari interuniversitari permanent especialitzat en gènere i comunicació.

Font fotografia: Web Universidad Complutense de Madrid.

Per a més informació

GECA

Ressenya del llibre de Francisco A. Zurian (coord.) “Diseccionando a Adán. Representaciones audiovisuales de la masculinidad” (Madrid: Editorial Síntesis, 2015).

Ressenya del llibre de Francisco A. Zurian (coord.) “Construyendo una mirada propia: mujeres directoras en el cine español. De los orígenes al año 2000” (Madrid: Editorial Síntesis, 2015).

L’InCom-UAB presenta l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015–2016 el proper dijous 28 de setembre
L’obra, que va néixer l’any 2000, compta per novè bienni consecutiu, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa
Verònica Irene Basquens, estudiant de Sociologia (UAB), realitza una estada de pràctiques a l'InCom-UAB
L’investigador de l’InCom-UAB Simón Vialás Fernández defensa la seva tesi doctoral