Francisco A. Zurian (UCM) s’incorpora a l’InCom-UAB

El Consell de direcció de l’InCom-UAB ha aprovat avui la incorporació a l’Institut de Francisco A. Zurian, director del Seminario Interuniversitario Permanente de Investigación “Género, Estética y Cultura Audiovisual” (GECA), ubicat a la Universidad Complutense de Madrid (UCM)

Bellaterra, 07–04–2017. El Consell de direcció de l’InCom-UAB ha aprovat avui la incorporació a l’Institut de Francisco A. Zurian, professor del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad 1 (CAVP1) de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid (UCM), on dirigeix el Seminario Interuniversitario Permanente de Investigación “Género, Estética y Cultura Audiovisual” (GECA). Les línies de recerca de Francisco A. Zurian són estètica i teoria del cinema i els mitjans audiovisuals; la cultura audiovisual i els estudis culturals, de gènere i sexualitat; feminisme i estudis sobre les dones, estudis sobre els homes i masculinitats i estudis LGBTIQ; l’escriptura de guió de ficció i la narrativa audiovisual; cinema, televisió i cultura espanyola contemporània; el cinema de Pedro Almodóvar, així com estudis sobre moda, tendències, creativitat i fotografia.

Les relacions entre GECA i l’InCom-UAB van començar l’any 2014, amb la participació de membres de l’Institut en el V Workshop internacional de investigación audiovisual. Representaciones de genero, violencia y educación, organitzat per GECA. Actualment, Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, forma part de la xarxa d’investigadors espanyols d’aquest seminari interuniversitari permanent especialitzat en gènere i comunicació.

Font fotografia: Web Universidad Complutense de Madrid.

Per a més informació

GECA

Ressenya del llibre de Francisco A. Zurian (coord.) “Diseccionando a Adán. Representaciones audiovisuales de la masculinidad” (Madrid: Editorial Síntesis, 2015).

Ressenya del llibre de Francisco A. Zurian (coord.) “Construyendo una mirada propia: mujeres directoras en el cine español. De los orígenes al año 2000” (Madrid: Editorial Síntesis, 2015).

L’OCC InCom-UAB publica dues guies destinades a enfortir la cohesió social a Catalunya des de la comunicació
Arran d'un projecte d'investigació competitiu finançat per la Generalitat de Catalunya sobre una mostra de dones musulmanes procedents del Magrib, s'han publicat —en el marc de l'Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB)— dos documents adreçats a millorar el tractament periodístic de l'islam i a reduir l'escletxa digital
Documents disponibles de l’InCom-UAB al Dipòsit Digital de Documents de la UAB: 7.823 consultes i 5.766 descàrregues (2017)
En el que porten d’any, s’han realitzat 7.823 consultes i 5.766 descàrregues dels documents que l’InCom-UAB té registrats al Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD), que sumen un total de 204. Aquesta activitat es realitza principalment des d’Espanya. Mèxic, Colòmbia, Veneçuela i Perú