Francisco A. Zurian (UCM) s’incorpora a l’InCom-UAB

El Consell de direcció de l’InCom-UAB ha aprovat avui la incorporació a l’Institut de Francisco A. Zurian, director del Seminario Interuniversitario Permanente de Investigación “Género, Estética y Cultura Audiovisual” (GECA), ubicat a la Universidad Complutense de Madrid (UCM)

Bellaterra, 07–04–2017. El Consell de direcció de l’InCom-UAB ha aprovat avui la incorporació a l’Institut de Francisco A. Zurian, professor del Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad 1 (CAVP1) de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid (UCM), on dirigeix el Seminario Interuniversitario Permanente de Investigación “Género, Estética y Cultura Audiovisual” (GECA). Les línies de recerca de Francisco A. Zurian són estètica i teoria del cinema i els mitjans audiovisuals; la cultura audiovisual i els estudis culturals, de gènere i sexualitat; feminisme i estudis sobre les dones, estudis sobre els homes i masculinitats i estudis LGBTIQ; l’escriptura de guió de ficció i la narrativa audiovisual; cinema, televisió i cultura espanyola contemporània; el cinema de Pedro Almodóvar, així com estudis sobre moda, tendències, creativitat i fotografia.

Les relacions entre GECA i l’InCom-UAB van començar l’any 2014, amb la participació de membres de l’Institut en el V Workshop internacional de investigación audiovisual. Representaciones de genero, violencia y educación, organitzat per GECA. Actualment, Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, forma part de la xarxa d’investigadors espanyols d’aquest seminari interuniversitari permanent especialitzat en gènere i comunicació.

Font fotografia: Web Universidad Complutense de Madrid.

Per a més informació

GECA

Ressenya del llibre de Francisco A. Zurian (coord.) “Diseccionando a Adán. Representaciones audiovisuales de la masculinidad” (Madrid: Editorial Síntesis, 2015).

Ressenya del llibre de Francisco A. Zurian (coord.) “Construyendo una mirada propia: mujeres directoras en el cine español. De los orígenes al año 2000” (Madrid: Editorial Síntesis, 2015).

Ángel Munárriz (infoLibre) entrevista Amparo Huertas Bailén per a un dels seus reportatges
El diari digital va publicar el diumenge passat, 18 de febrer de 2018, un reportatge sobre el paper dels mitjans en les democràcies actuals. El text recull les opinions de juristes, investigadors i acadèmics, entre els quals es troba la directora de l’InCom-UAB
Ruth S. Contreras participa en la coordinació d’un monogràfic sobre joves i cultura col·laborativa de la Revista Latina de Comunicación Social
La investigadora de l’InCom-UAB coordina el monogràfic “Joves, mitjans i cultura col·laborativa” amb Victòria Tur-Viñes i Mª-José González-Río, de la Universitat d’Alacant. El termini per poder presentar originals romandrà obert fins el dia 1 de juny de 2018