Amparo Huertas Bailén, ponent en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (Barcelona, del 24 al 29 d’abril)

La directora de l’InCom-UAB parlarà sobre transnacionalisme digital. El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) porta com a lema “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos” i vol retre un homenatge a Eugenio Trías.

Bellaterra / Barcelona, 18–04–2017. “Migrantes en el entorno digital: Espacios y conexiones” és el títol de la ponència que impartirà Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat d’aquesta universitat, al VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos. In Memoriam Eugenio Trías”, que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, a diverses universitats, del 24 al 29 d’abril de 2017.

La finalitat de la ponència és realitzar un estat de l’art dels principals objectes d’estudi tractats al voltant de la interrelació entre espai digital i experiència migratòria. A un mon globalitzat, les TIC incrementen les possibilitats d’hibridació cultural i la persona migrant té al seu abast fluxos comunicatius de tot tipus. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la comunicació interpersonal i comunitària, l’ús d’Internet per part de les segones generacions des de la perspectiva de la interculturalitat i la influència dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir emigrar. La ponència s’inclou al panel “Éxodos, migraciones, tránsitos y retornos”, programat la tarda del 28 d’abril a la seu de la UNED (Barcelona).

El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) és una iniciativa d’Hercritia Cátedra Internacional de Hermenéutica Crítica i la Sociedad Académica de Filosofía, amb el suport de Santander Universidades, Centro de Estudios Filosóficos Eugenio Trías, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Amb aquest esdeveniment acadèmic, els organitzadors volen retre homenatge al reconegut filòsof i escriptor Eugenio Trías (Barcelona, 1942–2013), que l’any 1995 va ser guardonat per la seva obra amb el Premi Internacional Friedrich Nietzsche, considerat el premi Nobel de la filosofia.

Per a més informació:

Web congrés

Programa

La revista Communication papers publica un article de la investigadora Marta Civil i Serra
L’últim número de la revista de la Universitat de Girona inclou una ressenya escrita per la investigadora de l’InCom-UAB del darrer llibre de Wifredo Espina, Quan volien silenciar-me (Lleida: Editorial Pagès, 2016). El text va ser publicat per primera vegada el passat mes de febrer al Portal de la Comunicació, gestionat per l’InCom-UAB
Aprovats quatre nous títols per a la col·lecció Atlántica de Comunicación
Arran de la col·laboració entre l’Editorial UOC i l’InCom-UAB en el marc de la col·lecció Atlántica de Comunicación, ja s’han publicat 11 títols. Per al curs curso 2017–2018, està prevista l’aparició de quatre noves obres
L’OCC InCom-UAB publica dues guies destinades a enfortir la cohesió social a Catalunya des de la comunicació
Arran d'un projecte d'investigació competitiu finançat per la Generalitat de Catalunya sobre una mostra de dones musulmanes procedents del Magrib, s'han publicat —en el marc de l'Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB)— dos documents adreçats a millorar el tractament periodístic de l'islam i a reduir l'escletxa digital
Documents disponibles de l’InCom-UAB al Dipòsit Digital de Documents de la UAB: 7.823 consultes i 5.766 descàrregues (2017)
En el que porten d’any, s’han realitzat 7.823 consultes i 5.766 descàrregues dels documents que l’InCom-UAB té registrats al Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD), que sumen un total de 204. Aquesta activitat es realitza principalment des d’Espanya. Mèxic, Colòmbia, Veneçuela i Perú
Publicats els vídeos de les ponències presentades en el workshop dedicat a l’estudi de les comunitats indígenes