Amparo Huertas Bailén, ponent en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (Barcelona, del 24 al 29 d’abril)

La directora de l’InCom-UAB parlarà sobre transnacionalisme digital. El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) porta com a lema “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos” i vol retre un homenatge a Eugenio Trías.

Bellaterra / Barcelona, 18–04–2017. “Migrantes en el entorno digital: Espacios y conexiones” és el títol de la ponència que impartirà Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat d’aquesta universitat, al VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos. In Memoriam Eugenio Trías”, que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, a diverses universitats, del 24 al 29 d’abril de 2017.

La finalitat de la ponència és realitzar un estat de l’art dels principals objectes d’estudi tractats al voltant de la interrelació entre espai digital i experiència migratòria. A un mon globalitzat, les TIC incrementen les possibilitats d’hibridació cultural i la persona migrant té al seu abast fluxos comunicatius de tot tipus. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la comunicació interpersonal i comunitària, l’ús d’Internet per part de les segones generacions des de la perspectiva de la interculturalitat i la influència dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir emigrar. La ponència s’inclou al panel “Éxodos, migraciones, tránsitos y retornos”, programat la tarda del 28 d’abril a la seu de la UNED (Barcelona).

El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) és una iniciativa d’Hercritia Cátedra Internacional de Hermenéutica Crítica i la Sociedad Académica de Filosofía, amb el suport de Santander Universidades, Centro de Estudios Filosóficos Eugenio Trías, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Amb aquest esdeveniment acadèmic, els organitzadors volen retre homenatge al reconegut filòsof i escriptor Eugenio Trías (Barcelona, 1942–2013), que l’any 1995 va ser guardonat per la seva obra amb el Premi Internacional Friedrich Nietzsche, considerat el premi Nobel de la filosofia.

Per a més informació:

Web congrés

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.