Amparo Huertas Bailén, ponent en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (Barcelona, del 24 al 29 d’abril)

La directora de l’InCom-UAB parlarà sobre transnacionalisme digital. El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) porta com a lema “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos” i vol retre un homenatge a Eugenio Trías.

Bellaterra / Barcelona, 18–04–2017. “Migrantes en el entorno digital: Espacios y conexiones” és el títol de la ponència que impartirà Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat d’aquesta universitat, al VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos. In Memoriam Eugenio Trías”, que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, a diverses universitats, del 24 al 29 d’abril de 2017.

La finalitat de la ponència és realitzar un estat de l’art dels principals objectes d’estudi tractats al voltant de la interrelació entre espai digital i experiència migratòria. A un mon globalitzat, les TIC incrementen les possibilitats d’hibridació cultural i la persona migrant té al seu abast fluxos comunicatius de tot tipus. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la comunicació interpersonal i comunitària, l’ús d’Internet per part de les segones generacions des de la perspectiva de la interculturalitat i la influència dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir emigrar. La ponència s’inclou al panel “Éxodos, migraciones, tránsitos y retornos”, programat la tarda del 28 d’abril a la seu de la UNED (Barcelona).

El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) és una iniciativa d’Hercritia Cátedra Internacional de Hermenéutica Crítica i la Sociedad Académica de Filosofía, amb el suport de Santander Universidades, Centro de Estudios Filosóficos Eugenio Trías, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Amb aquest esdeveniment acadèmic, els organitzadors volen retre homenatge al reconegut filòsof i escriptor Eugenio Trías (Barcelona, 1942–2013), que l’any 1995 va ser guardonat per la seva obra amb el Premi Internacional Friedrich Nietzsche, considerat el premi Nobel de la filosofia.

Per a més informació:

Web congrés

L’InCom-UAB ofereix dos cursos d’especialització
"Seguretat i privacitat per a periodistes, comunicadors i ciutadans” i “Producció multimèdia i desenvolupament de projectes amb software lliure” són els títols dels dos cursos de formació que ofereix l’InCom-UAB durant el primer trimestre de 2018
L'Editorial UOC comparteix les ressenyes publicades al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)
L’Editorial UOC i l’InCom-UAB enforteixen d’aquesta manera la seva col·laboració, iniciada l’any 2014 amb la posada en marxa de la col·lecció Atlántica de Comunicación
Presentat a Madrid el Libro blanco del desarrollo español de videojuegos 2017
El llibre, produït i editat per l’Asociación Española de Empresas Productoras y Desarrolladoras de Videojuegos y Software de Entretenimientos (DEV), ha comptat amb la col·laboració de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC), dirigit per Ruth Sofia Contreras Espinosa
Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic del congrés COMUNICON 2018 (Brasil)
COMUNICON 2018 és un congrés especialitzat en comunicació i consum, organitzat per l’Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM, São Paulo (Brasil). Es desenvoluparà el proper mes d’octubre i el termini d’enviament de propostes romandrà obert fins el 2 d’abril
Investigadors de l’InCom-UAB publiquen dos articles en l’últim número de la Revista Española de Comunicación en Salud (RECS)
La Revista Española de Comunicación en Salud (RECS) inclou en el seu número de juliol-desembre de 2017 dos articles escrits per investigadors de l’InCom-UAB: “Información sobre la creatina en el siglo XXI en España” i “La comunicación en las revistas de salud pública de la biblioteca virtual SCIELO”. RECS és una publicació editada per l’Asociación Española de Comunicación en Salud (AECS) i la Universidad Carlos III de Madrid