Amparo Huertas Bailén, ponent en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (Barcelona, del 24 al 29 d’abril)

La directora de l’InCom-UAB parlarà sobre transnacionalisme digital. El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) porta com a lema “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos” i vol retre un homenatge a Eugenio Trías.

Bellaterra / Barcelona, 18–04–2017. “Migrantes en el entorno digital: Espacios y conexiones” és el títol de la ponència que impartirà Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat d’aquesta universitat, al VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos. In Memoriam Eugenio Trías”, que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, a diverses universitats, del 24 al 29 d’abril de 2017.

La finalitat de la ponència és realitzar un estat de l’art dels principals objectes d’estudi tractats al voltant de la interrelació entre espai digital i experiència migratòria. A un mon globalitzat, les TIC incrementen les possibilitats d’hibridació cultural i la persona migrant té al seu abast fluxos comunicatius de tot tipus. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la comunicació interpersonal i comunitària, l’ús d’Internet per part de les segones generacions des de la perspectiva de la interculturalitat i la influència dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir emigrar. La ponència s’inclou al panel “Éxodos, migraciones, tránsitos y retornos”, programat la tarda del 28 d’abril a la seu de la UNED (Barcelona).

El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) és una iniciativa d’Hercritia Cátedra Internacional de Hermenéutica Crítica i la Sociedad Académica de Filosofía, amb el suport de Santander Universidades, Centro de Estudios Filosóficos Eugenio Trías, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Amb aquest esdeveniment acadèmic, els organitzadors volen retre homenatge al reconegut filòsof i escriptor Eugenio Trías (Barcelona, 1942–2013), que l’any 1995 va ser guardonat per la seva obra amb el Premi Internacional Friedrich Nietzsche, considerat el premi Nobel de la filosofia.

Per a més informació:

Web congrés

Sant Jordi 2018: l’InCom-UAB consolida els seus projectes editorials
El centre consolida els seus dos projectes editorials: InCom-UAB Publicacions (col·lecció pròpia d’eBooks de descàrrega gratuïta) i la seva participació a la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC), destinada a difondre investigacions desenvolupades a Llatinoamèrica
Amparo Huertas Bailén clausura el VII Congrés Internacional de GECA (Madrid)
La directora de l’InCom-UAB és l’encarregada de la conferència de clausura plenària en el proper congrés internacional de GECA, que se celebra a finals d’abril a la UCM
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge de la Societat Catalana de Comunicació al soci d’Honor Joan Fuster
Aquesta activitat acadèmica se celebrarà el divendres 20 d’abril a l’Espai Joan Fuster a Sueca, a la comarca de la Ribera Baixa (València), la seva ciutat natal, i se suma als actes commemoratius del 25è aniversari de la mort de l’escriptor valencià. La investigadora de l’InCom-UAB Marta Civil i Serra, membre de la Junta de la SCC-IEC, forma part del comitè organitzador d’aquesta jornada
Noves incorporacions a l’equip d’investigació de l’InCom-UAB
El consell de direcció ha aprovat la incorporació de vuit persones, cinc en la modalitat de personal en formació i tres en la modalitat de personal investigador provinent d’altres universitats
Hernando Gómez Prada realitza una estada predoctoral a l’InCom-UAB
Hernando Gómez Prada realitza la seva tesi doctoral sobre l’obra de Josefina Molina sota la direcció del Dr. Fran A. Zurian, professor titular a la Universidad Complutense de Madrid (UCM) i membre de l’InCom-UAB