Amparo Huertas Bailén, ponent en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (Barcelona, del 24 al 29 d’abril)

La directora de l’InCom-UAB parlarà sobre transnacionalisme digital. El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) porta com a lema “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos” i vol retre un homenatge a Eugenio Trías.

Bellaterra / Barcelona, 18–04–2017. “Migrantes en el entorno digital: Espacios y conexiones” és el títol de la ponència que impartirà Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat d’aquesta universitat, al VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos. In Memoriam Eugenio Trías”, que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, a diverses universitats, del 24 al 29 d’abril de 2017.

La finalitat de la ponència és realitzar un estat de l’art dels principals objectes d’estudi tractats al voltant de la interrelació entre espai digital i experiència migratòria. A un mon globalitzat, les TIC incrementen les possibilitats d’hibridació cultural i la persona migrant té al seu abast fluxos comunicatius de tot tipus. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la comunicació interpersonal i comunitària, l’ús d’Internet per part de les segones generacions des de la perspectiva de la interculturalitat i la influència dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir emigrar. La ponència s’inclou al panel “Éxodos, migraciones, tránsitos y retornos”, programat la tarda del 28 d’abril a la seu de la UNED (Barcelona).

El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) és una iniciativa d’Hercritia Cátedra Internacional de Hermenéutica Crítica i la Sociedad Académica de Filosofía, amb el suport de Santander Universidades, Centro de Estudios Filosóficos Eugenio Trías, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Amb aquest esdeveniment acadèmic, els organitzadors volen retre homenatge al reconegut filòsof i escriptor Eugenio Trías (Barcelona, 1942–2013), que l’any 1995 va ser guardonat per la seva obra amb el Premi Internacional Friedrich Nietzsche, considerat el premi Nobel de la filosofia.

Per a més informació:

Web congrés

Programa

L’exposició “Barcelona davant la càmera” inclou la darrera obra de Miquel de Moragas i Spà
La mostra, que es pot visitar durant aquest mes a les vitrines de la planta baixa de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la Universitat Autònoma de Barcelona, inclou el llibre “Barcelona, ciutat simbòlica” del fundador i primer director de l’InCom-UAB, entre les obres que reflexionen sobre la ciutat comtal des del punt de vista fotogràfic, etnogràfic, social i cultural
Antonella Frisiello, investigadora Senior de l’Istituto Superiore Mario Boella (Itàlia), realitza una estada a l’InCom-UAB
L’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC) ha rebut la visita d’Antonella Frisiello, investigadora Senior de l’Istituto Superiore Mario Boella (Itàlia) i membre del Consell Regional de la Società Italiana di Ergonomia
L’OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC) crea el primer mapa del sector dels videojocs a Catalunya
L’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE) de l’InCom-UAB / UVic-UCC ha creat el primer mapa de les empreses dedicades al sector de videojocs al territori català
L’InCom-UAB us invita a celebrar Sant Jordi amb les seves últimes novetats editorials
L’Institut s’afegeix a la commemoració del Dia Internacional del Llibre, el proper diumenge 23 d’abril, i us proposa fer un cop d’ull a les seves últimes novetats en l’àmbit editorial
Gabriela Marques Gonçalves publica un article a Amarí. Revista Cultural Gitana