Amparo Huertas Bailén, ponent en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (Barcelona, del 24 al 29 d’abril)

La directora de l’InCom-UAB parlarà sobre transnacionalisme digital. El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) porta com a lema “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos” i vol retre un homenatge a Eugenio Trías.

Bellaterra / Barcelona, 18–04–2017. “Migrantes en el entorno digital: Espacios y conexiones” és el títol de la ponència que impartirà Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat d’aquesta universitat, al VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos. In Memoriam Eugenio Trías”, que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, a diverses universitats, del 24 al 29 d’abril de 2017.

La finalitat de la ponència és realitzar un estat de l’art dels principals objectes d’estudi tractats al voltant de la interrelació entre espai digital i experiència migratòria. A un mon globalitzat, les TIC incrementen les possibilitats d’hibridació cultural i la persona migrant té al seu abast fluxos comunicatius de tot tipus. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la comunicació interpersonal i comunitària, l’ús d’Internet per part de les segones generacions des de la perspectiva de la interculturalitat i la influència dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir emigrar. La ponència s’inclou al panel “Éxodos, migraciones, tránsitos y retornos”, programat la tarda del 28 d’abril a la seu de la UNED (Barcelona).

El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) és una iniciativa d’Hercritia Cátedra Internacional de Hermenéutica Crítica i la Sociedad Académica de Filosofía, amb el suport de Santander Universidades, Centro de Estudios Filosóficos Eugenio Trías, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Amb aquest esdeveniment acadèmic, els organitzadors volen retre homenatge al reconegut filòsof i escriptor Eugenio Trías (Barcelona, 1942–2013), que l’any 1995 va ser guardonat per la seva obra amb el Premi Internacional Friedrich Nietzsche, considerat el premi Nobel de la filosofia.

Per a més informació:

Web congrés

Tres nous articles de Comress (InCom-UAB) sobre identitats i conflicte polític
Membres del grup de recerca Comress (InCom-UAB) han publicat a Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, Culture, Language and Representation i Palabra Clave
El treball de l’InCom-UAB, destacat al rànquing de titulacions universitàries d’El Mundo
L’edició 2017 del rànquing del diari El Mundo situa el grau de Comunicació Audiovisual de la UAB en primer lloc. A l’avaluació es menciona explícitament l’activitat del nostre centre de recerca
El director general de l’Escola Superior de Jornalismo (Moçambic), Dr. Tomás Jane, ha realitzat una estada a la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
L’investigador moçambiquès ha impartit una sessió acadèmica en el Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) titulada “Contribução das rádios comunitarias na educação a cidadania”. La seva estada s’ha emmarcat dins d’un projecte de cooperació que l’InCom-UAB desenvolupa en col·laboració amb l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), finançat per la Fundació Autònoma Solidaria
El Center for Intercultural Dialogue afegeix a la seva llista d’experts europeus el CV de la directora de l’InCom-UAB
Amparo Huertas Bailén s’incorpora a la llista d’investigadors experts creada per aquesta institució nord-americana, que va néixer de la mà del Council of Communication Associations. L’objectiu del Center for Intercultural Dialogue és fomentar contactes entre experts en comunicació intercultural dels cinc continents, i impulsar recerca internacional
L’InCom-UAB ja té registrats 199 documents al Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Un dels reptes dels últims anys de l’InCom-UAB ha estat augmentar la visibilitat, l’accés i la utilització dels resultats dels seus projectes d’investigació. L’actual directora, Amparo Huertas Bailén, ha seguit així l’estratègia iniciada per José Luis Terrón, director anterior (2009–2016)