Amparo Huertas Bailén, ponent en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (Barcelona, del 24 al 29 d’abril)

La directora de l’InCom-UAB parlarà sobre transnacionalisme digital. El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) porta com a lema “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos” i vol retre un homenatge a Eugenio Trías.

Bellaterra / Barcelona, 18–04–2017. “Migrantes en el entorno digital: Espacios y conexiones” és el títol de la ponència que impartirà Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat d’aquesta universitat, al VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) “El tema de nuestro tiempo: Historia, Tópos, Éxodos. In Memoriam Eugenio Trías”, que se celebrarà a la ciutat de Barcelona, a diverses universitats, del 24 al 29 d’abril de 2017.

La finalitat de la ponència és realitzar un estat de l’art dels principals objectes d’estudi tractats al voltant de la interrelació entre espai digital i experiència migratòria. A un mon globalitzat, les TIC incrementen les possibilitats d’hibridació cultural i la persona migrant té al seu abast fluxos comunicatius de tot tipus. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la comunicació interpersonal i comunitària, l’ús d’Internet per part de les segones generacions des de la perspectiva de la interculturalitat i la influència dels mitjans de comunicació a l’hora de decidir emigrar. La ponència s’inclou al panel “Éxodos, migraciones, tránsitos y retornos”, programat la tarda del 28 d’abril a la seu de la UNED (Barcelona).

El VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF) és una iniciativa d’Hercritia Cátedra Internacional de Hermenéutica Crítica i la Sociedad Académica de Filosofía, amb el suport de Santander Universidades, Centro de Estudios Filosóficos Eugenio Trías, Universitat de Barcelona (UB), Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Amb aquest esdeveniment acadèmic, els organitzadors volen retre homenatge al reconegut filòsof i escriptor Eugenio Trías (Barcelona, 1942–2013), que l’any 1995 va ser guardonat per la seva obra amb el Premi Internacional Friedrich Nietzsche, considerat el premi Nobel de la filosofia.

Per a més informació:

Web congrés

Programa

L’InCom-UAB presenta l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015–2016 el proper dijous 28 de setembre
L’obra, que va néixer l’any 2000, compta per novè bienni consecutiu, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa
Verònica Irene Basquens, estudiant de Sociologia (UAB), realitza una estada de pràctiques a l'InCom-UAB
L’investigador de l’InCom-UAB Simón Vialás Fernández defensa la seva tesi doctoral
Simón Vialás Fernández, membre de l’InCom-UAB, ha defensat la seva tesi doctoral, que porta per títol Producción orientada al procomún en el documental español. La tesi ha estat dirigida per José Luis Terrón, director de l’Observatori de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, dins del programa d’estudis de doctorat 'Continguts de comunicació en l’era digital’, del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB
Ernesto Nhanale, autor de la primera tesi doctoral en el marc de col·laboració amb l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo
El 8 de setembre passat Ernesto Nhanale va defensar la seva tesi doctoral Periodismo y democracia en Mozambique: cobertura de los casos de corrupción en los semanarios 'Domingo' y 'Savana', en el marc del projecte de col·laboració firmat entre l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo i la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), que compta amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària
Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca a l’InCom-UAB
Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca de dos mesos a l’InCom-UAB