L’InCom-UAB ja té registrats 199 documents al Dipòsit Digital de Documents de la UAB

Un dels reptes dels últims anys de l’InCom-UAB ha estat augmentar la visibilitat, l’accés i la utilització dels resultats dels seus projectes d’investigació. L’actual directora, Amparo Huertas Bailén, ha seguit així l’estratègia iniciada per José Luis Terrón, director anterior (2009–2016)

Bellaterra, 11–05–2017. L’InCom-UAB té registrats 199 documents al Dipòsit Digital de Documents de la UAB (ddd.uab.cat). Una revisió completa dóna compta de la llarga trajectòria d’aquest centre de recerca. Els usuaris poden accedir a publicacions que ja tenen prop de 40 anys, com l’article “Les revistes especialitzades de comunicació: una perspectiva per a situar Anàlisi” escrit per Miquel de Moragas i Spà (1980) i publicat al primer número de la revista Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura. Però, alhora, també pot trobar totes les novetats del seu propi projecte editorial, la col·lecció InCom-UAB Publicacions, dirigida per José Luis Terrón. Per exemple, l’últim títol editat és Relatos culturales de la crisis: comunicación y crítica política (Rodrigo Browne Sartori, Carlos Valle Rojas i Víctor Silva Echeto, 2016).

El material dipositat per l’InCom-UAB ha rebut prop de 9.000 consultes i s’han fet més de 6.000 descarregues durant l’any 2016. Al primer quadrimestre del 2017, les consultes fetes ja superen les 5.000 i el nombre de descarregues s’aproxima ja a les 4.000. La major part dels usuaris es connecten des d’Espanya, però també són molt nombroses les visites des de Mèxic, Colòmbia, Veneçuela, Perú, Argentina i Equador.

El Dipòsit Digital de Documents de la UAB —més conegut com a DDD— és l’eina a partir de la qual es recopila, gestiona, difon i preserva la producció científica, docent i institucional d’aquesta universitat. A més a més, també recull documents digitals que formen part de les col·leccions de totes les biblioteques de la UAB.

Accés al material de l’InCom-UAB al DDD

La revista Communication papers publica un article de la investigadora Marta Civil i Serra
L’últim número de la revista de la Universitat de Girona inclou una ressenya escrita per la investigadora de l’InCom-UAB del darrer llibre de Wifredo Espina, Quan volien silenciar-me (Lleida: Editorial Pagès, 2016). El text va ser publicat per primera vegada el passat mes de febrer al Portal de la Comunicació, gestionat per l’InCom-UAB
Aprovats quatre nous títols per a la col·lecció Atlántica de Comunicación