El director general de l’Escola Superior de Jornalismo (Moçambic), Dr. Tomás Jane, ha realitzat una estada a la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)

L’investigador moçambiquès ha impartit una sessió acadèmica en el Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) titulada “Contribução das rádios comunitarias na educação a cidadania”. La seva estada s’ha emmarcat dins d’un projecte de cooperació que l’InCom-UAB desenvolupa en col·laboració amb l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), finançat per la Fundació Autònoma Solidaria

Bellaterra, 16–05–2017. El director general de la Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), Dr. Tomás Jane, ha realitzat una estada de recerca a la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), entre el 6 i el 14 de maig de 2017. Aquesta estada s’ha emmarcat dins del projecte “Contribució a la formació de professorat doctor i a la creació d'un Programa de Doctorat propi a l'Escola Superior de Jornalismo de Maputo”, liderat per Maria Corominas i María Dolores Montero, investigadores de l’InCom-UAB i membres del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB). Aquest projecte està finançat per la Fundació Autònoma Solidària, a través de la XXXII Convocatòria del Fons de Solidaritat de la UAB, i té una durada de dos anys, compresos entre 2016 i 2018.

Durant la seva estada a Bellaterra, el professor Jane ha mantingut reunions de treball amb la directora de l’InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén; el director de la Fundació Autònoma Solidària, Jordi Prat, i l’equip de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB). Paral·lelament, en el àmbit docent, el Dr. Jane ha impartit una sessió acadèmica, amb el títol “Contribução das rádios comunitarias na educação a cidadania” [“Contribució de les ràdios comunitàries en l’educació a la ciutadania], dins del mòdul “Comunicació, desenvolupament i canvi social”] en el Màster en Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), el dimecres 10 de maig, de les 18h a les 21h.

Les relacions entre la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) i l’Escola Superior de Jornalismo de Moçambic s’iniciaren el 2012, en l’àmbit de la formació, la recerca i la gestió acadèmica. Aquesta vinculació s’alinea dins del programa de cooperació de la Unesco “The need for quality journalism in Africa”, amb la missió d’enfortir les universitats africanes que imparteixen estudis oficials de Comunicació.

Peu de fotografia, d’esquerra a dreta: Dra. María Dolores Montero; Dra. Maria Corominas; Dr. Tomás Jane i Dra. Amparo Huertas Bailén (copyright: Marta Civil i Serra / InCom-UAB).

Per a més informació:

Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)

Fundació Autònoma Solidària