esp | cat  
InCom-UAB
Centre amb projecció interdepartamental i interuniversitària
per a la recerca, la difusió i la formació
en l’àmbit de la comunicació
 
   
  Actualitat InCom-UAB  
   
  < Tornar  
 
Tres nous articles de Comress (InCom-UAB) sobre identitats i conflicte polític


Membres del grup de recerca Comress (InCom-UAB) han publicat a Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, Culture, Language and Representation i Palabra Clave

Bellaterra, 18–05–2017. Membres del Grup Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB), dirigits per Carme Ferré Pavia, juntament amb investigadors convidats del grup, acaben de publicar tres articles en revistes indexades on presenten els principals resultats de les seves recerques.

En primer lloc, l’article de Jaime Alberto Orozco Toro i Carme Ferré Pavia "Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”, publicat a la revista Catalan Journal of Communication and Cutural Studies (volum 9, núm, 1), d’Intellect (Bristol)/ Universitat Rovira i Virgili, corresponent al mes d’abril de 2017, analitza el paper dels stakeholders de la cadena i el seu discurs sobre la identitat nacional catalana lligada a la iniciativa “La Marató de TV3” com a acció de solidaritat. Aquesta és considerada un vincle d’orgull nacional i un element de creació d’identitat i comunitat cultural.

També Orozco i Ferré Pavia són autors d’un altre article, titulat “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa”. El text, que ha estat publicat a Palabra Clave (volum 20, núm. 2, de juny de 2017) de la Universidad de La Sabana (Colòmbia), es proposa, segons els autors, “determinar com la comunicació de la responsabilitat social corporativa incideix en la percepció de reputació corporativa de les empreses de comunicació, prenent com a objecte d’anàlisi tota la seva cadena de valor, un punt de vista innovador en aquest camp”. Habitualment, clients, treballadors i directius són els únics entrevistats en aquest tipus d’estudis.

Paral·lelament, la investigadora Gisella Meneguelli, que acaba de doctorar-se a la Universidade Federal Fluminense de Brasil i va ser investigadora convidada del grup, és coautora, amb Carme Ferré Pavia, de l’article “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015”, publicat a la revista Culture, Language and Representation (volum 16, núm. 2) de la Universitat Jaume I, corresponent a l’any 2016 i difós aquest 2017. En el text les autores analitzen la campanya en contra de l’anterior presidenta de Brasil, Dilma Rousseff. Durant les manifestacions per la seva destitució, el discurs polític de les pancartes va ser construït a l’entorn de fal·làcies i elements de conflicte com la violència, el racisme, el sexisme i les demandes d’intervenció militar.


Referències completes:

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”. Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, vol. 9, núm. 1, abril. Pàgs. 87–103.

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa” [En línia]. Palabra Clave, vol. 20, núm. 2, juny. Pàgs. 473–505.

MENEGUELLI, Gisella; FERRÉ-PAVIA, Carme (2016): “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015” [En línia]. Culture, language and representation, vol. 16, núm. 2. Pàgs. 57–84.



 



 
 
Miquel de Moragas i Spà clausura el IV Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación
El congrés, impulsat per la secció de Teories i Mètodes de la Investigació en Comunicació (TMIC) de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC) i també per la Universitat Jaume I de Castelló, presenta els resultats finals del projecte de recerca competitiu ‘La investigación en España sobre prácticas sociales en comunicación: proyectos, grupos, líneas, objetos de estudio y métodos (MapCom)’, finançat pel Ministri d’Economia, Indústria i Competitivitat (Ref. CSO2013-47933-C4)
Investigadors de l’InCom-UAB presenten una comunicació en el IX Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
José Luis Terrón (Grup de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), Flor Micela Leyva (Universidad de Guadalajara, Mèxic), Simón Vialás (InCom-UAB) i Pedro Jacobetty (UOC) presentaran una aportació sobre la prevenció contra les infeccions del VIH en el cas de la premsa escrita espanyola. La seva recerca es presentarà en aquest congrés internacional que se celebrarà a la Universidad de la Laguna, els dies 4, 5 i 7 de desembre de 2017
Marta Civil i Serra, ponent a la II Jornada de Formación y Empleo de la ATIC
La Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona acollirà el 16 de novembre aquesta trobada acadèmica de professors i professores de comunicació de diverses universitats catalanes i espanyoles
Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic del VII Congreso Internacional de GECA
El congrés, dedicat a “Representació, educació i lluita contra la violència de gènere”, se celebrarà l’abril de 2018 a la Universidad Complutense de Madrid. El ‘call for papers’ romandrà obert fins el 31 de gener de 2018
L’InCom-UAB et convida a veure El fill de Saúl el 27 de novembre a la Sala Cinema de la UAB
Es tracta de la segona vegada que l’InCom-UAB col·labora amb la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya, que se celebrarà del 15 al 30 de novembre de 2017
Totes les notícies...
 
 
 
Universitat Autònoma de Barcelona
  Informe de la comunicació a Catalunya
  Portal de la Comunicació InCom-UAB
 
  Institut de la Comunicació (InCom-UAB)
Telèfon: +34 93 581 29 07
incom.uab.cat | incom@uab.cat