Tres nous articles de Comress (InCom-UAB) sobre identitats i conflicte polític

Membres del grup de recerca Comress (InCom-UAB) han publicat a Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, Culture, Language and Representation i Palabra Clave

Bellaterra, 18–05–2017. Membres del Grup Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB), dirigits per Carme Ferré Pavia, juntament amb investigadors convidats del grup, acaben de publicar tres articles en revistes indexades on presenten els principals resultats de les seves recerques.

En primer lloc, l’article de Jaime Alberto Orozco Toro i Carme Ferré Pavia "Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”, publicat a la revista Catalan Journal of Communication and Cutural Studies (volum 9, núm, 1), d’Intellect (Bristol)/ Universitat Rovira i Virgili, corresponent al mes d’abril de 2017, analitza el paper dels stakeholders de la cadena i el seu discurs sobre la identitat nacional catalana lligada a la iniciativa “La Marató de TV3” com a acció de solidaritat. Aquesta és considerada un vincle d’orgull nacional i un element de creació d’identitat i comunitat cultural.

També Orozco i Ferré Pavia són autors d’un altre article, titulat “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa”. El text, que ha estat publicat a Palabra Clave (volum 20, núm. 2, de juny de 2017) de la Universidad de La Sabana (Colòmbia), es proposa, segons els autors, “determinar com la comunicació de la responsabilitat social corporativa incideix en la percepció de reputació corporativa de les empreses de comunicació, prenent com a objecte d’anàlisi tota la seva cadena de valor, un punt de vista innovador en aquest camp”. Habitualment, clients, treballadors i directius són els únics entrevistats en aquest tipus d’estudis.

Paral·lelament, la investigadora Gisella Meneguelli, que acaba de doctorar-se a la Universidade Federal Fluminense de Brasil i va ser investigadora convidada del grup, és coautora, amb Carme Ferré Pavia, de l’article “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015”, publicat a la revista Culture, Language and Representation (volum 16, núm. 2) de la Universitat Jaume I, corresponent a l’any 2016 i difós aquest 2017. En el text les autores analitzen la campanya en contra de l’anterior presidenta de Brasil, Dilma Rousseff. Durant les manifestacions per la seva destitució, el discurs polític de les pancartes va ser construït a l’entorn de fal·làcies i elements de conflicte com la violència, el racisme, el sexisme i les demandes d’intervenció militar.

Referències completes:

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”. Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, vol. 9, núm. 1, abril. Pàgs. 87–103.

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa” [En línia]. Palabra Clave, vol. 20, núm. 2, juny. Pàgs. 473–505.

MENEGUELLI, Gisella; FERRÉ-PAVIA, Carme (2016): “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015” [En línia]. Culture, language and representation, vol. 16, núm. 2. Pàgs. 57–84.

Sant Jordi 2018: l’InCom-UAB consolida els seus projectes editorials
El centre consolida els seus dos projectes editorials: InCom-UAB Publicacions (col·lecció pròpia d’eBooks de descàrrega gratuïta) i la seva participació a la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC), destinada a difondre investigacions desenvolupades a Llatinoamèrica
Amparo Huertas Bailén clausura el VII Congrés Internacional de GECA (Madrid)
La directora de l’InCom-UAB és l’encarregada de la conferència de clausura plenària en el proper congrés internacional de GECA, que se celebra a finals d’abril a la UCM