esp | cat  
InCom-UAB
Centre amb projecció interdepartamental i interuniversitària
per a la recerca, la difusió i la formació
en l’àmbit de la comunicació
 
   
  Actualitat InCom-UAB  
   
  < Tornar  
 
Tres nous articles de Comress (InCom-UAB) sobre identitats i conflicte polític


Membres del grup de recerca Comress (InCom-UAB) han publicat a Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, Culture, Language and Representation i Palabra Clave

Bellaterra, 18–05–2017. Membres del Grup Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB), dirigits per Carme Ferré Pavia, juntament amb investigadors convidats del grup, acaben de publicar tres articles en revistes indexades on presenten els principals resultats de les seves recerques.

En primer lloc, l’article de Jaime Alberto Orozco Toro i Carme Ferré Pavia "Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”, publicat a la revista Catalan Journal of Communication and Cutural Studies (volum 9, núm, 1), d’Intellect (Bristol)/ Universitat Rovira i Virgili, corresponent al mes d’abril de 2017, analitza el paper dels stakeholders de la cadena i el seu discurs sobre la identitat nacional catalana lligada a la iniciativa “La Marató de TV3” com a acció de solidaritat. Aquesta és considerada un vincle d’orgull nacional i un element de creació d’identitat i comunitat cultural.

També Orozco i Ferré Pavia són autors d’un altre article, titulat “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa”. El text, que ha estat publicat a Palabra Clave (volum 20, núm. 2, de juny de 2017) de la Universidad de La Sabana (Colòmbia), es proposa, segons els autors, “determinar com la comunicació de la responsabilitat social corporativa incideix en la percepció de reputació corporativa de les empreses de comunicació, prenent com a objecte d’anàlisi tota la seva cadena de valor, un punt de vista innovador en aquest camp”. Habitualment, clients, treballadors i directius són els únics entrevistats en aquest tipus d’estudis.

Paral·lelament, la investigadora Gisella Meneguelli, que acaba de doctorar-se a la Universidade Federal Fluminense de Brasil i va ser investigadora convidada del grup, és coautora, amb Carme Ferré Pavia, de l’article “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015”, publicat a la revista Culture, Language and Representation (volum 16, núm. 2) de la Universitat Jaume I, corresponent a l’any 2016 i difós aquest 2017. En el text les autores analitzen la campanya en contra de l’anterior presidenta de Brasil, Dilma Rousseff. Durant les manifestacions per la seva destitució, el discurs polític de les pancartes va ser construït a l’entorn de fal·làcies i elements de conflicte com la violència, el racisme, el sexisme i les demandes d’intervenció militar.


Referències completes:

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”. Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, vol. 9, núm. 1, abril. Pàgs. 87–103.

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa” [En línia]. Palabra Clave, vol. 20, núm. 2, juny. Pàgs. 473–505.

MENEGUELLI, Gisella; FERRÉ-PAVIA, Carme (2016): “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015” [En línia]. Culture, language and representation, vol. 16, núm. 2. Pàgs. 57–84.



 



 
 
Ernesto Nhanale, autor de la primera tesi doctoral en el marc de col·laboració amb l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo
El 8 de setembre passat Ernesto Nhanale va defensar la seva tesi doctoral Periodismo y democracia en Mozambique: cobertura de los casos de corrupción en los semanarios 'Domingo' y 'Savana', en el marc del projecte de col·laboració firmat entre l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo i la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), que compta amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària
Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca a l’InCom-UAB
Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca de dos mesos a l’InCom-UAB
Berta Cerezuela, coautora del llibre Gestión de proyectos paso a paso
Berta Cerezuela, membre del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) (2014/SGR-01594) ha publicat el llibre Gestión de proyectos paso a paso, conjuntament amb Candela Ollé, a la col·lecció El Profesional de la Información (Editorial UOC) al juliol de 2017
Publicada la ressenya d’un llibre en el qual participa Marta Rizo com a coautora
El Portal de la Comunicació (InCom-UAB) acaba de publicar la ressenya del llibre Manual de comunicación intercultural. Una introducción a sus conceptos, teorías y aplicaciones, en el qual participa com a coatura Marta Rizo, membre de l’InCom-UAB. La ressenya està escrita per Maybel Piñón
Saleta de Salvador Agra ressenya el llibre Textualidades mediáticas (Editorial UOC/InCom-UAB)
Saleta de Salvador Agra, membre de l’InCom-UAB i professora a la Universitat de Vigo, ressenya el llibre Textualidades mediáticas, recentement publicat a la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC-InCom-UAB)
Totes les notícies...
 
 
 
Universitat Autònoma de Barcelona
  Informe de la comunicació a Catalunya
  Portal de la Comunicació InCom-UAB
 
  Institut de la Comunicació (InCom-UAB)
Telèfon: +34 93 581 29 07
incom.uab.cat | incom@uab.cat