esp | cat  
InCom-UAB
Centre amb projecció interdepartamental i interuniversitària
per a la recerca, la difusió i la formació
en l’àmbit de la comunicació
 
   
  Actualitat InCom-UAB  
   
  < Tornar  
 
Tres nous articles de Comress (InCom-UAB) sobre identitats i conflicte polític


Membres del grup de recerca Comress (InCom-UAB) han publicat a Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, Culture, Language and Representation i Palabra Clave

Bellaterra, 18–05–2017. Membres del Grup Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB), dirigits per Carme Ferré Pavia, juntament amb investigadors convidats del grup, acaben de publicar tres articles en revistes indexades on presenten els principals resultats de les seves recerques.

En primer lloc, l’article de Jaime Alberto Orozco Toro i Carme Ferré Pavia "Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”, publicat a la revista Catalan Journal of Communication and Cutural Studies (volum 9, núm, 1), d’Intellect (Bristol)/ Universitat Rovira i Virgili, corresponent al mes d’abril de 2017, analitza el paper dels stakeholders de la cadena i el seu discurs sobre la identitat nacional catalana lligada a la iniciativa “La Marató de TV3” com a acció de solidaritat. Aquesta és considerada un vincle d’orgull nacional i un element de creació d’identitat i comunitat cultural.

També Orozco i Ferré Pavia són autors d’un altre article, titulat “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa”. El text, que ha estat publicat a Palabra Clave (volum 20, núm. 2, de juny de 2017) de la Universidad de La Sabana (Colòmbia), es proposa, segons els autors, “determinar com la comunicació de la responsabilitat social corporativa incideix en la percepció de reputació corporativa de les empreses de comunicació, prenent com a objecte d’anàlisi tota la seva cadena de valor, un punt de vista innovador en aquest camp”. Habitualment, clients, treballadors i directius són els únics entrevistats en aquest tipus d’estudis.

Paral·lelament, la investigadora Gisella Meneguelli, que acaba de doctorar-se a la Universidade Federal Fluminense de Brasil i va ser investigadora convidada del grup, és coautora, amb Carme Ferré Pavia, de l’article “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015”, publicat a la revista Culture, Language and Representation (volum 16, núm. 2) de la Universitat Jaume I, corresponent a l’any 2016 i difós aquest 2017. En el text les autores analitzen la campanya en contra de l’anterior presidenta de Brasil, Dilma Rousseff. Durant les manifestacions per la seva destitució, el discurs polític de les pancartes va ser construït a l’entorn de fal·làcies i elements de conflicte com la violència, el racisme, el sexisme i les demandes d’intervenció militar.


Referències completes:

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “Catalonia TV’s La Marató as a symbol of Catalan identity: The intangible value of a CSR action as perceived by all its stakeholders”. Catalan Journal of Communication and Cutural Studies, vol. 9, núm. 1, abril. Pàgs. 87–103.

OROZCO TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa” [En línia]. Palabra Clave, vol. 20, núm. 2, juny. Pàgs. 473–505.

MENEGUELLI, Gisella; FERRÉ-PAVIA, Carme (2016): “Apología de la polémica como modalidad argumentativa: el conflicto público en Brasil en las protestas de 2015” [En línia]. Culture, language and representation, vol. 16, núm. 2. Pàgs. 57–84.



 



 
 
InfoLibre entrevista Amparo Huertas Bailén sobre la presència del diàleg polític als mitjans
El periodista Ángel Munárriz recull l’opinió de diversos especialistes sobre la polarització política arran de la crisi catalana en un reportatge publicat el 15 d’octubre de 2017 a InfoLibre. Les aportacions de la directora de l’InCom-UAB tracten sobre el tractament mediàtic
José Luis Terrón coedita un monogràfic de la revista Communication Papers, dedicat a la comunicació científica
La convocatòria per a la recepció d’originals està oberta fins el 30 de novembre i es dirigeix tant a l’àmbit acadèmic com al sector professional (emprenedors, periodistes, etc…) i també a aquelles persones que tracten la comunicació científica des de la comunicació informal
Gabriela Marques participa en el congrés internacional IBERCOM 2017
La ponència de Gabriela Marques, "La identidad gitana en Barcelona y los medios de comunicación", recull part del treball que està desenvolupant en el marc de la seva tesi doctoral, dirigida per Amparo Huertas Bailén
Maria Luna participa en el Congreso Internacional Imaginarios Digitales del Sur
La investigadora de l’InCom-UAB tractarà sobre les tensions que provoca la presència del cinema local en els festivals amb projecció global en el Congreso Internacional Imaginarios Digitales del Sur: Historias de pertenencia y desarraigo en los cines hispánicos (IV Encuentros Académicos Tecmerin)
L’InCom-UAB participa en el III Congreso Internacional de Comunicación Sanitaria
Investigadors de l’InCom-UAB participen en el III Congreso Internacional de Comunicación Sanitaria, que se celebrarà a la Universidad Carlos III de Madrid el 19 i el 20 d’octubre. D’una banda, José Luis Terrón impartirà la ponència “Una reflexión entorno a las finalidades del periodismo sobre salud” i, de l’altra, es presentarà la comunicació “La comunicación en las revistas de salud pública. El caso SCIELO”, els autors de la qual son José Luis Terrón i Simón Vialas de l’InCom-UAB, Flor Ramírez (de la Universidad de Guadalajara, Mèxic) i Pedro Jacobetty de la UOC
Totes les notícies...
 
 
 
Universitat Autònoma de Barcelona
  Informe de la comunicació a Catalunya
  Portal de la Comunicació InCom-UAB
 
  Institut de la Comunicació (InCom-UAB)
Telèfon: +34 93 581 29 07
incom.uab.cat | incom@uab.cat