La revista mexicana Andamios publica una entrevista a la directora de l’InCom-UAB

L’últim número d’Andamios. Revista de Investigación Social, editada per la Universidad Autónoma de la Ciudad de México (UACM), inclou una entrevista a Amparo Huertas Bailén. Cynthia Pech Salvador i Villaplana Ruiz en són les autores

Bellaterra / Mèxic, D. F., 14–06–2017. Les professores i investigadores Cynthia Pech Salvador (Universidad Autónoma de la Ciudad de México) i Virginia Villaplana Ruiz (Universidad de Murcia) entrevisten Amparo Huertas Bailén, professora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), responsable del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2014/SGR-01594) de l’InCom-UAB i directora d’aquest centre de recerca des de fa un any i mig. Aquest diàleg a tres apareix al darrer número de la revista mexicana Andamios (Volum 14, número 34, maig-agost, 2017), el dossier del qual està dedicat a les "Mediaciones sociales: comunicación participativa, tecnocultura, arte y activismo”.

L’entrevista porta per títol “Aprendizajes entre Fronteras. ¿Cómo enfocar la Comunicación, Mediación y Migración en un contexto de intervención social y la acción política? Formas de hacer e investigar desde la universidad transnacional junto a la ciudadanía intercultural”. En l’entrevista, Amparo Huertas Bailén reflexiona sobre el desenvolupament de la seva investigació emmarcada en la línia de treball definida per aquests conceptes: comunicació, consum cultural, diversitat cultural, ciutadania i migracions. Huertas Bailén destaca els autors i autores que més l’han influït, desgrana la seva visió sobre la globalització i ens parla de la seva preocupació per fer arribar la seva feina fora de l’acadèmia.

Andamios és una publicació quadrimestral de caràcter acadèmic. El primer número va aparèixer l’any 2004 i ja està integrada en diferents índexs i base de dades. Dos exemples: l’Índice de Revistas Mexicanas de Investigación Científica y Tecnológica del Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (CONACYT) i el Sistema Regional de Información en Línea para las Revistas Científicas de América Latina, el Caribe, España y Portugal (Latindex-Catálogo).

Accés a Andamios. Revista de Investigación social

Accés a l’entrevista a Amparo Huertas Bailén (Aprendizaje entre Fronteras)

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.