José Luis Terrón y Carmen Peñafiel, coeditors del manual de referència Comunicación y Salud

José Luis Terrón, director de l’Observatori Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, i Carmen Peñafiel, ambdós membres del grup consolidat (SGR) de l’InCom-UAB, han coeditat juntament amb Ubaldo Cuesta, Edilson Bustamante i Sandra Gaspar el manual ‘Comunicación y Salud’, obra que pretén convertir-se en una referència en aquest camp en l’àmbit iberoamericà

Bellaterra / Madrid, 06–07–2017. En el manual Comunicación y Salud, compost per 43 capítols, hi han participat 68 autors de referència tant d’Espanya com de Llatinoamèrica (Mª Teresa Ruiz Cantero, Carlos Álvarez-Dardet, Mònika Jiménez, Juan José Igartua, Daniel Catalán, Joan Carles March, Gabriel Kaplún, Irene Tato, Flor Micaela Ramírez, etc.). Volem destacar també l’aportació de Pablo Medina, membre de l’Observatori Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, i Victoria E. Mendizabal, col·laboradora del Portal de la Comunicació (InCom-UAB).

L’obra analitza, entre d’altres, els reptes següents: la informació de salut en l’entorn 2.0, les estratègies de promoció de la salut des del sector públic, els plans de comunicació en organitzacions sanitàries, el periodisme especialitzat, la publicitat, la comunicació professional sanitario-pacient i, també, el paper clau d’un pacient informat com a eix del sistema sanitari.

Referència completa:

CUESTA, Usbaldo; PEÑAFIEL, Carmen; TERRÓN, José Luis; BUSTAMANTE, Edilson; GASPAR, Sandra, coords. (2017): Comunicación y Salud. Madrid: Dextra Editorial, 684 págs. ISBN: 978-84-16898-20-6 (impreso); 978-84-16898-21-3 (digital)

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.