L’InCom-UAB col·labora, per segona vegada, amb la Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya

El 27 de novembre del 2017 es projectarà El Fill de Saúl (László Nemes, 2015) a la Sala Cinema de la UAB en el marc de la XIV Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya, organitzada per la Direcció General d’Afers Religiosos del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya

Bellaterra, 11–07–2017. L'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) ha seleccionat El Fill de Saúl, opera prima del cineasta hongarès László Nemes (2015), per a projectar a la UAB en el marc de la XIV Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya. L'activitat està programada per al dilluns 27 de novembre, a les 12 hores, a la Sala Cinema de la universitat. El fill de Saúl va obtenir l'Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa i el Gran Premi del Jurat a Cannes.

Aquesta és la segona vegada que l'InCom-UAB col·labora amb la Mostra. A l'edició XIII, la pel·lícula projectada a la UAB va ser Aprenent a conduir (Isabel Coixet, 2014). La projecció va servir per a obrir un debat entre el públic assistent, la majoria estudiants, sobre el paper que pot tenir el cinema per a afavorir el contacte intercultural a partir d'una activitat tutoritzada per la professora Amparo Huertas Bailén, directora de l'InCom-UAB.

L'objectiu de la Mostra és acostar a la ciutadania la riquesa de la diversitat religiosa que existeix a Catalunya, fent visibles les diferents manifestacions religioses i espirituals, i afavorir el diàleg i la convivència. La Generalitat de Catalunya assumeix la direcció i organització de la Mostra des de l'any 2014.

Cinema Espiritual i de les Religions (Mostra de Cinema Espiritual)

Tràiler pel·lícula: El fill de Saúl (castellà)

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.