L’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB / UVic-UCC) col·labora en el Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016

L’Asociación de Empresas Productoras y Desarrolladoras de Videojuegos y Software de Entretenimiento (DEV), en col·laboració amb l’Institut Català d’Empreses Culturals i l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), ha publicat el Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc. Aquest informe té com a objectiu estudiar en detall la indústria de desenvolupament de videojocs a Catalunya

Bellaterra / Barcelona, 17–07–2017. El Llibre Blanc és una eina immillorable per conèixer en profunditat la indústria i el mercat del videojoc a Catalunya i es dirigeix a desenvolupadors, a professionals del sector, a entitats publiques i, també, a inversors privats espanyols i internacionals.

L’estudi sorgeix a partir d’enquestes elaborades per la patronal del videojoc (DEV) i afirma que al 2015 les empreses d’aquest sector ubicades a Catalunya van generar 217 milions d’euros, fet que representa un 40% de la facturació de tot l’Estat (1.000 milions d’euros a tot el món). Ara bé, el Llibre Blanc també recull que tot i generar quasi la meitat de la facturació a tot Espanya, les 120 empreses ubicades Catalunya només representen el 25% del teixit industrial del sector a Espanya.

La indústria de desenvolupament de videojocs a Catalunya ocupa de forma directa 1.687 professionals i genera una ocupació total de més de 3.000 professionals vinculats al sector. Cal destacar, per una altra banda, que el 85% de les empreses actuals té una antiguitat de menys de 10 anys i que el 2% de les empreses a Catalunya concentren quasi el 60% de la facturació, ja que a Barcelona hi ha establerts els gegants King, Ubisoft i Gameloft. Com també és precís remarcar l’alta mortalitat de moltes de les empreses. Per posar un exemple, de les 70 empreses que el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya tenia controlades el 2011, només 35 continuen vives.

L’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), dirigit per la Dra. Ruth S. Contreras Espinosa (Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya), participa en esdeveniments nacionals, estatals i internacionals, i en l’actualitat participa en comitès de conferències i comitès científics. A més a més organitza esdeveniments i ofereix l’oportunitat, a les persones interessades, conèixer més detalls sobre el camp científic dels videojocs. Els membres del grup formen part de consells editorials de revistes especialitzades en estudis de jocs, jocs d’ordinador o intel·ligència artificial.

Al mateix temps, l’ OCVE (InCom-UAB/UViC-UCC) realitza investigació bàsica i aplicada, apropant-se als jocs des d’una diversitat de perspectives, incloent l’anàlisi teòrica, disseny, enfocaments qualitatius etnogràfics, intel·ligència artificial (Artificial Intelligence), interfície i experiències del jugador. Investiga els jocs digitals, els mons virtuals i fenòmens associats i integra les línies d’investigació Comunicació digital (Digital Communication) i Estudis dels videojocs (Game studies).

Per a més informació:

Institut Català d’Empreses Culturals (Generalitat de Catalunya)

Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)

Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016

Miquel de Moragas i Spà clausura el IV Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación
El congrés, impulsat per la secció de Teories i Mètodes de la Investigació en Comunicació (TMIC) de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC) i també per la Universitat Jaume I de Castelló, presenta els resultats finals del projecte de recerca competitiu ‘La investigación en España sobre prácticas sociales en comunicación: proyectos, grupos, líneas, objetos de estudio y métodos (MapCom)’, finançat pel Ministri d’Economia, Indústria i Competitivitat (Ref. CSO2013-47933-C4)
Investigadors de l’InCom-UAB presenten una comunicació en el IX Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
José Luis Terrón (Grup de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), Flor Micela Leyva (Universidad de Guadalajara, Mèxic), Simón Vialás (InCom-UAB) i Pedro Jacobetty (UOC) presentaran una aportació sobre la prevenció contra les infeccions del VIH en el cas de la premsa escrita espanyola. La seva recerca es presentarà en aquest congrés internacional que se celebrarà a la Universidad de la Laguna, els dies 4, 5 i 7 de desembre de 2017
Marta Civil i Serra, ponent a la II Jornada de Formación y Empleo de la ATIC
Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic del VII Congreso Internacional de GECA
El congrés, dedicat a “Representació, educació i lluita contra la violència de gènere”, se celebrarà l’abril de 2018 a la Universidad Complutense de Madrid. El ‘call for papers’ romandrà obert fins el 31 de gener de 2018
L’InCom-UAB et convida a veure El fill de Saúl el 27 de novembre a la Sala Cinema de la UAB