L’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB / UVic-UCC) col·labora en el Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016

L’Asociación de Empresas Productoras y Desarrolladoras de Videojuegos y Software de Entretenimiento (DEV), en col·laboració amb l’Institut Català d’Empreses Culturals i l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), ha publicat el Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc. Aquest informe té com a objectiu estudiar en detall la indústria de desenvolupament de videojocs a Catalunya

Bellaterra / Barcelona, 17–07–2017. El Llibre Blanc és una eina immillorable per conèixer en profunditat la indústria i el mercat del videojoc a Catalunya i es dirigeix a desenvolupadors, a professionals del sector, a entitats publiques i, també, a inversors privats espanyols i internacionals.

L’estudi sorgeix a partir d’enquestes elaborades per la patronal del videojoc (DEV) i afirma que al 2015 les empreses d’aquest sector ubicades a Catalunya van generar 217 milions d’euros, fet que representa un 40% de la facturació de tot l’Estat (1.000 milions d’euros a tot el món). Ara bé, el Llibre Blanc també recull que tot i generar quasi la meitat de la facturació a tot Espanya, les 120 empreses ubicades Catalunya només representen el 25% del teixit industrial del sector a Espanya.

La indústria de desenvolupament de videojocs a Catalunya ocupa de forma directa 1.687 professionals i genera una ocupació total de més de 3.000 professionals vinculats al sector. Cal destacar, per una altra banda, que el 85% de les empreses actuals té una antiguitat de menys de 10 anys i que el 2% de les empreses a Catalunya concentren quasi el 60% de la facturació, ja que a Barcelona hi ha establerts els gegants King, Ubisoft i Gameloft. Com també és precís remarcar l’alta mortalitat de moltes de les empreses. Per posar un exemple, de les 70 empreses que el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya tenia controlades el 2011, només 35 continuen vives.

L’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), dirigit per la Dra. Ruth S. Contreras Espinosa (Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya), participa en esdeveniments nacionals, estatals i internacionals, i en l’actualitat participa en comitès de conferències i comitès científics. A més a més organitza esdeveniments i ofereix l’oportunitat, a les persones interessades, conèixer més detalls sobre el camp científic dels videojocs. Els membres del grup formen part de consells editorials de revistes especialitzades en estudis de jocs, jocs d’ordinador o intel·ligència artificial.

Al mateix temps, l’ OCVE (InCom-UAB/UViC-UCC) realitza investigació bàsica i aplicada, apropant-se als jocs des d’una diversitat de perspectives, incloent l’anàlisi teòrica, disseny, enfocaments qualitatius etnogràfics, intel·ligència artificial (Artificial Intelligence), interfície i experiències del jugador. Investiga els jocs digitals, els mons virtuals i fenòmens associats i integra les línies d’investigació Comunicació digital (Digital Communication) i Estudis dels videojocs (Game studies).

Per a més informació:

Institut Català d’Empreses Culturals (Generalitat de Catalunya)

Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)

Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016

L’InCom-UAB presenta l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015–2016 el proper dijous 28 de setembre
L’obra, que va néixer l’any 2000, compta per novè bienni consecutiu, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa
Verònica Irene Basquens, estudiant de Sociologia (UAB), realitza una estada de pràctiques a l'InCom-UAB
L’investigador de l’InCom-UAB Simón Vialás Fernández defensa la seva tesi doctoral
Simón Vialás Fernández, membre de l’InCom-UAB, ha defensat la seva tesi doctoral, que porta per títol Producción orientada al procomún en el documental español. La tesi ha estat dirigida per José Luis Terrón, director de l’Observatori de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, dins del programa d’estudis de doctorat 'Continguts de comunicació en l’era digital’, del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB
Ernesto Nhanale, autor de la primera tesi doctoral en el marc de col·laboració amb l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo
El 8 de setembre passat Ernesto Nhanale va defensar la seva tesi doctoral Periodismo y democracia en Mozambique: cobertura de los casos de corrupción en los semanarios 'Domingo' y 'Savana', en el marc del projecte de col·laboració firmat entre l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo i la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB), que compta amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària
Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca a l’InCom-UAB