Publicats els vídeos de les ponències presentades en el workshop dedicat a l’estudi de les comunitats indígenes

En el canal de YouTube de l’InCom-UAB (PortalCOM TV) s’ha publicat una selección de les ponències presentades en el Workshop interdisciplinar sobre comunidades indígenas: apuntes metodológicos, organitzat per l’InCom-UAB el setembre de 2016

Bellaterra, 20–07–2017. S’ha publicat una selecció de les ponències presentades en el Workshop interdisciplinar sobre comunidades indígenas: apuntes metodológicos, organitzat per l’InCom-UAB el setembre de 2016, amb el finançament de la Fundació Autònoma Solidària i el suport de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB). Aquesta selecció està formada pels vídeos de les 8 ponències:

- Gemma Orobitg (Universitat de Barcelona): “Las etnografías indígenas y la cuestión de la diversidad cultural. Una reflexión metodológica a partir de tres trabajos de campo con pueblos indígenas” [“Les etnografies indígenas i la qüestió de la diversitat cultural. Una reflexió metodológica a partir de tres treballs de camp amb pobles indígenes].
- Montserrat Ventura (Universitat Autònoma de Barcelona): “Una reflexión antropológica sobre los impactos de un proyecto de investigación lingüística y uno de cooperación al desarrollo en una comunidad de la Costa de Ecuador” [“Una reflexió antropológica sobre els impactes d’un projecte de recerca lingüística i un de cooperació al desenvolupament en una comunitat de la Costa d’Equador].
- Maria Luna (InCom-UAB): “La cámara puente. El documental como tecnología en el mundo indígena” [“La càmera pont. El documental com a tecnologia en el món indígena”].
- Sebastian Gómez (Universitat de Barcelona): “Imágenes de la Sierra Nevada de Santa Marta (Colombia). El artefacto cultural como una forma de pensar los medios de comunicación indígena” [“Imatges de la Sierra Nevada de Santa Marta (Colòmbia). L’artefacte cultural com a una forma de pensar els mitjans de comunicació indígena”].
- Ana Lucia Nunes (Universidade Federal do Rio de Janeiro; Universitat Autònoma de Barcelona): “Cine indígena: metodologías, derechos de propiedad y alteridad” [“Cinema indígena: metodologies, drets de propietat i alteritat].
- Maite Marin (Universidad Autónoma de Barcelona): “Huellas y memorias del desarrollo en las relaciones de género en comunidades indígenas de los Andes ecuatorianos” [“Empremtes i memòries del desenvolupament de les relacions de gènere en comunitats indígenas dels Andes equatorians”].
- Rafael Franco (Universidad Federal de Goiás-Brasil; InCom-UAB): “Aldea Digital: medios de comunicación, identidad y movimiento indígena Xavante en el Brasil Central” [“Aldea Digital: mitjans de comunicació, identitat i moviment indígena Xavante al Brasil Central”].
- Sabine Kradolfer (Universitat de Lusanna): “Retos y desafíos de los métodos participativos en el trabajo con comunidades indígenas” [“Reptes i desafiaments dels mètodes participatius en el treball amb comunitats indígenes”].

El workshop es va realitzar en el marc del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura de l’InCom-UAB (2014/SGR-01594), coordinat per Amparo Huertas Bailén, com a part del projecte “Apropant-nos a les realitats socioculturals, lluites i resistències de les comunitats indígenes d'Amèrica Llatina”.

Al finalitzar el workshop, es va invitar els participants a elaborar una obra col·lectiva, editada per Amparo Huertas Bailén i Maria Luna, coordinadora i membre del projecte, respectivament. En aquests moments, estem treballant en aquesta publicació coral, que serà publicada el 2018 a la col·lecció eBooks de l’Institut, InCom-UAB Publicacions.

Accés a lwes ponències

Resum de la jornada

InCom-UAB Publicacions

La revista Communication papers publica un article de la investigadora Marta Civil i Serra