Documents disponibles de l’InCom-UAB al Dipòsit Digital de Documents de la UAB: 7.823 consultes i 5.766 descàrregues (2017)

En el que porten d’any, s’han realitzat 7.823 consultes i 5.766 descàrregues dels documents que l’InCom-UAB té registrats al Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD), que sumen un total de 204. Aquesta activitat es realitza principalment des d’Espanya. Mèxic, Colòmbia, Veneçuela i Perú

Bellaterra, 24–07–2017. Les xifres de consulta del material dipositat per l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) en el Dipòsit Digital de Documents de la UAB fan pensar que molt provablement se superi l’activitat assolida l’any 2016, quan es va arribar a 8.925 consultes i a 6.104 descàrregues. La major part d’usuaris es connecten des d’Espanya, Mèxic. Colòmbia, Veneçuela i Perú, però també són significatius els accessos des d’Argentina, Equador, Xile, Bolívia i Estats Units.

En el que portem d’any, entre els llibres publicats a la col·lecció d'eBooks de l’InCom-UAB, en destaquen dos, pel nombre de consultes:

Audiencias juveniles y cultura digital (Ed.:Amparo Huertas Bailén i Mònica Figueras, 2014), publicació resultat de la Jornada “Audiencias Juveniles: recepción, usos y hábitos mediáticos” organitzada a finals de 2012 per la Secció d’Estudis d’Audiència i Recepció de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC).

El uso de las redes sociales: ciudadanía, política y comunicación: la investigación en España y Brasil (Ed. Carme Ferré Pavia, 2014), fruit dels treballs de dos grups de recerca universitaris: Comress-InCom UAB i el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) de la Universidad Federal de Minas Gerais (UFMG), a Brasil.

De la resta de material, destaquen les consultes a les últimes incorporacions realitzades, especialment a les vinculades amb el projecte Las relaciones sociales de los jóvenes migrantes en internet desde la perspectiva de la interculturalidad (CSO2011-24376), coordinat per Amparo Huertas Bailén. Com a exemple, podem mencionar l’article "Reflexiones sobre la aplicación de la técnica del focus group en el estudio de los procesos de sociabilidad juveniles en contextos multiculturales", firmat per Gloria Gómez-Escalonilla, Amparo Huertas Bailén i Yolanda Martínez, i publicat el 2013 al llibre d’Actas del Congreso Nacional Sobre Metodología de la Investigación en Comunicación (Segòvia).

Accés al material de l’InCom-UAB al DDD

L’InCom-UAB ofereix dos cursos d’especialització
"Seguretat i privacitat per a periodistes, comunicadors i ciutadans” i “Producció multimèdia i desenvolupament de projectes amb software lliure” són els títols dels dos cursos de formació que ofereix l’InCom-UAB durant el primer trimestre de 2018
L'Editorial UOC comparteix les ressenyes publicades al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)