L’OCC InCom-UAB publica dues guies destinades a enfortir la cohesió social a Catalunya des de la comunicació

Arran d'un projecte d'investigació competitiu finançat per la Generalitat de Catalunya sobre una mostra de dones musulmanes procedents del Magrib, s'han publicat —en el marc de l'Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB)— dos documents adreçats a millorar el tractament periodístic de l'islam i a reduir l'escletxa digital

Bellaterra, 26–07–2017. A partir del projecte "Religió i consum mediàtic a contextos post-migratoris, la mirada de les dones musulmanes procedents del Magrib a Catalunya (RELIG 2015 00016)", finançat per la Direcció General d’Afers Religiosos (Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge - Generalitat de Catalunya) i amb la col·laboració de l'Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), s'han pogut elaborar dos documents. La investigació ha estat coordinada per Amparo Huertas Bail, directora de l'InCom-UAB, i amb aquest material es vol garantir la transferència del coneixement adquirit.

Ambdós documents són resultat directe del treball qualitatiu realitzat sobre una mostra formada per 25 dones procedents del nord d'Àfrica residents a Catalunya. A partir de l’anàlisi de les entrevistes realitzades, ha estat possible redactar un decàleg adreçat a afavorir un tractament mediàtic inclusiu de l’islam i, en segon lloc, una llista de recomanacions útils per a la posada en marxa de projectes destinats a incrementar l’empoderament tecnològic de les dones musulmanes migrants.

Per un tractament mediàtic inclusiu de l'islam

Guia de recomanacions per a la planificació de projectes destinats a incrementar l’empoderament tecnològic de les dones musulmanes migrants

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018