La revista Communication papers publica un article de la investigadora Marta Civil i Serra

L’últim número de la revista de la Universitat de Girona inclou una ressenya escrita per la investigadora de l’InCom-UAB del darrer llibre de Wifredo Espina, Quan volien silenciar-me (Lleida: Editorial Pagès, 2016). El text va ser publicat per primera vegada el passat mes de febrer al Portal de la Comunicació, gestionat per l’InCom-UAB

Bellaterra / Girona, 04–08–2017. La revista Communication Papers – Media literary & Gender Studies, de la Universitat de Girona, publica en el seu darrer número, corresponent a juliol de 2017, l’article de la investigadora de l’InCom-UAB Marta Civil i Serra “Las memorias periodísticas de Wifredo Espina, impulsor y promotor de la investigación en comunicación social en Cataluña”. El text, inclòs al volum 6-número 11 d’aquesta revista acadèmica, fou publicat per primera vegada el mes de febrer passat a la secció de Dossiers del Portal de la Comunicació (InCom-UAB).

Es tracta d’una ressenya del darrer llibre escrit pel jurista i periodista Wifredo Espina (Quan volien silenciar-me. Lleida: Editorial Pagès, 2016) en el qual reflexiona sobre la importància d’haver aconseguit que la Constitució Espanyola inclogués la clàusula de consciència i el secret professional dels periodistes, quan ell era directiu de l’Asociación de la Prensa de Barcelona; repassa el paper que va tenir el Centre d’Investigació de la Comunicació de la Generalitat de Catalunya, que ell va dirigir durant els deu anys que va funcionar, entre 1987 i 1997; i recull també la visió crítica d’Espina sobre el que considera que haurien de ser els estudis universitaris especialitzats en comunicació, avui.

Communication Papers – Media literary & Gender Studies és una iniciativa del grup de recerca Grup d’Anàlisi de la Recepció de les Pantalles Audiovisuals (ARPA-UdG), coordinat per Carmen Echazarreta, editora també de la revista. La publicació està integrada a la Latin Platform of Communication Journals (PlatCom).

Accés a l’article complet:

CIVIL I SERRA, Marta (2017): “Las memorias periodísticas de Wifredo Espina, impulsor y promotor de la investigación en comunicación social en Cataluña” [En línia]. Communication papers – Media literary & Gender Studies [Girona], vol. 6, núm. 11, ISSN: 2014-6752, pàgs. 121–125, juliol.

Web revista Communication Papers

L’InCom-UAB ofereix dos cursos d’especialització
"Seguretat i privacitat per a periodistes, comunicadors i ciutadans” i “Producció multimèdia i desenvolupament de projectes amb software lliure” són els títols dels dos cursos de formació que ofereix l’InCom-UAB durant el primer trimestre de 2018
L'Editorial UOC comparteix les ressenyes publicades al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)