Berta Cerezuela, coautora del llibre Gestión de proyectos paso a paso

Berta Cerezuela, membre del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) (2014/SGR-01594) ha publicat el llibre Gestión de proyectos paso a paso, conjuntament amb Candela Ollé, a la col·lecció El Profesional de la Información (Editorial UOC) al juliol de 2017

Bellaterra, 13–09–2017. Els professionals de la informació i la documentació es troben habitualment amb reptes en gestió en organitzacions que cada cop més treballen en base a projectes. Com a gestor de projectes, cal liderar un procés que requereix gestionar diversos àmbits (costos, qualitat, persones, compres, etc.) en un entorn intern o de partenariat; un procés que requereix també de certes habilitats directives.

La disciplina de la gestió de projectes pot contribuir de forma significativa a donar resposta a aquests reptes aportant metodologies, tècniques i pautes de treball. Però cal també qüestionar aquelles pràctiques massa rígides o complexes, o que no tenen suficientment en compte les persones i la comunicació amb elles.

Les autores han plantejat el llibre basant-se en les necessitats detectades en l’assignatura de gestió de projectes del Máster en Gestión estratégica de la información y del conocimiento en las organizaciones (GEICO) (UOC). El llibre vol ser una guia pràctica per orientar als professionals de la informació en la gestió de la diversitat de projectes en el seu dia a dia professional, aportant una base teòrica però sobretot eines i tècniques. El llibre s’ha publicat en llengua castellana en format paper i digital.

Berta Cerezuela és cap de projectes del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport de la UAB i professora col·laboradora en gestió de projectes a la Universitat Oberta de Catalunya, LaSalle URL i La Salle Open University (UOLS).

Accés al llibre:

OLLÉ, Candela; CEREZUELA, Berta (2017): Gestión de proyectos paso a paso. Barcelona: Editorial UOC, col·lecció El Profesional de la Información.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Dalila de Simone realitzarà una estada Erasmus+ a l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)
La investigadora italiana realitzará la seva estada Erasmus+ Traineeship, dins del Projecte Final de Laurea Magistrale, tutoritzat per Rossana Actis. Per part de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB/UVic-UCC), la tutora de la seva estada serà Ruth S. Contreras Espinosa, responsable d’aquest Observatori