Berta Cerezuela, coautora del llibre Gestión de proyectos paso a paso

Berta Cerezuela, membre del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) (2014/SGR-01594) ha publicat el llibre Gestión de proyectos paso a paso, conjuntament amb Candela Ollé, a la col·lecció El Profesional de la Información (Editorial UOC) al juliol de 2017

Bellaterra, 13–09–2017. Els professionals de la informació i la documentació es troben habitualment amb reptes en gestió en organitzacions que cada cop més treballen en base a projectes. Com a gestor de projectes, cal liderar un procés que requereix gestionar diversos àmbits (costos, qualitat, persones, compres, etc.) en un entorn intern o de partenariat; un procés que requereix també de certes habilitats directives.

La disciplina de la gestió de projectes pot contribuir de forma significativa a donar resposta a aquests reptes aportant metodologies, tècniques i pautes de treball. Però cal també qüestionar aquelles pràctiques massa rígides o complexes, o que no tenen suficientment en compte les persones i la comunicació amb elles.

Les autores han plantejat el llibre basant-se en les necessitats detectades en l’assignatura de gestió de projectes del Máster en Gestión estratégica de la información y del conocimiento en las organizaciones (GEICO) (UOC). El llibre vol ser una guia pràctica per orientar als professionals de la informació en la gestió de la diversitat de projectes en el seu dia a dia professional, aportant una base teòrica però sobretot eines i tècniques. El llibre s’ha publicat en llengua castellana en format paper i digital.

Berta Cerezuela és cap de projectes del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport de la UAB i professora col·laboradora en gestió de projectes a la Universitat Oberta de Catalunya, LaSalle URL i La Salle Open University (UOLS).

Accés al llibre:

OLLÉ, Candela; CEREZUELA, Berta (2017): Gestión de proyectos paso a paso. Barcelona: Editorial UOC, col·lecció El Profesional de la Información.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Lectures recomanades per a l’estiu
L’equip de l’InCom-UAB ha preparat una selecció de 10 textos de les nostres publicacions, com a lectures recomanades per aquest estiu. Esperem que siguin del vostre interès. Bones vacances!
Filmin i l’InCom-UAB creen un canal temàtic dedicat al cinema sobre VIH, disponible del 10 de juliol a l’1 de desembre
El canal es va posar en marxa el dia 10 de juliol, coincidint amb la setmana de celebració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, i romandrà en línia fins el dia 1 de desembre, Dia Mundial de Lluita contra la sida
Cinc professors de Moçambic fan una estada de formació gràcies a un projecte de cooperació amb la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
Aquesta estada, realitzada durant el mes de juliol, ha estat vinculada amb la seva formació doctoral dins el Programa de Doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), i forma part del projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) i l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)