Berta Cerezuela, coautora del llibre Gestión de proyectos paso a paso

Berta Cerezuela, membre del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) (2014/SGR-01594) ha publicat el llibre Gestión de proyectos paso a paso, conjuntament amb Candela Ollé, a la col·lecció El Profesional de la Información (Editorial UOC) al juliol de 2017

Bellaterra, 13–09–2017. Els professionals de la informació i la documentació es troben habitualment amb reptes en gestió en organitzacions que cada cop més treballen en base a projectes. Com a gestor de projectes, cal liderar un procés que requereix gestionar diversos àmbits (costos, qualitat, persones, compres, etc.) en un entorn intern o de partenariat; un procés que requereix també de certes habilitats directives.

La disciplina de la gestió de projectes pot contribuir de forma significativa a donar resposta a aquests reptes aportant metodologies, tècniques i pautes de treball. Però cal també qüestionar aquelles pràctiques massa rígides o complexes, o que no tenen suficientment en compte les persones i la comunicació amb elles.

Les autores han plantejat el llibre basant-se en les necessitats detectades en l’assignatura de gestió de projectes del Máster en Gestión estratégica de la información y del conocimiento en las organizaciones (GEICO) (UOC). El llibre vol ser una guia pràctica per orientar als professionals de la informació en la gestió de la diversitat de projectes en el seu dia a dia professional, aportant una base teòrica però sobretot eines i tècniques. El llibre s’ha publicat en llengua castellana en format paper i digital.

Berta Cerezuela és cap de projectes del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport de la UAB i professora col·laboradora en gestió de projectes a la Universitat Oberta de Catalunya, LaSalle URL i La Salle Open University (UOLS).

Accés al llibre:

OLLÉ, Candela; CEREZUELA, Berta (2017): Gestión de proyectos paso a paso. Barcelona: Editorial UOC, col·lecció El Profesional de la Información.

Miquel de Moragas i Spà clausura el IV Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación
El congrés, impulsat per la secció de Teories i Mètodes de la Investigació en Comunicació (TMIC) de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC) i també per la Universitat Jaume I de Castelló, presenta els resultats finals del projecte de recerca competitiu ‘La investigación en España sobre prácticas sociales en comunicación: proyectos, grupos, líneas, objetos de estudio y métodos (MapCom)’, finançat pel Ministri d’Economia, Indústria i Competitivitat (Ref. CSO2013-47933-C4)
Investigadors de l’InCom-UAB presenten una comunicació en el IX Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
José Luis Terrón (Grup de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), Flor Micela Leyva (Universidad de Guadalajara, Mèxic), Simón Vialás (InCom-UAB) i Pedro Jacobetty (UOC) presentaran una aportació sobre la prevenció contra les infeccions del VIH en el cas de la premsa escrita espanyola. La seva recerca es presentarà en aquest congrés internacional que se celebrarà a la Universidad de la Laguna, els dies 4, 5 i 7 de desembre de 2017