Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca a l’InCom-UAB

Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca de dos mesos a l’InCom-UAB

Bellaterra, 13–09–2017. Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca entre els dies 11 de setembre i 11 de novembre d’aquest any a l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB). Rodrigo Fidel Rodríguez Borges és també vicedegà de Mobilitat i Pràctiques Externes a la Facultat de Ciències Polítiques, Socials i de la Comunicació de la Universidad de La Laguna.

El professor de la universitat canària podrà participar en activitats realitzades en el marc del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (referència 2014/SGR-01594), a partir del desenvolupament de la seva tasca sobre ètica de la comunicació audiovisual. A més a més, l’estada també servirà perquè l’equip de l’InCom-UAB conegui de primera mà el treball en el qual actualment està treballant Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, el projecte d’R+D “Justícia, Ciutadania i Vulnerabilitat. Narratives de la precarietat i enfocaments interseccionals” (referència: FFI2015-63895-C2-1-R), les investigadores principals del qual són María José Guerra-Palmero i Eva Darias-Beautell, d’aquesta mateixa universitat.

A través d’aquesta estada de recerca es reforcen els vincles de l’InCom-UAB amb la Universidad de La Laguna en l’àrea de la Filosofia, una relació que es va iniciar amb motiu d’un congrés sobre migració i feminisme a principis de 2012 i que ja ha donat diferents fruits. Entre ells, cal destacar la participació de l’InCom-UAB amb una ponència en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF), celebrat a Barcelona l’abril de 2017, o la presència de Maria José Guerra-Palmero com a membre col·laborador extern del grup consolidat de recerca (SGR) del nostre centre de recerca.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Lectures recomanades per a l’estiu
L’equip de l’InCom-UAB ha preparat una selecció de 10 textos de les nostres publicacions, com a lectures recomanades per aquest estiu. Esperem que siguin del vostre interès. Bones vacances!
Filmin i l’InCom-UAB creen un canal temàtic dedicat al cinema sobre VIH, disponible del 10 de juliol a l’1 de desembre
El canal es va posar en marxa el dia 10 de juliol, coincidint amb la setmana de celebració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, i romandrà en línia fins el dia 1 de desembre, Dia Mundial de Lluita contra la sida
Cinc professors de Moçambic fan una estada de formació gràcies a un projecte de cooperació amb la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
Aquesta estada, realitzada durant el mes de juliol, ha estat vinculada amb la seva formació doctoral dins el Programa de Doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), i forma part del projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) i l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)