Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca a l’InCom-UAB

Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca de dos mesos a l’InCom-UAB

Bellaterra, 13–09–2017. Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universidad de La Laguna, realitzarà una estada de recerca entre els dies 11 de setembre i 11 de novembre d’aquest any a l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB). Rodrigo Fidel Rodríguez Borges és també vicedegà de Mobilitat i Pràctiques Externes a la Facultat de Ciències Polítiques, Socials i de la Comunicació de la Universidad de La Laguna.

El professor de la universitat canària podrà participar en activitats realitzades en el marc del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (referència 2014/SGR-01594), a partir del desenvolupament de la seva tasca sobre ètica de la comunicació audiovisual. A més a més, l’estada també servirà perquè l’equip de l’InCom-UAB conegui de primera mà el treball en el qual actualment està treballant Rodrigo Fidel Rodríguez Borges, el projecte d’R+D “Justícia, Ciutadania i Vulnerabilitat. Narratives de la precarietat i enfocaments interseccionals” (referència: FFI2015-63895-C2-1-R), les investigadores principals del qual són María José Guerra-Palmero i Eva Darias-Beautell, d’aquesta mateixa universitat.

A través d’aquesta estada de recerca es reforcen els vincles de l’InCom-UAB amb la Universidad de La Laguna en l’àrea de la Filosofia, una relació que es va iniciar amb motiu d’un congrés sobre migració i feminisme a principis de 2012 i que ja ha donat diferents fruits. Entre ells, cal destacar la participació de l’InCom-UAB amb una ponència en el VIII Congreso de la Sociedad Académica de Filosofía (SAF), celebrat a Barcelona l’abril de 2017, o la presència de Maria José Guerra-Palmero com a membre col·laborador extern del grup consolidat de recerca (SGR) del nostre centre de recerca.

Miquel de Moragas i Spà clausura el IV Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación
El congrés, impulsat per la secció de Teories i Mètodes de la Investigació en Comunicació (TMIC) de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC) i també per la Universitat Jaume I de Castelló, presenta els resultats finals del projecte de recerca competitiu ‘La investigación en España sobre prácticas sociales en comunicación: proyectos, grupos, líneas, objetos de estudio y métodos (MapCom)’, finançat pel Ministri d’Economia, Indústria i Competitivitat (Ref. CSO2013-47933-C4)
Investigadors de l’InCom-UAB presenten una comunicació en el IX Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
José Luis Terrón (Grup de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), Flor Micela Leyva (Universidad de Guadalajara, Mèxic), Simón Vialás (InCom-UAB) i Pedro Jacobetty (UOC) presentaran una aportació sobre la prevenció contra les infeccions del VIH en el cas de la premsa escrita espanyola. La seva recerca es presentarà en aquest congrés internacional que se celebrarà a la Universidad de la Laguna, els dies 4, 5 i 7 de desembre de 2017