La investigadora Ruth S. Contreras Espinosa publica un article a El Periódico sobre el mercat dels videojocs a Espanya

La directora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC) confirma l’increment del sector de la indústria dels videojocs i la demanda de llocs de treball especialitzats

Bellaterra / Barcelona, 04-10-2017. La directora de l’Observatori de Comunicació, Videjocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), Ruth S. Contreras Espinosa, ha publicat un article a El Periódico, el 26 de setembre passat, sobre l’evolució del mercat dels videojocs a Espanya, un mercat que a nivell d’ingressos assoleix la quarta posició en el rànquing europeu, i la vuitena posició a nivell mundial. El text ha estat publicat a la secció “Més valor”.

La investigadora afirma que el Libro Blanco del Desarrollo Español de Videojuegos, publicat per l’Associació Espanyola d'Empreses Productores i Desenvolupadores de Videojocs i Software d'Entreteniment (2017), “estableix que el sector del videojoc va facturar el 2016 un total de 617 milions d’euros, un 21% més que el 2015, i va incrementar la seva plantilla un 22%, arribant als 5.440 professionals. Catalunya i la Comunitat de Madrid segueixen essent els principals pols, agrupant respectivament el 28% i el 27% d’empreses i estudis de desenvolupament”.

Entre els perfils més demanats en el sector dels videojocs, segons la investigadora Contreras Espinosa, destaquen el game designer, UX designer, programador (developer), animador i artista, enginyer d’audio (game composer), escriptor, localitzador, tester, productor, gerent de màrqueting, analista de mercat o representant de vendes.

La publicació d’aquest article coincideix amb la publicació del capítol “El videojoc” que Ruth S. Contreras Espinosa i Xavier Ribes han escrit per a l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016, i que s’ha presentat públicament el dijous 28 de setembre al Palau Robert de Barcelona.

Per a més informació:

CONTRERAS ESPINOSA, Ruth S. (2017): “Un sector que marxa a tota velocitat”. El Periódico [En línia], 26 de setembre.

ASSOCIACIÓ ESPANYOLA D’EMPRESES PRODUCTORES I DESENVOLUPADORES DE VIDEOJOCS I SOFTWARE D’ENTRETENIMENTS (DEV) (2017): Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016 [En línia]. Madrid: DEV, amb la col·laboració de l’OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC).

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Elina Cruz, directora del Centro de Investigación de la Comunicación de Funglode (República Dominicana), visita l’InCom-UAB
És la primera visita de la investigadora de República Dominicana després de la presentació del llibre de Funglode La televisión de provincias en la República Dominicana, el mes d’agost passat, i que ha comptat amb la col·laboració de l’InCom-UAB, a través de l’assessoria de la investigadora Maria Corominas