La investigadora Ruth S. Contreras Espinosa publica un article a El Periódico sobre el mercat dels videojocs a Espanya

La directora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC) confirma l’increment del sector de la indústria dels videojocs i la demanda de llocs de treball especialitzats

Bellaterra / Barcelona, 04-10-2017. La directora de l’Observatori de Comunicació, Videjocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), Ruth S. Contreras Espinosa, ha publicat un article a El Periódico, el 26 de setembre passat, sobre l’evolució del mercat dels videojocs a Espanya, un mercat que a nivell d’ingressos assoleix la quarta posició en el rànquing europeu, i la vuitena posició a nivell mundial. El text ha estat publicat a la secció “Més valor”.

La investigadora afirma que el Libro Blanco del Desarrollo Español de Videojuegos, publicat per l’Associació Espanyola d'Empreses Productores i Desenvolupadores de Videojocs i Software d'Entreteniment (2017), “estableix que el sector del videojoc va facturar el 2016 un total de 617 milions d’euros, un 21% més que el 2015, i va incrementar la seva plantilla un 22%, arribant als 5.440 professionals. Catalunya i la Comunitat de Madrid segueixen essent els principals pols, agrupant respectivament el 28% i el 27% d’empreses i estudis de desenvolupament”.

Entre els perfils més demanats en el sector dels videojocs, segons la investigadora Contreras Espinosa, destaquen el game designer, UX designer, programador (developer), animador i artista, enginyer d’audio (game composer), escriptor, localitzador, tester, productor, gerent de màrqueting, analista de mercat o representant de vendes.

La publicació d’aquest article coincideix amb la publicació del capítol “El videojoc” que Ruth S. Contreras Espinosa i Xavier Ribes han escrit per a l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016, i que s’ha presentat públicament el dijous 28 de setembre al Palau Robert de Barcelona.

Per a més informació:

CONTRERAS ESPINOSA, Ruth S. (2017): “Un sector que marxa a tota velocitat”. El Periódico [En línia], 26 de setembre.

ASSOCIACIÓ ESPANYOLA D’EMPRESES PRODUCTORES I DESENVOLUPADORES DE VIDEOJOCS I SOFTWARE D’ENTRETENIMENTS (DEV) (2017): Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016 [En línia]. Madrid: DEV, amb la col·laboració de l’OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC).

L’InCom-UAB ofereix dos cursos d’especialització
"Seguretat i privacitat per a periodistes, comunicadors i ciutadans” i “Producció multimèdia i desenvolupament de projectes amb software lliure” són els títols dels dos cursos de formació que ofereix l’InCom-UAB durant el primer trimestre de 2018
L'Editorial UOC comparteix les ressenyes publicades al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)
L’Editorial UOC i l’InCom-UAB enforteixen d’aquesta manera la seva col·laboració, iniciada l’any 2014 amb la posada en marxa de la col·lecció Atlántica de Comunicación