La investigadora Ruth S. Contreras Espinosa publica un article a El Periódico sobre el mercat dels videojocs a Espanya

La directora de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB / UVic-UCC) confirma l’increment del sector de la indústria dels videojocs i la demanda de llocs de treball especialitzats

Bellaterra / Barcelona, 04-10-2017. La directora de l’Observatori de Comunicació, Videjocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), Ruth S. Contreras Espinosa, ha publicat un article a El Periódico, el 26 de setembre passat, sobre l’evolució del mercat dels videojocs a Espanya, un mercat que a nivell d’ingressos assoleix la quarta posició en el rànquing europeu, i la vuitena posició a nivell mundial. El text ha estat publicat a la secció “Més valor”.

La investigadora afirma que el Libro Blanco del Desarrollo Español de Videojuegos, publicat per l’Associació Espanyola d'Empreses Productores i Desenvolupadores de Videojocs i Software d'Entreteniment (2017), “estableix que el sector del videojoc va facturar el 2016 un total de 617 milions d’euros, un 21% més que el 2015, i va incrementar la seva plantilla un 22%, arribant als 5.440 professionals. Catalunya i la Comunitat de Madrid segueixen essent els principals pols, agrupant respectivament el 28% i el 27% d’empreses i estudis de desenvolupament”.

Entre els perfils més demanats en el sector dels videojocs, segons la investigadora Contreras Espinosa, destaquen el game designer, UX designer, programador (developer), animador i artista, enginyer d’audio (game composer), escriptor, localitzador, tester, productor, gerent de màrqueting, analista de mercat o representant de vendes.

La publicació d’aquest article coincideix amb la publicació del capítol “El videojoc” que Ruth S. Contreras Espinosa i Xavier Ribes han escrit per a l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016, i que s’ha presentat públicament el dijous 28 de setembre al Palau Robert de Barcelona.

Per a més informació:

CONTRERAS ESPINOSA, Ruth S. (2017): “Un sector que marxa a tota velocitat”. El Periódico [En línia], 26 de setembre.

ASSOCIACIÓ ESPANYOLA D’EMPRESES PRODUCTORES I DESENVOLUPADORES DE VIDEOJOCS I SOFTWARE D’ENTRETENIMENTS (DEV) (2017): Llibre Blanc de la Indústria Catalana del Videojoc 2016 [En línia]. Madrid: DEV, amb la col·laboració de l’OCVE (InCom-UAB / UVic-UCC).

Miquel de Moragas i Spà clausura el IV Congreso Nacional de Metodología de la Investigación en Comunicación
El congrés, impulsat per la secció de Teories i Mètodes de la Investigació en Comunicació (TMIC) de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC) i també per la Universitat Jaume I de Castelló, presenta els resultats finals del projecte de recerca competitiu ‘La investigación en España sobre prácticas sociales en comunicación: proyectos, grupos, líneas, objetos de estudio y métodos (MapCom)’, finançat pel Ministri d’Economia, Indústria i Competitivitat (Ref. CSO2013-47933-C4)
Investigadors de l’InCom-UAB presenten una comunicació en el IX Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
José Luis Terrón (Grup de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), Flor Micela Leyva (Universidad de Guadalajara, Mèxic), Simón Vialás (InCom-UAB) i Pedro Jacobetty (UOC) presentaran una aportació sobre la prevenció contra les infeccions del VIH en el cas de la premsa escrita espanyola. La seva recerca es presentarà en aquest congrés internacional que se celebrarà a la Universidad de la Laguna, els dies 4, 5 i 7 de desembre de 2017