Amparo Huertas Bailén i Maria Luna publiquen un article a la revista Prisma Social

El segon número especial de la revista Prisma Social recull un text sobre la presència de la religió en el consum cultural de les dones migrants magrebines, resultat d’una investigació dirigida per Amparo Huertas Bailén i finançada per la Direcció General d’Afers Religiosos (Generalitat de Catalunya)

Bellaterra / Madrid, 09-10-2017. Amparo Huertas Bailén i Maria Luna firmen l’article "Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria” en el segon número especial de la revista Prisma Social, dedicat a la Investigació en Comunicació Audiovisual i Estudis de Gènere i coordinat per Francisco A. Zurian, professor de la Universidad Complutense de Madrid, i Antonio Rodríguez Rosado, coordinador editorial de la revista Prisma Social. Prisma Social, de la Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada, està indexada en diferents plataformes i bases de dades de revistes científiques tant estatals com internacionals, com Emerging Sources Citation Index (ESCI), Scopus, ProQuest i EBSCO, per citar-ne alguns exemples.

L’article és el resultat de la recerca “Religió i consum mediàtic a contextos postmigratoris, la mirada de les dones musulmanes procedents del Magreb a Catalunya”, que fou finançada en la convocatòria Ajudes a projectes d’investigació en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG 2015), gestionada per la Direcció General d’Afers Religiosos (Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge - Generalitat de Catalunya) i l’Agència de Gestió d’Ajudes Universitàries i de Recerca (AGAUR). Arran d’aquest projecte també s’han publicat dues guies: Per un tractament mediàtic inclusiu de l’islam i , ambdues en el marc de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB).

Accés a l’article complet:

HUERTAS BAILÉN, Amparo; LUNA, Maria (2017): “Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria” [En línia]. Prisma Social, núm. Especial 2 ‘Investigación en Comunicación Audiovisual y Estudios de Género, septiembre. Pàgs. 88-103.

Accés a les dues guies elaborades en el marc del projecte:

HUERTAS BAILÉN, Amparo; TERRÓN, José Luis; LUNA, Maria (2017): Guia de recomanacions per a la planificació de projectes destinats a incrementar l’empoderament tecnològic de les dones musulmanes migrants [En línia]. Barcelona / Bellaterra: Direcció General d’Afers Religiosos, Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya; Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB), juliol.

HUERTAS BAILÉN, Amparo; TERRÓN, José Luis; LUNA, Maria (2017): Per un tractament mediàtic inclusiu de l’islam [En línia]. Barcelona / Bellaterra: Direcció General d’Afers Religiosos, Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya; Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB), juliol.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Elina Cruz, directora del Centro de Investigación de la Comunicación de Funglode (República Dominicana), visita l’InCom-UAB
És la primera visita de la investigadora de República Dominicana després de la presentació del llibre de Funglode La televisión de provincias en la República Dominicana, el mes d’agost passat, i que ha comptat amb la col·laboració de l’InCom-UAB, a través de l’assessoria de la investigadora Maria Corominas