Amparo Huertas Bailén i Maria Luna publiquen un article a la revista Prisma Social

El segon número especial de la revista Prisma Social recull un text sobre la presència de la religió en el consum cultural de les dones migrants magrebines, resultat d’una investigació dirigida per Amparo Huertas Bailén i finançada per la Direcció General d’Afers Religiosos (Generalitat de Catalunya)

Bellaterra / Madrid, 09-10-2017. Amparo Huertas Bailén i Maria Luna firmen l’article "Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria” en el segon número especial de la revista Prisma Social, dedicat a la Investigació en Comunicació Audiovisual i Estudis de Gènere i coordinat per Francisco A. Zurian, professor de la Universidad Complutense de Madrid, i Antonio Rodríguez Rosado, coordinador editorial de la revista Prisma Social. Prisma Social, de la Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada, està indexada en diferents plataformes i bases de dades de revistes científiques tant estatals com internacionals, com Emerging Sources Citation Index (ESCI), Scopus, ProQuest i EBSCO, per citar-ne alguns exemples.

L’article és el resultat de la recerca “Religió i consum mediàtic a contextos postmigratoris, la mirada de les dones musulmanes procedents del Magreb a Catalunya”, que fou finançada en la convocatòria Ajudes a projectes d’investigació en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG 2015), gestionada per la Direcció General d’Afers Religiosos (Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge - Generalitat de Catalunya) i l’Agència de Gestió d’Ajudes Universitàries i de Recerca (AGAUR). Arran d’aquest projecte també s’han publicat dues guies: Per un tractament mediàtic inclusiu de l’islam i , ambdues en el marc de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB).

Accés a l’article complet:

HUERTAS BAILÉN, Amparo; LUNA, Maria (2017): “Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria” [En línia]. Prisma Social, núm. Especial 2 ‘Investigación en Comunicación Audiovisual y Estudios de Género, septiembre. Pàgs. 88-103.

Accés a les dues guies elaborades en el marc del projecte:

HUERTAS BAILÉN, Amparo; TERRÓN, José Luis; LUNA, Maria (2017): Guia de recomanacions per a la planificació de projectes destinats a incrementar l’empoderament tecnològic de les dones musulmanes migrants [En línia]. Barcelona / Bellaterra: Direcció General d’Afers Religiosos, Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya; Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB), juliol.

HUERTAS BAILÉN, Amparo; TERRÓN, José Luis; LUNA, Maria (2017): Per un tractament mediàtic inclusiu de l’islam [En línia]. Barcelona / Bellaterra: Direcció General d’Afers Religiosos, Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya; Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB), juliol.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.