Amparo Huertas Bailén i Maria Luna publiquen un article a la revista Prisma Social

El segon número especial de la revista Prisma Social recull un text sobre la presència de la religió en el consum cultural de les dones migrants magrebines, resultat d’una investigació dirigida per Amparo Huertas Bailén i finançada per la Direcció General d’Afers Religiosos (Generalitat de Catalunya)

Bellaterra / Madrid, 09-10-2017. Amparo Huertas Bailén i Maria Luna firmen l’article "Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria” en el segon número especial de la revista Prisma Social, dedicat a la Investigació en Comunicació Audiovisual i Estudis de Gènere i coordinat per Francisco A. Zurian, professor de la Universidad Complutense de Madrid, i Antonio Rodríguez Rosado, coordinador editorial de la revista Prisma Social. Prisma Social, de la Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada, està indexada en diferents plataformes i bases de dades de revistes científiques tant estatals com internacionals, com Emerging Sources Citation Index (ESCI), Scopus, ProQuest i EBSCO, per citar-ne alguns exemples.

L’article és el resultat de la recerca “Religió i consum mediàtic a contextos postmigratoris, la mirada de les dones musulmanes procedents del Magreb a Catalunya”, que fou finançada en la convocatòria Ajudes a projectes d’investigació en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG 2015), gestionada per la Direcció General d’Afers Religiosos (Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge - Generalitat de Catalunya) i l’Agència de Gestió d’Ajudes Universitàries i de Recerca (AGAUR). Arran d’aquest projecte també s’han publicat dues guies: Per un tractament mediàtic inclusiu de l’islam i , ambdues en el marc de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB).

Accés a l’article complet:

HUERTAS BAILÉN, Amparo; LUNA, Maria (2017): “Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria” [En línia]. Prisma Social, núm. Especial 2 ‘Investigación en Comunicación Audiovisual y Estudios de Género, septiembre. Pàgs. 88-103.

Accés a les dues guies elaborades en el marc del projecte:

HUERTAS BAILÉN, Amparo; TERRÓN, José Luis; LUNA, Maria (2017): Guia de recomanacions per a la planificació de projectes destinats a incrementar l’empoderament tecnològic de les dones musulmanes migrants [En línia]. Barcelona / Bellaterra: Direcció General d’Afers Religiosos, Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya; Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB), juliol.

HUERTAS BAILÉN, Amparo; TERRÓN, José Luis; LUNA, Maria (2017): Per un tractament mediàtic inclusiu de l’islam [En línia]. Barcelona / Bellaterra: Direcció General d’Afers Religiosos, Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge de la Generalitat de Catalunya; Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB), juliol.

Ángel Munárriz (infoLibre) entrevista Amparo Huertas Bailén per a un dels seus reportatges
El diari digital va publicar el diumenge passat, 18 de febrer de 2018, un reportatge sobre el paper dels mitjans en les democràcies actuals. El text recull les opinions de juristes, investigadors i acadèmics, entre els quals es troba la directora de l’InCom-UAB
Ruth S. Contreras participa en la coordinació d’un monogràfic sobre joves i cultura col·laborativa de la Revista Latina de Comunicación Social
La investigadora de l’InCom-UAB coordina el monogràfic “Joves, mitjans i cultura col·laborativa” amb Victòria Tur-Viñes i Mª-José González-Río, de la Universitat d’Alacant. El termini per poder presentar originals romandrà obert fins el dia 1 de juny de 2018