Simón Vialás Fernández participarà en el congrés internacional Move.net (2017)

L’investigador de l’InCom-UAB presenta la ponència “La tecnopolítica de la infraestructura básica común para la producción audiovisual” en el II Congreso Internacional sobre movimientos sociales y TIC (Move.net), que se celebrarà del 25 al 27 d’octubre de 2017, a Sevilla

Bellaterra / Sevilla, 23-10-2017. L’investigador de l’InCom-UAB Simón Vialás Fernández participa en el II Congreso Internacional sobre movimientos sociales y TIC (Move.net), que se celebrarà del 25 al 27 d’octubre de 2017, a la Facultat de Comunicació de la Universidad de Sevilla.

Simón Vialás Fernández presentarà la comunicació titulada “La tecnopolítica de la infraestructura básica común para la producción audiovisual”, el divendres 27 a la tarda, amb l’objectiu d’establir, en paraules del propi autor, “una revisió dels conceptes de tecnopolítica i sobirania tecnològica, situant-los des de la producció audiovisual. Per a això se centra l’atenció en la infraestructura bàsica comú proposada per Benkler (2006) a través de la qual es proposa una reflexió sobre la dependència de la infraestructura propietària, així com les seves implicacions respecte a l’autonomia dels productors audiovisuals i els seus públics. A grans trets, es pot establir que encara que les TIC hagin afavorit una relativa democratització de la producció audiovisual, no s’han de passar per alt les conseqüències de l’ús intensiu de la infraestructura propietària en la producció social de continguts audiovisuals”.

El congrés ha estat organitzat pel Grupo Interdisciplinario de Estudios en Comunicación Política y Cambio Social de la Universidad de Sevilla (COMPOLITICAS), el Laboratorio de Ideas y Prácticas Políticas de la Universidad Pablo de Olavide (LIPPO) y la Red Tecnopolitica.

Per a més informació:

Web congrés Move.net (2017)

Programa definitiu Move.net (2017)

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Dalila de Simone realitzarà una estada Erasmus+ a l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)
La investigadora italiana realitzará la seva estada Erasmus+ Traineeship, dins del Projecte Final de Laurea Magistrale, tutoritzat per Rossana Actis. Per part de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB/UVic-UCC), la tutora de la seva estada serà Ruth S. Contreras Espinosa, responsable d’aquest Observatori
Cinc Tesis Doctorals relacionades amb projectes de l’InCom-UAB en marxa
Totes les investigacions estan inscrites en el Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB). Tres s’inclouen en la línia de treball denominada SCOMLab Comunicació i Salut (InCom-UAB) i la resta, en Comunicació, Migració i Ciutadania (CMC InCom-UAB)
Sis estudiants mexicans, becats per fer una estada a l’InCom-UAB
Els estudiants col·laboraran amb l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), que dirigeix la investigadora Ruth S. Contreras Espinosa, que actuarà al mateix temps de tutora de la seva estada
Primer aniversari de l’OCC InCom-UAB