Simón Vialás Fernández participarà en el congrés internacional Move.net (2017)

L’investigador de l’InCom-UAB presenta la ponència “La tecnopolítica de la infraestructura básica común para la producción audiovisual” en el II Congreso Internacional sobre movimientos sociales y TIC (Move.net), que se celebrarà del 25 al 27 d’octubre de 2017, a Sevilla

Bellaterra / Sevilla, 23-10-2017. L’investigador de l’InCom-UAB Simón Vialás Fernández participa en el II Congreso Internacional sobre movimientos sociales y TIC (Move.net), que se celebrarà del 25 al 27 d’octubre de 2017, a la Facultat de Comunicació de la Universidad de Sevilla.

Simón Vialás Fernández presentarà la comunicació titulada “La tecnopolítica de la infraestructura básica común para la producción audiovisual”, el divendres 27 a la tarda, amb l’objectiu d’establir, en paraules del propi autor, “una revisió dels conceptes de tecnopolítica i sobirania tecnològica, situant-los des de la producció audiovisual. Per a això se centra l’atenció en la infraestructura bàsica comú proposada per Benkler (2006) a través de la qual es proposa una reflexió sobre la dependència de la infraestructura propietària, així com les seves implicacions respecte a l’autonomia dels productors audiovisuals i els seus públics. A grans trets, es pot establir que encara que les TIC hagin afavorit una relativa democratització de la producció audiovisual, no s’han de passar per alt les conseqüències de l’ús intensiu de la infraestructura propietària en la producció social de continguts audiovisuals”.

El congrés ha estat organitzat pel Grupo Interdisciplinario de Estudios en Comunicación Política y Cambio Social de la Universidad de Sevilla (COMPOLITICAS), el Laboratorio de Ideas y Prácticas Políticas de la Universidad Pablo de Olavide (LIPPO) y la Red Tecnopolitica.

Per a més informació:

Web congrés Move.net (2017)

Programa definitiu Move.net (2017)

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Elina Cruz, directora del Centro de Investigación de la Comunicación de Funglode (República Dominicana), visita l’InCom-UAB
És la primera visita de la investigadora de República Dominicana després de la presentació del llibre de Funglode La televisión de provincias en la República Dominicana, el mes d’agost passat, i que ha comptat amb la col·laboració de l’InCom-UAB, a través de l’assessoria de la investigadora Maria Corominas
Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic del V Congreso Internacional de Metodologías en Investigación de la Comunicación
Aquest esdeveniment acadèmic se celebrarà del 20 al 22 de novembre de 2018, a la Universidad Complutense de Madrid. L’equip responsable del congrés el formen els professors de la UCM Dr. Raúl Eguizábal Maza (director), Dr. Francisco A. Zurian (coordinador) -també investigador de l’InCom-UAB- i Dr. Isidro Jiménez Gómez (secretari acadèmic)
La semisosis de la noticia, de Felipe Moura de Oliveira, nou llibre de la col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)
L’autor reclama la necessitat de revisar la influència de les xarxes socials i l’entorn digital en el tractament periodístic, a partir d’una anàlisi des de les ciències de la comunicació i la sociologia. L’obra recull part del resultat de la seva tesi doctoral, defensada el 2016
Amparo Huertas participarà a les XV Jornades Internacionals de Filosofia Política (UB)