Reunió anual del Consell de l'InCom-UAB

Celebrada el 25 de gener passat, la trobada va servir per fer balanç de les activitats desenvolupades l’any 2017 i presentar les principals actuacions previstes pel 2018

Bellaterra, 26–01–2018. Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), va presidir per segon any consecutiu la reunió del Consell de l’Institut, que es va dur a terme el dijous 25 de gener a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i va comptar amb la participació d’una vintena de membres de l’equip.

Durant la seva intervenció, Amparo Huertas Bailén va ressaltar la difícil situació viscuda durant l’any 2017, a causa de la crisi econòmica i política, però de la qual l’equip se n’ha pogut sortir. També va destacar la importància d’haver superat positivament un procés d’avaluació com a centre de recerca, dut a terme per l’actual equip rector de la UAB. En aquest context, la constància i el treball de tot l’equip han permès que l’InCom-UAB pugui demostrar el seu alt nivell com a institució universitària dedicada a la investigació, la formació pre- i postdoctoral i la transferència de coneixement.

Entre les principals activitats desenvolupades durant l’any 2017 per part de l’InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén va destacar l’impuls i presentació de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB); la novena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya corresponent al bienni 2015‒2016; el manteniment del Portal de la Comunicació i la consolidació dels dos projectes editorials ja existents: la col·lecció Atlántica de Comunicación, en col·laboració amb l’Editorial UOC, i la col·lecció d’eBooks InCom-UAB Publicacions. Entre les novetats també va subratllar l’organització de dos cursos de formació, que es duran a terme a la primavera de 2018.

Per la seva part, Miquel Gómez, coordinador general de l’InCom-UAB, va presentar el balanç econòmic provisional, que permet pronosticar un 2018 més esperançador respecte l’any que s’acaba de tancar. Com a aspectes prioritaris, durant l’any 2017 s’ha pogut seguir mantenint el suport de la Generalitat de Catalunya, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa, per a projectes concrets, i també s’ha reforçat la presència de l’InCom-UAB a l'exterior, a través de l'enfortiment de les relacions amb el Clúster Audiovisual, l'AMIC o Konodrac, per citar tres exemples.

Al finalitzar la trobada, Amparo Huertas Bailén va confirmar que la Memòria InCom-UAB 2017, amb informació detallada sobre les diverses línies i projectes de l’equip, estarà disponible, en línia, en les properes setmanes.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Lectures recomanades per a l’estiu
L’equip de l’InCom-UAB ha preparat una selecció de 10 textos de les nostres publicacions, com a lectures recomanades per aquest estiu. Esperem que siguin del vostre interès. Bones vacances!
Filmin i l’InCom-UAB creen un canal temàtic dedicat al cinema sobre VIH, disponible del 10 de juliol a l’1 de desembre
El canal es va posar en marxa el dia 10 de juliol, coincidint amb la setmana de celebració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, i romandrà en línia fins el dia 1 de desembre, Dia Mundial de Lluita contra la sida
Cinc professors de Moçambic fan una estada de formació gràcies a un projecte de cooperació amb la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
Aquesta estada, realitzada durant el mes de juliol, ha estat vinculada amb la seva formació doctoral dins el Programa de Doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), i forma part del projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) i l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)