Reunió anual del Consell de l'InCom-UAB

Celebrada el 25 de gener passat, la trobada va servir per fer balanç de les activitats desenvolupades l’any 2017 i presentar les principals actuacions previstes pel 2018

Bellaterra, 26–01–2017. Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), va presidir per segon any consecutiu la reunió del Consell de l’Institut, que es va dur a terme el dijous 25 de gener a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i va comptar amb la participació d’una vintena de membres de l’equip.

Durant la seva intervenció, Amparo Huertas Bailén va ressaltar la difícil situació viscuda durant l’any 2017, a causa de la crisi econòmica i política, però de la qual l’equip se n’ha pogut sortir. També va destacar la importància d’haver superat positivament un procés d’avaluació com a centre de recerca, dut a terme per l’actual equip rector de la UAB. En aquest context, la constància i el treball de tot l’equip han permès que l’InCom-UAB pugui demostrar el seu alt nivell com a institució universitària dedicada a la investigació, la formació pre- i postdoctoral i la transferència de coneixement.

Entre les principals activitats desenvolupades durant l’any 2017 per part de l’InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén va destacar l’impuls i presentació de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB); la novena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya corresponent al bienni 2015‒2016; el manteniment del Portal de la Comunicació i la consolidació dels dos projectes editorials ja existents: la col·lecció Atlántica de Comunicación, en col·laboració amb l’Editorial UOC, i la col·lecció d’eBooks InCom-UAB Publicacions. Entre les novetats també va subratllar l’organització de dos cursos de formació, que es duran a terme a la primavera de 2018.

Per la seva part, Miquel Gómez, coordinador general de l’InCom-UAB, va presentar el balanç econòmic provisional, que permet pronosticar un 2018 més esperançador respecte l’any que s’acaba de tancar. Com a aspectes prioritaris, durant l’any 2017 s’ha pogut seguir mantenint el suport de la Generalitat de Catalunya, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa, per a projectes concrets, i també s’ha reforçat la presència de l’InCom-UAB a l'exterior, a través de l'enfortiment de les relacions amb el Clúster Audiovisual, l'AMIC o Konodrac, per citar tres exemples.

Al finalitzar la trobada, Amparo Huertas Bailén va confirmar que la Memòria InCom-UAB 2017, amb informació detallada sobre les diverses línies i projectes de l’equip, estarà disponible, en línia, en les properes setmanes.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.