Reunió anual del Consell de l'InCom-UAB

Celebrada el 25 de gener passat, la trobada va servir per fer balanç de les activitats desenvolupades l’any 2017 i presentar les principals actuacions previstes pel 2018

Bellaterra, 26–01–2018. Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), va presidir per segon any consecutiu la reunió del Consell de l’Institut, que es va dur a terme el dijous 25 de gener a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i va comptar amb la participació d’una vintena de membres de l’equip.

Durant la seva intervenció, Amparo Huertas Bailén va ressaltar la difícil situació viscuda durant l’any 2017, a causa de la crisi econòmica i política, però de la qual l’equip se n’ha pogut sortir. També va destacar la importància d’haver superat positivament un procés d’avaluació com a centre de recerca, dut a terme per l’actual equip rector de la UAB. En aquest context, la constància i el treball de tot l’equip han permès que l’InCom-UAB pugui demostrar el seu alt nivell com a institució universitària dedicada a la investigació, la formació pre- i postdoctoral i la transferència de coneixement.

Entre les principals activitats desenvolupades durant l’any 2017 per part de l’InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén va destacar l’impuls i presentació de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB); la novena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya corresponent al bienni 2015‒2016; el manteniment del Portal de la Comunicació i la consolidació dels dos projectes editorials ja existents: la col·lecció Atlántica de Comunicación, en col·laboració amb l’Editorial UOC, i la col·lecció d’eBooks InCom-UAB Publicacions. Entre les novetats també va subratllar l’organització de dos cursos de formació, que es duran a terme a la primavera de 2018.

Per la seva part, Miquel Gómez, coordinador general de l’InCom-UAB, va presentar el balanç econòmic provisional, que permet pronosticar un 2018 més esperançador respecte l’any que s’acaba de tancar. Com a aspectes prioritaris, durant l’any 2017 s’ha pogut seguir mantenint el suport de la Generalitat de Catalunya, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa, per a projectes concrets, i també s’ha reforçat la presència de l’InCom-UAB a l'exterior, a través de l'enfortiment de les relacions amb el Clúster Audiovisual, l'AMIC o Konodrac, per citar tres exemples.

Al finalitzar la trobada, Amparo Huertas Bailén va confirmar que la Memòria InCom-UAB 2017, amb informació detallada sobre les diverses línies i projectes de l’equip, estarà disponible, en línia, en les properes setmanes.

ESPECIAL ELECCIONS L’InCom-UAB confirma la Dra. Amparo Huertas Bailén com a única candidata a la direcció de l’InCom-UAB
Amb la proclamació oficial d’aquesta única candidatura, avui s’inicia la campanya electoral, que finalitzarà el dijous 24 de gener
La investigadora Carme Ferré Pavia, ponent d’una de les taules rodones de l’International Forum Female Genital Mutilation
La directora de Comress InCom-UAB va participar en aquest fòrum internacional, que es va celebrar del 19 al 21 de novembre passat, a Barcelona, i que va reunir 200 experts provinents de diversos àmbits professionals (administració pública, fundacions, organitzacions no governamentals, serveis socials, estudis de gènere, polítiques públiques i mitjans de comunicació, entre d’altres)