Reunió anual del Consell de l'InCom-UAB

Celebrada el 25 de gener passat, la trobada va servir per fer balanç de les activitats desenvolupades l’any 2017 i presentar les principals actuacions previstes pel 2018

Bellaterra, 26–01–2018. Amparo Huertas Bailén, directora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), va presidir per segon any consecutiu la reunió del Consell de l’Institut, que es va dur a terme el dijous 25 de gener a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i va comptar amb la participació d’una vintena de membres de l’equip.

Durant la seva intervenció, Amparo Huertas Bailén va ressaltar la difícil situació viscuda durant l’any 2017, a causa de la crisi econòmica i política, però de la qual l’equip se n’ha pogut sortir. També va destacar la importància d’haver superat positivament un procés d’avaluació com a centre de recerca, dut a terme per l’actual equip rector de la UAB. En aquest context, la constància i el treball de tot l’equip han permès que l’InCom-UAB pugui demostrar el seu alt nivell com a institució universitària dedicada a la investigació, la formació pre- i postdoctoral i la transferència de coneixement.

Entre les principals activitats desenvolupades durant l’any 2017 per part de l’InCom-UAB, Amparo Huertas Bailén va destacar l’impuls i presentació de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB); la novena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya corresponent al bienni 2015‒2016; el manteniment del Portal de la Comunicació i la consolidació dels dos projectes editorials ja existents: la col·lecció Atlántica de Comunicación, en col·laboració amb l’Editorial UOC, i la col·lecció d’eBooks InCom-UAB Publicacions. Entre les novetats també va subratllar l’organització de dos cursos de formació, que es duran a terme a la primavera de 2018.

Per la seva part, Miquel Gómez, coordinador general de l’InCom-UAB, va presentar el balanç econòmic provisional, que permet pronosticar un 2018 més esperançador respecte l’any que s’acaba de tancar. Com a aspectes prioritaris, durant l’any 2017 s’ha pogut seguir mantenint el suport de la Generalitat de Catalunya, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa, per a projectes concrets, i també s’ha reforçat la presència de l’InCom-UAB a l'exterior, a través de l'enfortiment de les relacions amb el Clúster Audiovisual, l'AMIC o Konodrac, per citar tres exemples.

Al finalitzar la trobada, Amparo Huertas Bailén va confirmar que la Memòria InCom-UAB 2017, amb informació detallada sobre les diverses línies i projectes de l’equip, estarà disponible, en línia, en les properes setmanes.

Ampliat el termini per presentar propostes a les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, fins el 15 d’octubre
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. La inscripció és gratuïta
La investigadora mexicana Flor Micaela Ramírez Leyva realitza una estada postdoctoral a l’InCom-UAB
Durant la segona quinzena d’octubre, la investigadora mexicana avança en el seu treball de recerca comparatiu sobre els condicionats socials de salut, entre Mèxic i Espanya. La seva activitat s’inscriu dins d’SCOMLAB (Laboratori de Comunicació i Salut) de l’InCom-UAB, sota la tutorització de José Luis Terrón