Investigadores de l’InCom-UAB publiquen un article sobre l’apropiació tecnològica de comunitats indígenes

Saleta de Salvador Agra i Yolanda Martínez Suárez publiquen un article a la Revista Austral de Ciencias Sociales. Es tracta d’una reflexió sobre els usos de les tecnologies que fan dos grups indígenes de la selva amazònica

Bellaterra / Valdívia (Xile), 02-02-2018. Les investigadores de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) Saleta de Salvador Agra i Yolanda Martínez Suárez han publicat l’article “Desde el fuera de órbita: acepciones de la modernidad indígena” al número 32 de la Revista Austral de Ciencias Sociales, editada per la Universidad Austral de Chile. El text reflexiona sobre la dicotomia tradició/modernitat des d’un racó remot com és la selva amazònica i, concretament, sobre els usos que fan els indígenes shuar i kichwa de les tecnologies mòbils.

Si les tecnologies estan associades a la modernitat i els indígenes a la tradició, una reflexió entorn de les apropiacions tecnològiques de comunitats indígenes en contextos com l’Amazònia resulta d’enorme utilitat per a debatre sobre tradició vs. modernitat, discussió en la qual estan molt presents les fractures de primera i segona generació, les asimetries en l’educomunicació i la influència de les variables de gènere, ètnia i classe. L’article recull resultats empírics d’un cas d’estudi realitzat a Equador en el marc del projecte “Ontología móvil y tecno-ciudadanía nómade”, els resultats del qual apunten cap a una hibridació de les categories de tradició i modernitat.

Accés a l’article complet:

SALVADOR AGRA, Saleta de; MARTÍNEZ SUÁREZ, Yolanda (2018): “Desde el fuera de órbita: acepciones de la modernidad indígena”. Revista Austral de Ciencias Sociales [Valdívia, Xile], Universidad Austral de Chile, núm. 32, pàgs. 59-76, gener. ISSN 0718-1795.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Dalila de Simone realitzarà una estada Erasmus+ a l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)
La investigadora italiana realitzará la seva estada Erasmus+ Traineeship, dins del Projecte Final de Laurea Magistrale, tutoritzat per Rossana Actis. Per part de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB/UVic-UCC), la tutora de la seva estada serà Ruth S. Contreras Espinosa, responsable d’aquest Observatori