Comress InCom-UAB analitza l’espectacularització en els informatius televisius en relació a l’atemptat a Charlie Hebdo, en un article a la revista Observatorio (OBS*)

Esmerarda Montero, doctoranda de la UPV/EHU, i Carme Ferré Pavia, directora de Comress InCom-UAB, analitzen la cobertura mediàtica dels informatius televisius en ‘prime time’ del cas de Charlie Hebdo, i com els elements d’espectacularització es van repetir posteriorment en el cas dels atemptats a la sala de concerts parisenca Bataclán i les Rambles de Barcelona

Bellaterra / Lisboa (Portugal), 06-02-2018. Les investigadores Emerarda Montero, doctoranda de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), i Carme Ferré Pavia, directora del Grup de Recerca en Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB), han publicat l’article “Elementos de espectacularización en los informativos televisivos de ‘prime time’: el caso de ‘Charlie Hebdo’” a la revista portuguesa Observatorio (OBS*), volum 11, número 2.

El text té com a objectiu principal “analitzar si el tractament donat pels informatius de la cadena privada espanyola Telecinco a les notícies sobre l’atemptat al setmanari satíric Charlie Hebdo, perpetrat el 7 de gener de 2015 a París, es pot considerar espectacularitzat. Aquest fet va tenir una transcendència mundial i encara es localitza poca investigació sobre els seus aspectes comunicatius”.

Les autores han dut a terme un treball de camp centrat en l’anàlisi de contingut de l’emissió dels informatius de ‘prime time’ de Telecinco durant 14 dies, amb un total de 99 peces informatives. A través de categories múltiples han analitzat la imatge i també el text verbal. Segons les autores, aquest estudi “també porta a plantejar-se com potser el cas va funcionar com a un toc d’atenció a les autoritats, que quan es va produir l’atemptat d’agost de 2017 a les Rambles de Barcelona, demanessin als ciutadans que no compartissin imatges de les víctimes”.

Per a més informació:

Accés a l’article complet:

MONTERO, Esmerarda; FARRÉ PAVIA, Carme (2017): “Elementos de espectacularización en los informativos televisivos de ‘prime time’: el caso de ‘Charlie Hebdo’” [En línia]. Observatorio (OBS*), volum 11, número 2, pàgs. 35-60.

Web Comress InCom-UAB (30-01-2018): “El tratamiento de los atentados en TV” [En línia].

Sant Jordi 2018: l’InCom-UAB consolida els seus projectes editorials
El centre consolida els seus dos projectes editorials: InCom-UAB Publicacions (col·lecció pròpia d’eBooks de descàrrega gratuïta) i la seva participació a la col·lecció Atlántica de Comunicación (Editorial UOC), destinada a difondre investigacions desenvolupades a Llatinoamèrica
Amparo Huertas Bailén clausura el VII Congrés Internacional de GECA (Madrid)
La directora de l’InCom-UAB és l’encarregada de la conferència de clausura plenària en el proper congrés internacional de GECA, que se celebra a finals d’abril a la UCM