esp | cat  
InCom-UAB
Centre amb projecció interdepartamental i interuniversitària
per a la recerca, la difusió i la formació
en l’àmbit de la comunicació
 
   
  Actualitat InCom-UAB  
   
  < Tornar  
 
Comress InCom-UAB analitza l’espectacularització en els informatius televisius en relació a l’atemptat a Charlie Hebdo, en un article a la revista Observatorio (OBS*)


Esmerarda Montero, doctoranda de la UPV/EHU, i Carme Ferré Pavia, directora de Comress InCom-UAB, analitzen la cobertura mediàtica dels informatius televisius en ‘prime time’ del cas de Charlie Hebdo, i com els elements d’espectacularització es van repetir posteriorment en el cas dels atemptats a la sala de concerts parisenca Bataclán i les Rambles de Barcelona

Bellaterra / Lisboa (Portugal), 06-02-2018. Les investigadores Emerarda Montero, doctoranda de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), i Carme Ferré Pavia, directora del Grup de Recerca en Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB), han publicat l’article “Elementos de espectacularización en los informativos televisivos de ‘prime time’: el caso de ‘Charlie Hebdo’” a la revista portuguesa Observatorio (OBS*), volum 11, número 2.

El text té com a objectiu principal “analitzar si el tractament donat pels informatius de la cadena privada espanyola Telecinco a les notícies sobre l’atemptat al setmanari satíric Charlie Hebdo, perpetrat el 7 de gener de 2015 a París, es pot considerar espectacularitzat. Aquest fet va tenir una transcendència mundial i encara es localitza poca investigació sobre els seus aspectes comunicatius”.

Les autores han dut a terme un treball de camp centrat en l’anàlisi de contingut de l’emissió dels informatius de ‘prime time’ de Telecinco durant 14 dies, amb un total de 99 peces informatives. A través de categories múltiples han analitzat la imatge i també el text verbal. Segons les autores, aquest estudi “també porta a plantejar-se com potser el cas va funcionar com a un toc d’atenció a les autoritats, que quan es va produir l’atemptat d’agost de 2017 a les Rambles de Barcelona, demanessin als ciutadans que no compartissin imatges de les víctimes”.

Per a més informació:

Accés a l’article complet:

MONTERO, Esmerarda; FARRÉ PAVIA, Carme (2017): “Elementos de espectacularización en los informativos televisivos de ‘prime time’: el caso de ‘Charlie Hebdo’” [En línia]. Observatorio (OBS*), volum 11, número 2, pàgs. 35-60.

Web Comress InCom-UAB (30-01-2018): “El tratamiento de los atentados en TV” [En línia].



 



 
 
Ángel Munárriz (infoLibre) entrevista Amparo Huertas Bailén per a un dels seus reportatges
El diari digital va publicar el diumenge passat, 18 de febrer de 2018, un reportatge sobre el paper dels mitjans en les democràcies actuals. El text recull les opinions de juristes, investigadors i acadèmics, entre els quals es troba la directora de l’InCom-UAB
Ruth S. Contreras participa en la coordinació d’un monogràfic sobre joves i cultura col·laborativa de la Revista Latina de Comunicación Social
La investigadora de l’InCom-UAB coordina el monogràfic “Joves, mitjans i cultura col·laborativa” amb Victòria Tur-Viñes i Mª-José González-Río, de la Universitat d’Alacant. El termini per poder presentar originals romandrà obert fins el dia 1 de juny de 2018
José Luis Terrón publica una lliçó sobre comunicació i salut al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)
El text, disponible en català i castellà, forma part de la línia d’investigació sobre comunicació i salut del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), dirigit per Amparo Huertas Bailén, reconegut per la Generalitat de Catalunya com a grup consolidat de recerca
Comress (InCom-UAB) explica com mesurar la reputació corporativa en un article publicat a Austral Comunicación
Carme Ferré-Pavia i Jaime Alberto Orozco-Toro, conscients de la dificultat que comporta mesurar la reputació corporativa al tractar-se de valors intangibles, fan una proposta d’índexs per ser aplicada al sector de la comunicació
Publicació d’un article en un número especial d’Alphaville: Journal of Film and Screen Media
Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, publica un article sobre les transformacions del cinema colombià, en coautoria amb Philippe Meers (Universitat d’Anvers)
Totes les notícies...
 
 
 
Universitat Autònoma de Barcelona
  Informe de la comunicació a Catalunya
  Portal de la Comunicació InCom-UAB
 
  Institut de la Comunicació (InCom-UAB)
Telèfon: +34 93 581 29 07
incom.uab.cat | incom@uab.cat