Publicació d’un article en un número especial d’Alphaville: Journal of Film and Screen Media

Maria Luna, investigadora de l’InCom-UAB, publica un article sobre les transformacions del cinema colombià, en coautoria amb Philippe Meers (Universitat d’Anvers)

Bellaterra / Cork (Irlanda), 07-02-2018. Maria Luna, membre de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) i professora associada del TecnoCampus ESUPT-UPF, ha publicat l’article “The Films of Ciro Guerra and the Making of Cosmopolitan Spaces in Colombian Cinema” al número 14 de la revista Alphaville: Journal of Film and Screen Media. El text està elaborat en coautoria amb Philippe Meers, professor de la Universitat d’Anvers (Bèlgica).

L’article proposa el concepte de ‘marges fílmics cosmopolites’ (Cosmopolitan Cinematic Margins) per comprendre les transformacions actuals del cinema colombià i el significat de la seva selecció a festivals de cinema internacionals.

El número 14, corresponent a l’hivern de 2017, d’Alphaville: Journal of Film and Screen Media està dedicat al cinema cosmopolita. És un número especial, editat per la professora Laura Rascaroli i els investigadors Humberto Saldanha i James Mulvey, tots ells de la University College Cork a Irlanda.

Enllaç a l’article complet:

LUNA, Maria; MEERS, Philippe (2017): “The Films of Ciro Guerra and the Making of Cosmopolitan Spaces in Colombian Cinema” [En línia]. Alphaville: Journal of Film and Screen Media. Issue 14, Winter 2017, pàgs. 126–142.

Enllaç a la revista Alphaville: Journal of Film and Screen Media

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Lectures recomanades per a l’estiu
L’equip de l’InCom-UAB ha preparat una selecció de 10 textos de les nostres publicacions, com a lectures recomanades per aquest estiu. Esperem que siguin del vostre interès. Bones vacances!
Filmin i l’InCom-UAB creen un canal temàtic dedicat al cinema sobre VIH, disponible del 10 de juliol a l’1 de desembre
El canal es va posar en marxa el dia 10 de juliol, coincidint amb la setmana de celebració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, i romandrà en línia fins el dia 1 de desembre, Dia Mundial de Lluita contra la sida
Cinc professors de Moçambic fan una estada de formació gràcies a un projecte de cooperació amb la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
Aquesta estada, realitzada durant el mes de juliol, ha estat vinculada amb la seva formació doctoral dins el Programa de Doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), i forma part del projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) i l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)