Comress (InCom-UAB) explica com mesurar la reputació corporativa en un article publicat a Austral Comunicación

Carme Ferré-Pavia i Jaime Alberto Orozco-Toro, conscients de la dificultat que comporta mesurar la reputació corporativa al tractar-se de valors intangibles, fan una proposta d’índexs per ser aplicada al sector de la comunicació

Bellaterra / Pilar, Buenos Aires (Argentina), 13-02-2018. La directora del Grup Comunicació i Responsabilitat Social (Comress InCom-UAB) i professora titular del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) Carme Ferré-Pavia ha publicat, en coautoria amb el professor de la Facultat de Publicitat de la Universidad Pontificia Boliveriana de Medellín (Colòmbia) i també investigador de Comress (InCom-UAB) Jaime Alberto Orozco-Toro, l’article “Los índices de medición de la Reputación Corporativa en la cadena de valor de las empresas de comunicación, una propuesta”. El text s’ha publicat a la revista Austal Comunicación (volum 6, número 2), corresponent a desembre de 2017. Aquesta és una revista científica de la Facultat de Comunicació de la Universidad Austral, de la ciutat de Pilar, al nord de la província de Buenos Aires (Argentina).

Jaime Alberto Orozco-Toro i Carme Ferré-Pavia se centren en l’anàlisi de la reputació corporativa específicament en empreses dedicades a comunicació, tenint en compte “tota la cadena de valor, és a dir, tots els grups socials i empresarials amb els quals està implicada. En aquest sentit, es fa una discriminació dels grups d’interès (stakeholders) més importants de les empreses, per posteriorment crear un índex que permeti arribar a conèixer les actituds de tots els grups d’interès que formen part de la cadena de valor”.

Per a més informació:

Accés a l’article complet:

OROZCO- TORO, Jaime Alberto; FERRÉ-PAVIA, Carme (2017): “Los índices de medición de la Reputación Corporativa en la cadena de valor de las empresas de comunicación, una propuesta” [En línia]. Austral Comunicación [Pilar, Buenos Aires], volum 6, número 2, pàgs. 229-252.

Web Comress InCom-UAB (05-02-2018): “Como medir la reputación corporativa” [En línia].

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.