Investigadores de l’InCom-UAB participen en la ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’ (Sevilla)

Yolanda Martínez Suárez i Saleta de Salvador Agra presenten la ponència "Testando estrategias discursivas: entre la deontología periodística y el análisis semiótico" en la ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’, a la Universidad de Sevilla, del 7 al 9 de març

Bellaterra / Sevilla, 02-03-2018. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) estarà present en la ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’, programada entre els dies 7 i 9 de març a la Universidad de Sevilla. Les investigadores de l’InCom-UAB Yolanda Martínez Suárez i Saleta de Salvador Agra presentaran la ponència "Testando estrategias discursivas: entre la deontología periodística y el análisis semiótico" la jornada del divendres, 9 de març, a les 12 hores.

El text, que parteix de la teoria política de Celia Amorós, analitza les estratègies discursives que utilitzen els mitjans en la construcció social de les dones. Segons expliquen les autores: “Ens focalitzem en les informacions de violències masclistes, en tant que construeixen un exemple d’heterodesignació. El nostre objectiu és elaborar un test que permeti avaluar les estratègies discursives, a partir d’una anàlisi semiòtica del principal element informatiu de les notícies, els titulars (…) des de la deontologia professional, es buscarà (…) detectar les tècniques utilitzades”.

Yolanda Martínez Suárez (Conselleria Educación-Xunta Galicia) i Saleta de Salvador Agra (Universidad de Vigo) són membres col·laboradors externs del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), el reconeixement del qual, com a grup consolidat, ha estat renovat per al període 2017-2019 (2017 SGR 760, segons consta en la resolució provisional publicada el 5 de febrer de 2018).

Per a més informació:

Web ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Dalila de Simone realitzarà una estada Erasmus+ a l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)
La investigadora italiana realitzará la seva estada Erasmus+ Traineeship, dins del Projecte Final de Laurea Magistrale, tutoritzat per Rossana Actis. Per part de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB/UVic-UCC), la tutora de la seva estada serà Ruth S. Contreras Espinosa, responsable d’aquest Observatori
Cinc Tesis Doctorals relacionades amb projectes de l’InCom-UAB en marxa
Totes les investigacions estan inscrites en el Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB). Tres s’inclouen en la línia de treball denominada SCOMLab Comunicació i Salut (InCom-UAB) i la resta, en Comunicació, Migració i Ciutadania (CMC InCom-UAB)
Sis estudiants mexicans, becats per fer una estada a l’InCom-UAB
Els estudiants col·laboraran amb l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), que dirigeix la investigadora Ruth S. Contreras Espinosa, que actuarà al mateix temps de tutora de la seva estada
Primer aniversari de l’OCC InCom-UAB
L’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) es va presentar al públic el 9 de juny de 2017. Aquest projecte digital vol esdevenir una font d’informació i recursos fonamental per totes les persones i entitats interessades en aquest àmbit, ja siguin acadèmiques, professionals o lligades al món polític