Investigadores de l’InCom-UAB participen en la ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’ (Sevilla)

Yolanda Martínez Suárez i Saleta de Salvador Agra presenten la ponència "Testando estrategias discursivas: entre la deontología periodística y el análisis semiótico" en la ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’, a la Universidad de Sevilla, del 7 al 9 de març

Bellaterra / Sevilla, 02-03-2018. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) estarà present en la ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’, programada entre els dies 7 i 9 de març a la Universidad de Sevilla. Les investigadores de l’InCom-UAB Yolanda Martínez Suárez i Saleta de Salvador Agra presentaran la ponència "Testando estrategias discursivas: entre la deontología periodística y el análisis semiótico" la jornada del divendres, 9 de març, a les 12 hores.

El text, que parteix de la teoria política de Celia Amorós, analitza les estratègies discursives que utilitzen els mitjans en la construcció social de les dones. Segons expliquen les autores: “Ens focalitzem en les informacions de violències masclistes, en tant que construeixen un exemple d’heterodesignació. El nostre objectiu és elaborar un test que permeti avaluar les estratègies discursives, a partir d’una anàlisi semiòtica del principal element informatiu de les notícies, els titulars (…) des de la deontologia professional, es buscarà (…) detectar les tècniques utilitzades”.

Yolanda Martínez Suárez (Conselleria Educación-Xunta Galicia) i Saleta de Salvador Agra (Universidad de Vigo) són membres col·laboradors externs del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB), el reconeixement del qual, com a grup consolidat, ha estat renovat per al període 2017-2019 (2017 SGR 760, segons consta en la resolució provisional publicada el 5 de febrer de 2018).

Per a més informació:

Web ‘IV Conferencia Internacional Género y Comunicación’

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Elina Cruz, directora del Centro de Investigación de la Comunicación de Funglode (República Dominicana), visita l’InCom-UAB
És la primera visita de la investigadora de República Dominicana després de la presentació del llibre de Funglode La televisión de provincias en la República Dominicana, el mes d’agost passat, i que ha comptat amb la col·laboració de l’InCom-UAB, a través de l’assessoria de la investigadora Maria Corominas
Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic del V Congreso Internacional de Metodologías en Investigación de la Comunicación
Aquest esdeveniment acadèmic se celebrarà del 20 al 22 de novembre de 2018, a la Universidad Complutense de Madrid. L’equip responsable del congrés el formen els professors de la UCM Dr. Raúl Eguizábal Maza (director), Dr. Francisco A. Zurian (coordinador) -també investigador de l’InCom-UAB- i Dr. Isidro Jiménez Gómez (secretari acadèmic)
La semisosis de la noticia, de Felipe Moura de Oliveira, nou llibre de la col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)
L’autor reclama la necessitat de revisar la influència de les xarxes socials i l’entorn digital en el tractament periodístic, a partir d’una anàlisi des de les ciències de la comunicació i la sociologia. L’obra recull part del resultat de la seva tesi doctoral, defensada el 2016
Amparo Huertas participarà a les XV Jornades Internacionals de Filosofia Política (UB)
La directora de l’InCom-UAB ha estat convidada a participar a les XV Jornades Internacionals de Filosofia Política, organitzades pel Grup d’Investigació “Crisi de la raó pràctica” de la Universitat de Barcelona a finals de novembre. Fins el 14 de setembre, està obert el termini per enviar propostes de comunicació