Simón Vialás Fernández publica un capítol al llibre d’Actas del II Congreso Internacional Move.net sobre Movimientos Sociales y TIC (2017)

El treball acadèmic de l’investigador de l’InCom-UAB aporta una revisió sobre els conceptes de tecnopolítica i sobirania tecnològica, des de la producció audiovisual, i és resultat de la seva ponència presentada al Congrés Internacional Move.net, celebrat l’octubre passat a la Facultat de Comunicació de la Universidad de Sevilla

Bellaterra / Sevilla, 05-03-2018. “La tecnopolítica de la infraestructura básica común para la producción audiovisual” és el títol del capítol de Simón Vialás Fernández, publicat al llibre d’Actas del II Congreso Internacional Move.net sobre Movimientos Sociales y TIC (2017). L’obra ha estat editada per José Candón Mena, investigador del Grupo Interdisciplinario de Estudios en Comunicación, Política y Cambio Social de la Universidad de Sevilla (COMPOLITICAS), i incorpora un total de 29 aportacions presentades en aquest congrés.

Simón Vialás Fernández confirma que “encara que les TIC hagin afavorit una relativa democratització de la producció audiovisual, no s’han de passar per alt les conseqüències de l’ús intensiu de la infraestructura propietària en la producció social de continguts audiovisuals. El model de producció i participació basat en la infraestructura privada resulta incongruent amb els principis democràtics, ja que els productors i els seus públics s’involucren en modalitats de participació que reprodueixen esquemes de dominació o formes d’explotació econòmica”.

Amb aquest capítol, Simón Vialás Fernández vol “visibilitzar el procomú existent en l’àmbit audiovisual pel seu potencial per desenvolupar un model comunicatiu més just i democràtic, però també perquè aquest només es fa visible quan corre perill de desaparèixer o quan ja ha desaparegut com a conseqüència dels processos de privatització, acorralament i despossessió als quals s’ha enfrontat històricament”.

Accés al capítol:

VIALÁS FERNÁNDEZ, Simón (2018): “La tecnopolítica de la infraestructura básica común para la producción audiovisual” [En línia], a CANDÓN MENA, José, ed.: Actas del II Congreso Internacional Move.net sobre Movimientos Sociales y TIC, celebrado del 25 al 27 de octubre de 2017. Sevilla: Grupo Interdisciplinario de Estudios en Comunicación, Política y Cambio Social de la Universidad de Sevilla (COMPOLITICAS), pàgs. 417-429. ISBN 978-84-697-9646-7.