L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH

Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018

Bellaterra, 02-05-2018. L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) organitza les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut, que en aquesta edició se centraran en el VIH i la comunicació. Se celebraran a Barcelona el 21 i 22 de novembre de 2018, i són una iniciativa d’SCOMLAB (Laboratori de Comunicació i Salut) de l’InCom-UAB. La inscripció és gratuïta.

Les Jornades tindran fos formats: el no presencial, que es desenvoluparà el primer dia, i que estarà destinat a la presentació de les comunicacions (en suport vídeo) que hagin estat seleccionades pel seu Comitè Científic. Amb aquesta finalitat, es crearà un canal de Youtube específic per a les Jornades.

El segon dia de les Jornades tindrà un format presencial i se celebrarà a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona, durant el qual es portaran a terme una sèrie de taules entorn a qui parla i com del VIH, de què es parla, si existeix un enfocament de gènere, el paper dels mitjans i de les institucions o el màrqueting social, etc. A cada una de les taules sempre es comptarà amb la presència d’algun membre d’una ONG que desenvolupi la seva activitat en l’àmbit del VIH, així com diversos experts dels mitjans de comunicació, les institucions o el món acadèmic i investigador. Les taules es retransmetran en directe via internet i posteriorment es penjaran a Youtube.

El call for es tancarà el 20 de setembre de 2018. Les propostes enviades han de tractar sobre algun (o alguns) d’aquests temes:
• Salut Pública
• Promoció de la salut i prevenció de malalties
• Periodisme i salut en els mitjans de comunicació
• Campanyes de salut
• Comunicació amb l’usuari-pacient
• Societat-salut-benestar
• Publicitat i salut
• Emergències i crisis en salut
• Telesalut, telemedecina, eHealth i Salut 2.0
• Teràpies digitals
• Cinema i salut
• Educació i salut
• Investigació en comunicació i salut

Aquells participants que a més de la seva comunicació en format vídeo l’enviïn com a text complet en format d’article científic podran optar que la seva aportació es publiqui a la Revista Española de Comunicación en Salud. Tots els resums aprovats seran publicats en format digital.

Aquestes III Jornades Internacionals Comunicació i Salut compten amb el suport de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB), i ja han confirmat la seva col·laboració la Societat Catalana de Comunicació, filial del Institut d’Estudis Catalans, la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin, a la plataforma del qual s’obrirà un canal temàtic entorn del VIH gestionat des de l’SCOMLAB.

La pàgina de les Jornades inserirà periòdicament notícies que tinguin relació amb el VIH des de les perspectives científica, de les cures, de la prevenció, etc. Podran seguir aquestes informacions i les novetats de les Jornades a través del compte de Twitter @parlemdevih. Si desitgen més informació poden dirigir-se a info@comunicacioisalut.cat

Web III Jornades Internacionals Comunicació i Salut (InCom-UAB)

Revista Española de Comunicación en Salud

Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans)

Filmin

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú
L’AE-IC homenatjarà Miquel de Moragas i Spà en el congrés de Salamanca, en el qual també es presentarà el llibre editat per Moragas i Spà, Terrón, i Rincón
El VI Congreso Internacional AE-IC ‘Comunicación y Conocimiento’ se celebrarà a la Facultat de Ciències Socials, al campus Miguel de Unamuno, de la Universidad de Salamanca, del 26 al 29 de juny. Aquest esdeveniment internacional compta amb el suport acadèmic de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Miquel de Moragas i Spà, ponent en l’acte d’homenatge a Jesús Martín Barbero, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra i LASA, el 22 de maig
Aquesta sessió monogràfica és una iniciativa de la Taula de Nova Recerca de la Universitat Pompeu Fabra i el XXXVI Congrés Internacional de la Latin American Studies Association (LASA), que se celebrarà per primera vegada a Europa, en concret a Barcelona, del 23 al 26 de maig
Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya
L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.