Miquel de Moragas i Spà serà el padrí de Joaquim Maria Puyal en l’acte d’investidura del periodista com a doctor honoris causa per la UAB

El Consell de Govern de la UAB ha aprovat el nomenament de cinc nous doctors honoris causa en el marc de la celebració del 50è aniversari de la fundació d’aquesta universitat. Es tracta de l'advocada Caddy Adzuba, la microbiòloga i activista Marie-Paule Kieny, l'escultor Jaume Plensa, el periodista Joaquim Maria Puyal i la física teòrica Lisa Randall, que seran investits durant el proper curs acadèmic

Bellaterra, 07-05-2018. El catedràtic emèrit del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), fundador i primer director de l’InCom-UAB, Miquel de Moragas i Spà, serà el padrí de Joaquim Maria Puyal en l’acte d’investidura del periodista com a doctor honoris causa per la Universitat Autònoma de Barcelona.

El Consell de Govern de la UAB va aprovar el 3 de maig de 2018, en el marc de la commemoració del 50è aniversari de la fundació d’aquesta universitat, la concessió d’un total de cinc nous doctors honoris causa. Aquestes distincions responen a cinc eixos temàtics que abasten vessants diferents del coneixement acadèmic i el compromís amb la societat: compromís amb la llengua catalana i la societat (al periodista català Joaquim Maria Puyal), la llibertat d’expressió (a l'advocada congolesa defensora dels drets de les dones Caddy Adzuba), la solidaritat (per a la investigadora i presidenta de Drugs for Neglected Diseases Initiative, fàrmacs per a malalties oblidades, Marie-Paule Kieny), la identitat cultural (a l’escultor català Jaume Plensa), i la divulgació científica (per la investigadora nord-americana Lisa Randall, física teòrica que ha treballat en diverses teories per poder explicar l’origen de l’univers).

En l’àmbit del compromís amb la llengua catalana i la societat, la UAB distingirà Joaquim Maria Puyal per haver estat el primer periodista que va reprendre les retransmissions radiofòniques en català d'un partit de futbol després de la segona república, esdevenint així “un factor de normalització essencial del català”. Puyal és llicenciat en ciències de la informació per la UAB i ha narrat més de dos mil partits de futbol tot creant “un llenguatge propi i una manera d'utilitzar la llengua en aquest gènere”.

Font fotografia: Catalunya Ràdio.

Per a més informació:

Notícia al web de la UAB, 03-05-2018: “La UAB nomena 'honoris causa' Caddy Adzuba, Marie-Paule Kieny, Jaume Plensa, Joaquim Mª Puyal i Lisa Randall” [En línia].

Notícia al web de Catalunya Ràdio, 03-05-2018. “Joaquim Maria Puyal, nomenat “honoris causa” per la UAB” [En línia].

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Elina Cruz, directora del Centro de Investigación de la Comunicación de Funglode (República Dominicana), visita l’InCom-UAB
És la primera visita de la investigadora de República Dominicana després de la presentació del llibre de Funglode La televisión de provincias en la República Dominicana, el mes d’agost passat, i que ha comptat amb la col·laboració de l’InCom-UAB, a través de l’assessoria de la investigadora Maria Corominas