Gas Natural Fenosa i l’InCom-UAB renoven el conveni per a la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya

L’InCom-UAB aposta per consolidar aquesta publicació biennal com a obra col·lectiva interuniveritària de referència, d’interès tant per a l’àmbit acadèmic com el professional. Des de la primera edició, l’any 2000, l’Informe ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural Fenosa.

Bellaterra / Barcelona, 10-05-2018. El director general de Comunicació i Relacions Institucionals de Gas Natural Fenosa, Jordi Garcia i Tabernero, i la rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, Margarita Arboix Arzo, han signat l’acord pel qual la companyia energètica es manté com a patrocinador de l’Informe de la comunicació a Catalunya per desena edició consecutiva. Gas Natural Fenosa patrocina aquest informe, clau dintre del panorama comunicatiu català, des de la seva creació l’any 2000.

L’Informe de la comunicació a Catalunya és un projecte pioner de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), que rep el patrocini de la companyia, des de la seva creació l’any 2000, i el suport de la Generalitat de Catalunya. Ofereix, de forma regular, una descripció actualitzada i una anàlisi interpretativa i plural de l’evolució dels diversos camps que configuren el sector de la comunicació a Catalunya. Per a aquesta desena edició, l’Informe oferirà una anàlisi detallada dels anys 2017 i 2018, al mateix temps que aportarà una visió única i singular sobre l’evolució en els diversos sectors de la comunicació a Catalunya durant les dues darreres dècades, detectant les semblances i diferències respecte altres països de l’entorn. La seva presentació pública es preveu per a la tardor de 2019.

L’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), fundat l’any 1997, és un centre de recerca especialitzat. Els seus objectius principals són la recerca bàsica i aplicada, la formació especialitzada, la difusió, la prestació de serveis avançats en comunicació i transferència de coneixements.

L’Informe de la comunicació a Catalunya 2017–2018 és la desena edició d’aquesta obra col·lectiva. Forma part de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) i compta amb la participació d’una vintena d’autors i autores, procedents de diverses universitats i institucions, públiques i privades.

El compromís de Gas Natural Fenosa amb el territori
Gas Natural Fenosa manté un fort compromís amb la societat i en els més de 30 països en els quals desenvolupa la seva activitat i que va més enllà del servei energètic que dóna als ciutadans. A través dels patrocinis, busca participar en aquells projectes que més valor afegit aportin a la ciutadania, amb línies d’acció a l’àmbit social, cultural i mediambiental.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Miquel de Moragas i Spà i Gabriela Marques Gonçalves, a les Jornades d’estudi sobre Llenguatge, Comunicació i Societat (UAB)
Els dos investigadors de l’InCom-UAB van participar en aquestes jornades impulsades per un grup d’alumnes de doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de l’Autònoma, celebrades el 22 de maig, i que tenien com a objectiu conèixer les recerques de doctorat que s’estan desenvolupant a la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compartir temes de recerca d’interès comú