Primer aniversari de l’OCC InCom-UAB

L’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) es va presentar al públic el 9 de juny de 2017. Aquest projecte digital vol esdevenir una font d’informació i recursos fonamental per totes les persones i entitats interessades en aquest àmbit, ja siguin acadèmiques, professionals o lligades al món polític

Bellaterra, 07-06-2018. L’objectiu principal de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) és convertir-se en una font d’informació fonamental, proporcionant una acurada selecció d’informació i de recursos (d’elaboració pròpia i aliena), atenent les necessitats del món acadèmic i dels àmbits professional i polític. Des de la seva creació, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya.

Contingut propi: Informe de la comunicació a Catalunya, entrevistes i cròniques

L’OCC InCom-UAB està estructurat amb nou seccions, accessibles des de la part superior de l’espai digital. La més important és la corresponent amb l’Informe de la comunicació a Catalunya. Aquest primer any de vida del projecte ha coincidit amb la publicació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016, que es va presentar el 28 de setembre del 2017.

Però altres apartats també es corresponen en la seva totalitat amb contingut propi. Ens referim bàsicament a les seccions d’Entrevistes, on ja hem publicat al voltant de 10 textos, i de Cròniques, on ja se’n poden consultar més de 50. El perfil de les persones entrevistades, a més de buscar la paritat segons gènere, és molt divers: acadèmics, joves investigadors, professionals, amb responsabilitat política,... A més, volem cobrir tots els àmbits (premsa, ràdio, televisió, cinema, internet,…). Pel que fa a les cròniques s’han cobert activitats organitzades per diferents entitats. Donar la llista completa ocuparia molt espai i, per tant, aquests són només uns exemples: el Clúster Audiovisual de Catalunya; el Cercle d’Economia; el Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya; el Consell de l’Audiovisual de Catalunya; el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona; el Parlament Europeu-Barcelona; la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’Institut d’Estudis Catalans; la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals; el Grup de Periodistes Ramon Barnils i el Col·legi de Periodistes de Catalunya. Per oferir també contingut propi, cal afegir aquí la secció Documents OCC InCom-UAB, on compartim material fruit dels projectes d’investigació propis, i la secció Jornades, on recollim les activitats organitzades des de l’InCom en el marc de l’OCC InCom-UAB.

Altres seccions

Les altres seccions ofereixen una selecció de materials i informació disponibles a la xarxa. Hi destaca l’Agenda, que informa d’activitats arreu de Catalunya, i els Llibres, amb les novetats bibliogràfiques. En referència als llibres, també hi ha una secció dedicada a Ressenyes bibliogràfiques, on també es pot trobar contingut propi.

A més, el projecte té un perfil a Twitter (@OCCInCom), on es pot fer un seguiment continu dels temes que cada dia desperten l’interès dins del sector. L’OCC InCom-UAB és un espai obert a tothom. Per tant, estem oberts a rebre propostes de col·laboració.

Enllaços relacionats:

Jornada Presentació OCC InCom-UAB 09/06/2017

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Dalila de Simone realitzarà una estada Erasmus+ a l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC)
La investigadora italiana realitzará la seva estada Erasmus+ Traineeship, dins del Projecte Final de Laurea Magistrale, tutoritzat per Rossana Actis. Per part de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (InCom-UAB/UVic-UCC), la tutora de la seva estada serà Ruth S. Contreras Espinosa, responsable d’aquest Observatori
Cinc Tesis Doctorals relacionades amb projectes de l’InCom-UAB en marxa
Totes les investigacions estan inscrites en el Programa de Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB). Tres s’inclouen en la línia de treball denominada SCOMLab Comunicació i Salut (InCom-UAB) i la resta, en Comunicació, Migració i Ciutadania (CMC InCom-UAB)
Sis estudiants mexicans, becats per fer una estada a l’InCom-UAB
Els estudiants col·laboraran amb l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment (OCVE InCom-UAB/UVic-UCC), que dirigeix la investigadora Ruth S. Contreras Espinosa, que actuarà al mateix temps de tutora de la seva estada
Primer aniversari de l’OCC InCom-UAB