Primer aniversari de l’OCC InCom-UAB

L’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) es va presentar al públic el 9 de juny de 2017. Aquest projecte digital vol esdevenir una font d’informació i recursos fonamental per totes les persones i entitats interessades en aquest àmbit, ja siguin acadèmiques, professionals o lligades al món polític

Bellaterra, 07-06-2018. L’objectiu principal de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (OCC InCom-UAB) és convertir-se en una font d’informació fonamental, proporcionant una acurada selecció d’informació i de recursos (d’elaboració pròpia i aliena), atenent les necessitats del món acadèmic i dels àmbits professional i polític. Des de la seva creació, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya.

Contingut propi: Informe de la comunicació a Catalunya, entrevistes i cròniques

L’OCC InCom-UAB està estructurat amb nou seccions, accessibles des de la part superior de l’espai digital. La més important és la corresponent amb l’Informe de la comunicació a Catalunya. Aquest primer any de vida del projecte ha coincidit amb la publicació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016, que es va presentar el 28 de setembre del 2017.

Però altres apartats també es corresponen en la seva totalitat amb contingut propi. Ens referim bàsicament a les seccions d’Entrevistes, on ja hem publicat al voltant de 10 textos, i de Cròniques, on ja se’n poden consultar més de 50. El perfil de les persones entrevistades, a més de buscar la paritat segons gènere, és molt divers: acadèmics, joves investigadors, professionals, amb responsabilitat política,... A més, volem cobrir tots els àmbits (premsa, ràdio, televisió, cinema, internet,…). Pel que fa a les cròniques s’han cobert activitats organitzades per diferents entitats. Donar la llista completa ocuparia molt espai i, per tant, aquests són només uns exemples: el Clúster Audiovisual de Catalunya; el Cercle d’Economia; el Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya; el Consell de l’Audiovisual de Catalunya; el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona; el Parlament Europeu-Barcelona; la Societat Catalana de Comunicació, filial de l’Institut d’Estudis Catalans; la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals; el Grup de Periodistes Ramon Barnils i el Col·legi de Periodistes de Catalunya. Per oferir també contingut propi, cal afegir aquí la secció Documents OCC InCom-UAB, on compartim material fruit dels projectes d’investigació propis, i la secció Jornades, on recollim les activitats organitzades des de l’InCom en el marc de l’OCC InCom-UAB.

Altres seccions

Les altres seccions ofereixen una selecció de materials i informació disponibles a la xarxa. Hi destaca l’Agenda, que informa d’activitats arreu de Catalunya, i els Llibres, amb les novetats bibliogràfiques. En referència als llibres, també hi ha una secció dedicada a Ressenyes bibliogràfiques, on també es pot trobar contingut propi.

A més, el projecte té un perfil a Twitter (@OCCInCom), on es pot fer un seguiment continu dels temes que cada dia desperten l’interès dins del sector. L’OCC InCom-UAB és un espai obert a tothom. Per tant, estem oberts a rebre propostes de col·laboració.

Enllaços relacionats:

Jornada Presentació OCC InCom-UAB 09/06/2017

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Amparo Huertas Bailén, membre del Consell Científic Assessor d’Arte y Políticas de Identidad
Arte y Políticas de Identidad és una revista científica vinculada al Departament de Belles Arts de la Universidad de Murcia. “Geopolíticas de la diferencia: discusiones sobre género y migración en la cultura visual contemporánea” és el tema de l’últim volum publicat
L’InCom-UAB participa en la reunió d’entitats col·laboradores de la XV Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
El passat 5 de juliol es van reunir les entitats col·laboradores de la XV Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya, organitzada per la Generalitat de Catalunya. És la tercera vegada que el centre de recerca participa en aquesta activitat, que aquest any es suma a la commemoració del 2018 Any Panikkar
Pedro Javier Martínez Martínez, membre de l’InCom-UAB, publica a la Revista Mexicana de Opinión Pública
Pedro Javier Martínez Martínez, membre de l’SCOMLab (Laboratori de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), acaba de publicar l’article “La molécula de la vida en la prensa española”, a l’últim número de la Revista Mexicana de Opinión Pública
Publicat un article sobre la relació del poble A’uwẽ Xavante (Brasil) amb els seus mitjans de comunicació
L’últim número de la revista Disertaciones inclou un article de Rafael Franco Coelho i Amparo Huertas Bailén. El text recull part dels resultats de la tesi doctoral de Franco Coelho, dirigida per Huertas Bailén