L’InCom-UAB en el 56º Congreso Internacional de Americanistas (ICA)

Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo han organitzat el simposi “Migraciones: espacios y conexiones en el entorno digital”, en el qual participen com a ponents. A més, Massimo Canevacci presentarà el seu llibre Fetichismos visuales, publicat a la col·lecció Atlántica de Comunicación, de l’Editorial UOC, que també dirigeixen aquestes dues investigadores del centre de recerca

Barcelona, 03-07-2018. L’InCom-UAB tindrà una forta presència en el 56º Congreso Internacional de Americanistas (ICA), que se celebrarà a la Universidad de Salamanca del 15 al 20 de juliol de 2018, organitzat per l’Instituto de Iberoamérica. El lema del congrés és «Universalidad y particuilarismo en las Américas». Hi participaran 7.678 investigadors de 58 països diferents en més de 800 simposis aglutinats en diferents àrees de les Ciències Socials i les Humanitats.

Seguint l’experiència de l’edició anterior, que es va desenvolupar a la Universidad Francisco Gavidia, de San Salvador (El Salvador), Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo han organitzat per segona vegada un simposi en el marc d’aquest congrés. El títol en aquesta edició és “Migraciones: espacios y conexiones en el entorno digital” i està programat el 19 de juliol a la tarda, entre les 15.00 i les 17.00 hores a Geografia i Història Aula 14 . Incluirà aquestes cinc ponències (en ordre de presentació):
- Denise Cogo: “Activismos, espacios digitales y narrativas de inmigrantes haitianos en Brasil”
- Hadriel Geovani da Silva Theodoro: “Inmigración LGTB en Brasil. Un análisis de las representaciones mediáticas”
- Amparo Huertas Bailén: “Tendencias investigativas sobre la relación entre migración, interconexión global e hibridación cultural”
- Juliana Chatti Iorio: “La importancia de las redes online en la movilidad de los estudiantes brasileños universitarios hacia Portugal”
- Sonia Maria de Freitas: “Emigración portuguesa hacia Brasil en el siglo XXI y el papel de los espacios digitales en la diàspora”

Aquest mateix dia, el 19 de juliol, a les 13.00h Massimo Canevacci, de la University of Rome "La Sapienza" - University of Sao Paulo "Unifesp" (Italia), presentarà el seu llibre Fetichismos visuales. Una etnografía exploratoria más allá de la reificación, a l’Edifici Històric Sala Dorado Montero. Aquest és l’últim llibre publicat en el marc de la col·lecció Atlántica de Comunicación, de l’Editorial UOC, codirigida per Amparo Huertas Bailén i Denise Cogo.

Per a més informació:

Fetichismos visuales. Una etnografía exploratoria más allá de la reificación, de Massimo Canevacci (2018)

Web 56º Congreso Internacional de Americanistas (ICA)

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
L’InCom-UAB participa en la reunió d’entitats col·laboradores de la XV Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya
El passat 5 de juliol es van reunir les entitats col·laboradores de la XV Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya, organitzada per la Generalitat de Catalunya. És la tercera vegada que el centre de recerca participa en aquesta activitat, que aquest any es suma a la commemoració del 2018 Any Panikkar
Pedro Javier Martínez Martínez, membre de l’InCom-UAB, publica a la Revista Mexicana de Opinión Pública
Pedro Javier Martínez Martínez, membre de l’SCOMLab (Laboratori de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), acaba de publicar l’article “La molécula de la vida en la prensa española”, a l’últim número de la Revista Mexicana de Opinión Pública
Publicat un article sobre la relació del poble A’uwẽ Xavante (Brasil) amb els seus mitjans de comunicació
L’últim número de la revista Disertaciones inclou un article de Rafael Franco Coelho i Amparo Huertas Bailén. El text recull part dels resultats de la tesi doctoral de Franco Coelho, dirigida per Huertas Bailén
Nou article sobre l’apropiació tecnològica de les comunitats indígenes