Pedro Javier Martínez Martínez, membre de l’InCom-UAB, publica a la Revista Mexicana de Opinión Pública

Pedro Javier Martínez Martínez, membre de l’SCOMLab (Laboratori de Comunicació i Salut de l’InCom-UAB), acaba de publicar l’article “La molécula de la vida en la prensa española”, a l’últim número de la Revista Mexicana de Opinión Pública

Bellaterra / Mèxic, D.F. (Mèxic), 11-07-2018. L’article de Pedro Javier Martínez Martínez tracta del descobriment, el 1953, de l’estructura de l’ADN per Watson i Crick. La finalitat del seu estudi és analitzar el contingut de les notícies sobre la troballa de la doble hèlice a la premsa espanyola, amb l’objecte de conèixer l’enfocament i l’orientació del tractament mediàtic.

Per obtenir la mostra, des de l’any del descobriment fina a 2016, s’utilitzà la base de dades documental Dow Jones Factiva i les hemeroteques digitals dels dos diaris més llegits en el període estudiat: ABC i La Vanguardia. De les 167 notícies analitzades, es va poder concloure que 36,53% es va publicar en el sexenni comprès entre 1988 i 1993; 35,33% fou d’articles històrics que narraven els esdeveniments esdevinguts amb el pas dels anys des del descobriment de l’estructura, mentre que tan sols 2,99% explicava el model.

Per a l’autor, l’associació entre el contingut de les notícies de premsa i els esdeveniments científics històrics pot oferir-nos una perspectiva més refinada sobre la influència real dels mitjans sobre el coneixement científic.

Accés a l’article complet:

MARTÍNEZ MARTÍNEZ, Pedro Javier (2018): “La molécula de la vida en la prensa española” [En línea]. Revista Mexicana de Opinión Pública, núm. 25, pàgs. 63-80. ISSN 1870-7300. DOI 10.22201/fcpys.24484911e.2018.25.61495.

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Lectures recomanades per a l’estiu
L’equip de l’InCom-UAB ha preparat una selecció de 10 textos de les nostres publicacions, com a lectures recomanades per aquest estiu. Esperem que siguin del vostre interès. Bones vacances!
Filmin i l’InCom-UAB creen un canal temàtic dedicat al cinema sobre VIH, disponible del 10 de juliol a l’1 de desembre
El canal es va posar en marxa el dia 10 de juliol, coincidint amb la setmana de celebració del Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, i romandrà en línia fins el dia 1 de desembre, Dia Mundial de Lluita contra la sida
Cinc professors de Moçambic fan una estada de formació gràcies a un projecte de cooperació amb la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB)
Aquesta estada, realitzada durant el mes de juliol, ha estat vinculada amb la seva formació doctoral dins el Programa de Doctorat del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB), i forma part del projecte de cooperació de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) i l’Escola Superior de Jornalismo de Maputo (Moçambic), amb el suport de la Fundació Autònoma Solidària (FAS)