Funglode publica un llibre sobre la televisió a la República Dominicana que compta amb la col·laboració de l’InCom-UAB

CIC-Funglode (Centro de Investigación de la Comunicación de Fundación Global Democracia y Desarrollo) acaba de presentar el llibre ‘La televisión de provincias en la República Dominicana’, que ha comptat amb la col·laboració de l’InCom-UAB, a través de l’assessoria de la investigadora Maria Corominas

Bellaterra / Santo Domingo (República Dominicana), 04–09–2018. La periodista Elina María Cruz, directora del CIC-Funglode (Centro de Investigación de la Comunicación de Fundación Global Democracía y Desarrollo), va presentar el llibre La televisión de provincias en la República Dominicana el 29 d’agost passat a la seu de la fundació, ubicada a Santo Domingo. Juntament amb Elina María Cruz, coordinadora general de la publicació, també van participar en la presentació del text tres investigadores de l’estudi, Danielis Fermín, Edel Aguasanta i Jenny Almonte. La col·laboració de l’InCom-UAB ha consistit en la realització de tasques d’assessorament, a càrrec de la Dra. Maria Corominas, investigadora membre del nostre centre de recerca.

La publicació és un estudi pioner en el país sobre els canals i programes que conformen la televisió a les províncies dominicanes i el sistema de difusió per cable que avarca més de 100 empreses. L’inventari de 135 canals i 1.172 programes, registrats el darrer trimestre de 2016, ha permès establir la quantitat de canals i programes per província.

El text es divideix en tres parts. A la primera s’explica el disseny metodològic i s’ofereixen els resultats generals de l’estudi, les característiques generals dels canals i programes, per ubicació, gènere i processos de convergència que han desenvolupat, amb l’ús de pàgines web i xarxes socials. A la segona part s’analitzen els continguts religiosos, amb dues reflexions que aprofundeixen sobre les dades revelades: Robert Bueno es refereix a les “Espiritualitats cristianes avui” i Marcos Villamán a “Les transformacions en el camp religiós dominicà”. A la tercera part del llibre s’ofereix el perfil de la indústria de la televisió a cada una de les províncies.

Per a més informació:

Editorial Funglode

Notícia Funglode (29–08–2018): “El CIC-Funglode pone en circulación el libro “La televisión de provincias en la República Dominicana”

Notícia InCom-UAB (10–05–2017). “Maria Corominas participa en qualitat d’experta en una investigació de FUNGLODE (República Dominicana)”

L’InCom-UAB organitza unes jornades internacionals sobre comunicació i VIH
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. El call for per a l’enviament de propostes romandrà obert fins el 20 de setembre de 2018
Elina Cruz, directora del Centro de Investigación de la Comunicación de Funglode (República Dominicana), visita l’InCom-UAB
És la primera visita de la investigadora de República Dominicana després de la presentació del llibre de Funglode La televisión de provincias en la República Dominicana, el mes d’agost passat, i que ha comptat amb la col·laboració de l’InCom-UAB, a través de l’assessoria de la investigadora Maria Corominas
Amparo Huertas Bailén, membre del comitè científic del V Congreso Internacional de Metodologías en Investigación de la Comunicación
Aquest esdeveniment acadèmic se celebrarà del 20 al 22 de novembre de 2018, a la Universidad Complutense de Madrid. L’equip responsable del congrés el formen els professors de la UCM Dr. Raúl Eguizábal Maza (director), Dr. Francisco A. Zurian (coordinador) -també investigador de l’InCom-UAB- i Dr. Isidro Jiménez Gómez (secretari acadèmic)
La semisosis de la noticia, de Felipe Moura de Oliveira, nou llibre de la col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)
L’autor reclama la necessitat de revisar la influència de les xarxes socials i l’entorn digital en el tractament periodístic, a partir d’una anàlisi des de les ciències de la comunicació i la sociologia. L’obra recull part del resultat de la seva tesi doctoral, defensada el 2016