Marta Civil i Serra, ponent a la Jornada sobre Alfabetització Informacional i Mediàtica per una Ciutadania Crítica

L’objectiu de la jornada és reflexionar sobre l’alfabetització mediàtica i informacional com a eina per a fomentar la capacitat crítica de la població, en totes les edats. Es tracta d’una iniciativa organitzada per la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB), el 30 de novembre a Bellaterra, amb la col·laboració de l’InCom-UAB

Bellaterra, 28-09-2018. La investigadora de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), Marta Civil i Serra, ha estat invitada a participar com a ponent a la Jornada sobre Alfabetització Informacional i Mediàtica per una Ciutadania Crítica, que organitza la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) el divendres 30 de novembre, de les 9.30h a les 18h, a l’Aula Magna d’aquesta facultat, al campus de Bellaterra.

L’aportació de Marta Civil i Serra versarà sobre “Els graduats en comunicació: quin rol poden jugar en l’ensenyament de la competència informacional i mediàtica a les escoles?”, en el marc de la primera taula rodona de la jornada, que se celebrarà de les 12h a les 14h, a l’Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB). A la taula rodona també hi participaran Núria de José (Col·legi de Periodistes de Catalunya), que parlarà sobre “La premsa a les escoles”; Carlos Ortiz (Bibliotecari escolar contractat per l'AMPA de l'Institut Menéndez y Pelayo i participant als grups de treball de biblioteques escolars del COBDC i Bibliomèdia), amb una aportació sobre “Biblioteca escolar i competència informacional”; Mònica Lablanca (Directora de Cugat.cat), amb “Mitjans de comunicació locals i comarcals i creació de l’esperit crític. El cas dels mitjans de comunicació municipals de Sant Cugat” i un membre de l’equip del Gabinet de Comunicació i Educació que parlarà sobre “Mitjans de comunicació i Media and Information Literacy (MIL)”.

La Jornada també comptarà amb dues conferències principals: una a càrrec de José Manuel Pérez Tornero (Càtedra Unesco d’Alfabetització Mediàtica de la UAB), sobre “Què és el Media and Information Literacy (MIL) i com és d’important per al desenvolupament personal al llarg de la vida”, i una altra de Salvador Alsius (vicepresident del Consell de l’Audiovisual de Catalunya) dedicada al projecte “EduCAC”. Completaran el programa una segona taula rodona i una sessió de presentació de comunicacions.

Aquesta jornada acadèmica és una iniciativa de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i compta amb la col·laboració de la Càtedra Unesco d’Alfabetització Mediàtica (UAB), el Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Col·legi de Bibliotecaris i Documentalistes de Catalunya, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Estudis de Comunicació i Informació de la Universitat Oberta de Catalunya, la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, el Gabinet de Comnunicació i Educació de al UAB, el Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya i l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB).

Per a més informació:

Programa provisional de la Jornada

Enllaç inscripció (gratuïta)

Web Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB)

Ampliat el termini per presentar propostes a les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, fins el 15 d’octubre
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. La inscripció és gratuïta
La investigadora mexicana Flor Micaela Ramírez Leyva realitza una estada postdoctoral a l’InCom-UAB
Durant la segona quinzena d’octubre, la investigadora mexicana avança en el seu treball de recerca comparatiu sobre els condicionats socials de salut, entre Mèxic i Espanya. La seva activitat s’inscriu dins d’SCOMLAB (Laboratori de Comunicació i Salut) de l’InCom-UAB, sota la tutorització de José Luis Terrón
La investigadora Mila Segarra, guardonada amb un dels VII Premis Pompeu Fabra, per la seva contribució a la projecció social de la llengua catalana
Amb aquest guardó, la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya reconeix i premia les persones, entitats, empreses o organitzacions que contribueixin en la projecció social de la llengua catalana i fomenta l'acció de la societat civil en l'impuls del català en els sectors de regulació privada
Amparo Huertas Bailén, ponent invitada en unes jornades sobre violència de gènere i xarxes socials a la Universidad de Burgos
La directora de l’InCom-UAB ha estat invitada a realitzar l’obertura de les jornades La violencia de género en redes sociales y medios audiovisuales, organitzades per l’Área de Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad de Burgos els dies 17 i 18 d’octubre. Amparo Huertas Bailén parlarà sobre la mercantilització del feminisme a partir del fenomen #Metoo