Carme Ferré Pavia, coautora de tres articles sobre periodisme i llengües minoritaris, en el marc del projecte liderat per HEKA (UPB/EHU)

Durant l’any 2018, el Grupo de Investigación sobre Medios de Comunicación y Periodismo en Lenguas Minoritarias Europeas (UPB/EHU) ha publicat els resultats del projecte de recerca a les revistes International Journal of Commmunication, International Communication Gazette i Estudios sobre el Mensaje Periodístico

Bellaterra/Leioa (Bilbao), 04-10-2018. Els resultats de la investigació del grup HEKA, de periodisme i mitjans en llengües minoritàries, vinculat a la Universitat del País Basc/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPB/EHU), han estat divulgats en diverses revistes acadèmiques el 2018. Aquest equip, liderat per Iñaki Zabaleta i que compta amb la directora de Comress (InCom-UAB) Carme Ferré Pavia com a membre de l’equip, ha mostrat els resultats de les seves recerques a l’International Journal of Commmunication, a l’International Communication Gazette i a Estudios sobre el Mensaje Periodístico

“Internet and Social Media in European Minority Languages: Analysis of the Digitalization Process” va aparèixer en el volum 12, número 22 de l’International Journal of Commmunication. Els autors són tots els membres del grup: Iñaki Zabaleta, Carme Ferré-Pavia, Arantza Gutierrez, Itxaso Fernandez-Astobiza y Nicolás Xamardo. En el text plantegen com més del 90% dels mitjans en les llengües minoritàries estudiades estan a les xarxes socials o internet, encara que el 25% no comptaven amb xarxes socials com a tals el 2016, per la falta de recursos o habilitats especifiques per a gestionar-los.

“Facts and transformations in European minority language media systems amid digitalization and economic crisis” ha estat publicat el gener de 2018 a la International Communication Gazette. L’article aborda la transformació d’aquests sistemes mediàtics entre 2009 i 2016, en ple procés de digitalització però també de crisi econòmica.

Finalment, i centrat en la realitat catalana, “Realidad y transformaciones de los medios en lengua catalana (2010-2016)” va sortir a Estudios sobre el Mensaje Periodístico, volum 14, número 1, i dissecciona el mapa mediàtic en llengua catalana basat en un cens actualitzat a mitjans de 2016 i avaluat des de 2009. Una conclusió remarcable és que mentre els mitjans tradicionals han disminuït, el cibermitjans s’incrementaren després de la crisi.

Accés als articles:

FERRÉ-PAVIA, Carme; FERNANDEZ-ASTOBIZA, Itxaso; XAMARDO, Nicolás (2018): “Internet and Social Media in European Minority Languages: Analysis of the Digitalization Process” [En línia]. International Journal of Communication, Vol. 12, núm. 22, pàgs. 1065–1086.

ZABALETA, Iñaki; GUTIERREZ, Arantza; FERRÉ-PAVIA, Carme; FERNANDEZ-ASTOBIZA, Itxaso; XAMARDO, Nikolas (2018): “Facts and transformations in European minority language media systems amid digitalization and economic crisis” [En línia]. International Communication Gazette, 24 pàgs. First published: 30-01-2018.

GUTIÉRREZ PAZ, Arantza; FERRÉ-PAVIA, Carme; ZABALETA URKIOLA, Iñaki; FERNÁNDEZ ASTOBIZA, Itxaso; XAMARDO, Nikolas (2018): “Realidad y transformaciones de los medios en lengua catalana (2010-2016)” [En línia]. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, Vol. 24, núm. 1, pàgs. 603–622.

ESPECIAL ELECCIONS Convocades les eleccions a la direcció de l’InCom-UAB, que se celebraran el dia 28 de gener de 2019
El període per presentar candidatures romandrà obert des del 20 de desembre de 2018 al 10 de gener de 2019. Poden optar a director/a de l’InCom-UAB aquelles persones amb reconeguda capacitat investigadora, un mínim de dos anys d’antiguitat a la UAB i que formin part del Consell de l’Institut
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2019 ple d’il·lusions i nous projectes.
L’InCom-UAB fa balanç del 2018 a la seva reunió anual
A la reunió anual del consell de l’InCom-UAB, celebrada el 13 de desembre passat, Amparo Huertas Bailén va fer èmfasi en la viabilitat econòmica del centre, tot i la forta crisi que estan patint les universitats
José Luis Terrón forma part del Grup de Treball de Comunicació i Publicitat del Consell Espanyol de Drogodependències i altres Addicions
El 27 de novembre es va constituir el Grup de Treball Permanent de Comunicació i Publicitat, que depèn de la Delegació del Govern pel Pla Nacional sobre Drogues (PNsD), organisme que forma part del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social del Govern d’Espanya