Denise Cogo realitza una estada de recerca a l’InCom-UAB

Bellaterra, 25-10-2018. Denise Cogo, professora a l’Escola Superior de Propaganda e Marketing (Brasil) i membre col·laboradora del nostre centre de recerca, va iniciar el període com a investigadora visitant a l’InCom-UAB el passat 15 d’octubre que finalitzarà el 15 de febrer de 2019, gràcies al finançament de la Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP). Durant la seva estada, Cogo desenvoluparà el projecte de recerca "Brasileños en España: Aplicaciones de medios digitales y narrativas sobre migración e identidades (trans) nacionales en contextos de crisis económica-política". Entre les seves activitats, també está planificada la realització del seminari “Métodos de Investigación en comunicación y consumo: perspectivas latino-americanas”, de quatre hores de durada i dirigti a estudiants de doctorat i màster de la UAB, així com visites a col·lectius i organitzacions de migrants ubicats a la ciutat de Barcelona.

Denise Cogo i Amparo Huertas Bailén, directora de l’InCom-UAB, són les responsables de la col·lecció Atlántica de l’Editorial UOC, en el marc d’un conveni signat pel nostre centre de recerca. El primer llibre va aparèixer el 2014 i, en aquests cinc anys, han estat publicats 14 títols. En breu, sortirà ala venda l’obra de Thiago Soares, de la Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)-Brasil, amb el títol Música pop en Cuba. Globalización, territorios y solidaridad digital.

Col·lecció Atlántica (Editorial UOC / InCom-UAB)

Sessió "Fotoperiodisme amb ulls de dona. Tribut a Joana Biarnés"
L'Institut de la Comunicació (InCom-UAB) organitza una sessió per retre homenatge a la fotògrafa catalana Joana Biarnés (1935-2018). Aquesta activitat està programada el dilluns 25 de març de 2019, de 10 a 12 hores, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Els investigadors Enric Marín i Lydia Steinbrüggen s’incorporen al Consell de direcció de l’InCom-UAB
Amb aquestes incorporacions, el Consell de direcció de l’InCom-UAB reforça la seva representativitat, tant en l’àmbit de personal docent investigador, com de personal en formació. L’acord es va aprovar durant la darrera reunió del Consell de direcció de l’InCom-UAB, celebrada el 28 de febrer passat
Membres de l’InCom-UAB organitzen una taula sobre comunicació i salut en el XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
Els investigadors de l’nCom-UAB José Luis Terrón i Carmen Peñafiel, juntament amb Daniel Catalán, organitzen la taula ‘Comunicació i promoció de la salut’ en el proper congrés Latina que se celebrarà el desembre a La Laguna (Canarias). El termini per enviar comunicacions, que poden ser en castellà, anglès o francès, s’obrirà el 26 de març i es tancarà el 12 de novembre de 2019
Participació de l’InCom-UAB al seminari intermedi de seguiment dels projectes RELIG2017
Amparo Huertas Bailén i Montserrat Santamarina van presentar l’estat del projecte d’investigació “Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3” al segon seminari de seguiment organitzat per l'entitat finançadora —la Direcció General d'Afers Religiosos, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya— el 6 de març de 2019
8M 2019
Aquest divendres 8 de març de 2019, l'Institut de la Comunicació (InCom-UAB), com a Centre de Recerca, s'adhereix i dóna suport a les diferents accions convocades que pretenen visibilitzar les desigualtats en el repartiment del treball intel·lectual, reproductiu i productiu entre homes i dones i la situació de discriminació que això comporta (bretxa salarial, sostre de vidre, terra enganxós, assetjament laboral, segregació horitzontal i segregació vertical), a més de denunciar els discursos LGTBfòbics que pateixen les dones, lesbianes i trans.