Amparo Huertas Bailén ha participat en unes jornades sobre regulació audiovisual organitzades pel Consejo Audiovisual de Andalucía

Els dies 22 i 23 d’octubre el Consejo Audiovisual de Andalucía ha celebrat les jornades “La Regulación Audiovisual en una Sociedad Democrática”. Amparo Huertas Bailén fou invitada a participar com a ponent amb la conferència “El derecho de acceso y la diversidad”

Bellaterra / Sevilla, 26-10-2018. Davant el repte de garantir la defensa dels drets de la ciutadania, reforçar la promoció de la igualtat, fomentar la cultura i preservar una funció tan essencial com la que presta un servei públic, el Consejo Audiovisual de Andalucía ha organitzat unes jornades amb el títol “La Regulación Audiovisual en una Sociedad Democrática”. Els dies 22 i 23 d’octubre s’han reunit al Parlamento de Andalucía investigadors i membres de diversos organismes reguladors per debatre sobre com assumir aquest objectiu en un entorn comunicatiu en el qual els canvis són constants.

Amparo Huertas Bailén ha participat en una taula dedicada a “La promoción de la cultura: identidad e industria”, moderada per Inmaculada Postigo González, degana de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Málaga. “El derecho de acceso y la diversidad” fou el tema de la ponència de la directora de l’InCom-UAB, que va compartir sessió amb Enrique Bustamante Ramírez, catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universidad Complutense de Madrid; Giacomo Mazzone, director de Relacions Institucionals de la Unió Europea de Radiodifusió (UER); i Eduardo Castro Maldonado, Conseller del Consejo Audiovisual de Andalucía.

Els temes de les altres tres sessions van ser: “Ley Audiovisual de Andalucía: competencias y funciones del CAA”; “El servicio público de comunicación”; i “El derecho a la información y la libertad de expresión en las NNTTII”. Està prevista la publicació de totes les ponències.

Noticia ParlamentodeAndalucia.es (22-10-2018): “El Parlamento de Andalucía acoge hoy la celebración de las Jornadas ‘La Regulación audiovisual de una sociedad democrática’, organizadas por el Consejo Audiovisual de Andalucía”

Consejo Audiovisual de Andalucía

Sessió "Fotoperiodisme amb ulls de dona. Tribut a Joana Biarnés"
L'Institut de la Comunicació (InCom-UAB) organitza una sessió per retre homenatge a la fotògrafa catalana Joana Biarnés (1935-2018). Aquesta activitat està programada el dilluns 25 de març de 2019, de 10 a 12 hores, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Els investigadors Enric Marín i Lydia Steinbrüggen s’incorporen al Consell de direcció de l’InCom-UAB
Amb aquestes incorporacions, el Consell de direcció de l’InCom-UAB reforça la seva representativitat, tant en l’àmbit de personal docent investigador, com de personal en formació. L’acord es va aprovar durant la darrera reunió del Consell de direcció de l’InCom-UAB, celebrada el 28 de febrer passat
Membres de l’InCom-UAB organitzen una taula sobre comunicació i salut en el XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
Els investigadors de l’nCom-UAB José Luis Terrón i Carmen Peñafiel, juntament amb Daniel Catalán, organitzen la taula ‘Comunicació i promoció de la salut’ en el proper congrés Latina que se celebrarà el desembre a La Laguna (Canarias). El termini per enviar comunicacions, que poden ser en castellà, anglès o francès, s’obrirà el 26 de març i es tancarà el 12 de novembre de 2019
Participació de l’InCom-UAB al seminari intermedi de seguiment dels projectes RELIG2017
Amparo Huertas Bailén i Montserrat Santamarina van presentar l’estat del projecte d’investigació “Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3” al segon seminari de seguiment organitzat per l'entitat finançadora —la Direcció General d'Afers Religiosos, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya— el 6 de març de 2019
8M 2019
Aquest divendres 8 de març de 2019, l'Institut de la Comunicació (InCom-UAB), com a Centre de Recerca, s'adhereix i dóna suport a les diferents accions convocades que pretenen visibilitzar les desigualtats en el repartiment del treball intel·lectual, reproductiu i productiu entre homes i dones i la situació de discriminació que això comporta (bretxa salarial, sostre de vidre, terra enganxós, assetjament laboral, segregació horitzontal i segregació vertical), a més de denunciar els discursos LGTBfòbics que pateixen les dones, lesbianes i trans.