Amparo Huertas Bailén publica una lliçó sobre el mesurament de les audiències al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)

El text, disponible en castellà, recull els debats que estan adquirint més pes davant els canvis que la cultura digital exigeix als mesuraments. Amparo Huertas Bailén reflexiona sobre aspectes metodològics i el qüestionament que ofertes com Netflix generen a l’entorn de la utilitat d’un estudi únic en cada país

Bellaterra, 05-11-2018. Amparo Huertas Bailén, coordinadora del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017/SGR-0760) ubicat a l’InCom-UAB, ha publicat la lliçó “Continuidades y rupturas en la medición de las audiencias” al Portal de la Comunicació gestionat per l’InCom-UAB. El text reflexiona sobre l’estat actual de los estudis de mesurament amb l’expansió de la tecnologia digital. D’una banda, planteja com la hiperespecialització del consum està provocant canvis en la metodologia que aquests sondejos apliquen, fent especial èmfasi en la minusvaloració de les variables sociodemogràfiques i l’aplicació de noves mètriques. I, de l’altra, reuneix els arguments més rellevants a favor i en contra del manteniment d’un sistema basat en el monopoli.

Amparo Huertas Bailén defensa la necessitat de no perdre la perspectiva del públic com a ciutadania. El treball s’inscriu dins de la línia que aborda el sistema de comunicació a Catalunya en el marc del Grup de recerca consolidat de l’InCom-UAB.

Lliçó al Portal de la Comunicació (InCom-UAB):

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2018): “Continuidades y rupturas en la medición de las audiencias” [En línia]. Portal de la Comunicación (InCom-UAB), novembre. ISSN: 2014-0576.

Llibres publicats per Amparo Huertas Bailén relacionats amb aquesta temàtica:

HUERTAS BAILÉN, Amparo (1999): Cómo se miden las audiencias de televisión. Barcelona: CIMS.

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2002): La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa.

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2015): Yo soy audiencia. Ciudadanía, público y mercado. Barcelona: Editorial UOC.

Sessió "Fotoperiodisme amb ulls de dona. Tribut a Joana Biarnés"
L'Institut de la Comunicació (InCom-UAB) organitza una sessió per retre homenatge a la fotògrafa catalana Joana Biarnés (1935-2018). Aquesta activitat està programada el dilluns 25 de març de 2019, de 10 a 12 hores, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Els investigadors Enric Marín i Lydia Steinbrüggen s’incorporen al Consell de direcció de l’InCom-UAB
Amb aquestes incorporacions, el Consell de direcció de l’InCom-UAB reforça la seva representativitat, tant en l’àmbit de personal docent investigador, com de personal en formació. L’acord es va aprovar durant la darrera reunió del Consell de direcció de l’InCom-UAB, celebrada el 28 de febrer passat
Membres de l’InCom-UAB organitzen una taula sobre comunicació i salut en el XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
Els investigadors de l’nCom-UAB José Luis Terrón i Carmen Peñafiel, juntament amb Daniel Catalán, organitzen la taula ‘Comunicació i promoció de la salut’ en el proper congrés Latina que se celebrarà el desembre a La Laguna (Canarias). El termini per enviar comunicacions, que poden ser en castellà, anglès o francès, s’obrirà el 26 de març i es tancarà el 12 de novembre de 2019
Participació de l’InCom-UAB al seminari intermedi de seguiment dels projectes RELIG2017
Amparo Huertas Bailén i Montserrat Santamarina van presentar l’estat del projecte d’investigació “Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3” al segon seminari de seguiment organitzat per l'entitat finançadora —la Direcció General d'Afers Religiosos, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya— el 6 de març de 2019
8M 2019
Aquest divendres 8 de març de 2019, l'Institut de la Comunicació (InCom-UAB), com a Centre de Recerca, s'adhereix i dóna suport a les diferents accions convocades que pretenen visibilitzar les desigualtats en el repartiment del treball intel·lectual, reproductiu i productiu entre homes i dones i la situació de discriminació que això comporta (bretxa salarial, sostre de vidre, terra enganxós, assetjament laboral, segregació horitzontal i segregació vertical), a més de denunciar els discursos LGTBfòbics que pateixen les dones, lesbianes i trans.