Amparo Huertas Bailén publica una lliçó sobre el mesurament de les audiències al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)

El text, disponible en castellà, recull els debats que estan adquirint més pes davant els canvis que la cultura digital exigeix als mesuraments. Amparo Huertas Bailén reflexiona sobre aspectes metodològics i el qüestionament que ofertes com Netflix generen a l’entorn de la utilitat d’un estudi únic en cada país

Bellaterra, 05-11-2018. Amparo Huertas Bailén, coordinadora del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017/SGR-0760) ubicat a l’InCom-UAB, ha publicat la lliçó “Continuidades y rupturas en la medición de las audiencias” al Portal de la Comunicació gestionat per l’InCom-UAB. El text reflexiona sobre l’estat actual de los estudis de mesurament amb l’expansió de la tecnologia digital. D’una banda, planteja com la hiperespecialització del consum està provocant canvis en la metodologia que aquests sondejos apliquen, fent especial èmfasi en la minusvaloració de les variables sociodemogràfiques i l’aplicació de noves mètriques. I, de l’altra, reuneix els arguments més rellevants a favor i en contra del manteniment d’un sistema basat en el monopoli.

Amparo Huertas Bailén defensa la necessitat de no perdre la perspectiva del públic com a ciutadania. El treball s’inscriu dins de la línia que aborda el sistema de comunicació a Catalunya en el marc del Grup de recerca consolidat de l’InCom-UAB.

Lliçó al Portal de la Comunicació (InCom-UAB):

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2018): “Continuidades y rupturas en la medición de las audiencias” [En línia]. Portal de la Comunicación (InCom-UAB), novembre. ISSN: 2014-0576.

Llibres publicats per Amparo Huertas Bailén relacionats amb aquesta temàtica:

HUERTAS BAILÉN, Amparo (1999): Cómo se miden las audiencias de televisión. Barcelona: CIMS.

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2002): La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa.

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2015): Yo soy audiencia. Ciudadanía, público y mercado. Barcelona: Editorial UOC.

Ampliat el termini per presentar propostes a les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut de l’InCom-UAB, fins el 15 d’octubre
Aquesta iniciativa, desenvolupada des d’SCOMLAB, es realitza en el marc de les activitats presencials de l’OCC InCom-UAB, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (Institut d’Estudis Catalans), la Revista Española de Comunicación en Salud i Filmin. La inscripció és gratuïta
Laura Santamaria, ponent a la II Jornada d’Estudis del Discurs Helena Calsamiglia (UPF)
La membre del grup de recerca consolidat Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura de l’InCom-UAB (2017/SGR-0760) va impartir la ponència d’obertura de la jornada, celebrada el 9 de novembre a la Universitat Pompeu Fabra