Amparo Huertas Bailén publica una lliçó sobre el mesurament de les audiències al Portal de la Comunicació (InCom-UAB)

El text, disponible en castellà, recull els debats que estan adquirint més pes davant els canvis que la cultura digital exigeix als mesuraments. Amparo Huertas Bailén reflexiona sobre aspectes metodològics i el qüestionament que ofertes com Netflix generen a l’entorn de la utilitat d’un estudi únic en cada país

Bellaterra, 05-11-2018. Amparo Huertas Bailén, coordinadora del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (2017/SGR-0760) ubicat a l’InCom-UAB, ha publicat la lliçó “Continuidades y rupturas en la medición de las audiencias” al Portal de la Comunicació gestionat per l’InCom-UAB. El text reflexiona sobre l’estat actual de los estudis de mesurament amb l’expansió de la tecnologia digital. D’una banda, planteja com la hiperespecialització del consum està provocant canvis en la metodologia que aquests sondejos apliquen, fent especial èmfasi en la minusvaloració de les variables sociodemogràfiques i l’aplicació de noves mètriques. I, de l’altra, reuneix els arguments més rellevants a favor i en contra del manteniment d’un sistema basat en el monopoli.

Amparo Huertas Bailén defensa la necessitat de no perdre la perspectiva del públic com a ciutadania. El treball s’inscriu dins de la línia que aborda el sistema de comunicació a Catalunya en el marc del Grup de recerca consolidat de l’InCom-UAB.

Lliçó al Portal de la Comunicació (InCom-UAB):

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2018): “Continuidades y rupturas en la medición de las audiencias” [En línia]. Portal de la Comunicación (InCom-UAB), novembre. ISSN: 2014-0576.

Llibres publicats per Amparo Huertas Bailén relacionats amb aquesta temàtica:

HUERTAS BAILÉN, Amparo (1999): Cómo se miden las audiencias de televisión. Barcelona: CIMS.

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2002): La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa.

HUERTAS BAILÉN, Amparo (2015): Yo soy audiencia. Ciudadanía, público y mercado. Barcelona: Editorial UOC.

ESPECIAL ELECCIONS L’InCom-UAB confirma la Dra. Amparo Huertas Bailén com a única candidata a la direcció de l’InCom-UAB
Amb la proclamació oficial d’aquesta única candidatura, avui s’inicia la campanya electoral, que finalitzarà el dijous 24 de gener
La investigadora Carme Ferré Pavia, ponent d’una de les taules rodones de l’International Forum Female Genital Mutilation
La directora de Comress InCom-UAB va participar en aquest fòrum internacional, que es va celebrar del 19 al 21 de novembre passat, a Barcelona, i que va reunir 200 experts provinents de diversos àmbits professionals (administració pública, fundacions, organitzacions no governamentals, serveis socials, estudis de gènere, polítiques públiques i mitjans de comunicació, entre d’altres)