Presentació del projecte finançat per la Direcció General d’Afers Religiosos a la comissió inicial de seguiment

Amparo Huertas Bailén ha presentat el projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3» al seminari inicial de seguiment que va organitzar la Direcció General d’Afers Religiosos el 6 de novembre a Barcelona

Bellaterra, 07-11-2018. La Direcció General d’Afers Religiosos del Departament de Justícia (Generalitat de Catalunya) va convocar el passat 6 de novembre els tres equips d’investigació que van obtenir finançament a la convocatòria d’Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG 2017). Amparo Huertas Bailén, coordinadora del projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3», va ser la primera ponent.

Marcel·lí Joan i Alsienella, director general d’Afers Religiosos, es va mostrar particularment interessat pel projecte liderat per l’InCom-UAB, atesa la seva carrera professional lligada als mitjans de comunicació i la seva preocupació per la sobredimensió mediàtica que pot arribar a tenir la diversitat i que pot acabar afectant negativament les religions majoritàries. El debat posterior a la presentació de Huertas Bailén va ser molt enriquidor. L’antropòleg Manuel Delgado va qüestionar la necessitat que les religions dialoguin, obrint un tema de debat molt interessant. Davant d’aquesta qüestió, Huertas Bailén va destacar que l’estudi també contempla el laïcisme i que, indubtablement, és necessari reflexionar sobre com els mitjans de comunicació parlen de les religions, atès no només la seva responsabilitat en relació amb la construcció dels imaginaris socials, sinó també pel fet que tenen repercussions directes a la vida de les persones, com succeeix de manera evident amb el col·lectiu musulmà i la difusió de notícies que associen islam i terrorisme.

La segona presentació va córrer a càrrec de Joaquín Beltrán Antolín (Universitat Autònoma de Barcelona) amb el projecte «Migració xinesa i pràctiques religioses: una perspectiva intergeneracional» i, per últim, Manuel Delgado (Universitat de Barcelona) va explicar el seu estudi «Religiositats perifèriques. Una anàlisi comparada de les formes religioses de canalització del malestar social a barris estigmatitzats».

Montserrat Santamarina, professora de la UAB i col·laboradora de l’InCom-UAB a projectes com la realització del vídeo Revelades (2016) amb motiu d’una exposició al Centre d’Arts Santa Mònica, i Denise Cogo, professora a l’ESPM-Brasil que està fent actualment una estada d’investigació a l’InCom-UAB, també van assistir a la trobada.

Per a més informació:

Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG)

Revelades (2016)

Arts Santa Mònica: 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència? (18.10.2016 - 08.01.2017)

Miquel de Moragas i Spà participarà en l’homenatge a Salvador Alsius a la UPF, el divendres 1 de març
El catedràtic emèrit del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) i fundador de l’InCom-UAB participarà en un dels dos diàlegs que se celebraran i que comptaran amb la participació del propi homenatjat
Lydia Steinbrüggen, nova investigadora de l’InCom-UAB
El Consell de direcció de l’InCom-UAB va aprovar el 7 de novembre passat la incorporació de Lydia Steinbrüggen, estudiant de doctorat del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), sota la direcció de José Luis Terrón (UAB) i Miguel Ángel Mayer, del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (UPF). Amb aquesta incorporació, s’eleven a sis els investigadors i investigadores en formació que actualment formen part de l’InCom-UAB
Participació docent a la Diplomatura de Fotoperiodisme de la UAB (dpF-UAB)
El membre de l'InCom-UAB Ramon G. Sedó va participar com a ponent principal convidat en el taller sobre "Internet per a fotoperiodistes" a la Diplomatura de Fotoperiodisme de la UAB (dpF-UAB), coordinada pel Dr. Juan Bautista Hernández
ESPECIAL ELECCIONS La Dra. Amparo Huertas Bailén inicia el seu segon mandat com a directora de l’InCom-UAB
La renovación al frente del InCom-UAB es fruto del resultado de las elecciones a la dirección del InCom-UAB, celebradas el 28 de enero pasado, en las que la Dra. Huertas Bailén era la única candidatura que optaba al cargo, con el resultado definitivo de 12 votos favorables, 1 en blanco y ningún nulo