Presentació del projecte finançat per la Direcció General d’Afers Religiosos a la comissió inicial de seguiment

Amparo Huertas Bailén ha presentat el projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3» al seminari inicial de seguiment que va organitzar la Direcció General d’Afers Religiosos el 6 de novembre a Barcelona

Bellaterra, 07-11-2018. La Direcció General d’Afers Religiosos del Departament de Justícia (Generalitat de Catalunya) va convocar el passat 6 de novembre els tres equips d’investigació que van obtenir finançament a la convocatòria d’Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG 2017). Amparo Huertas Bailén, coordinadora del projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3», va ser la primera ponent.

Marcel·lí Joan i Alsienella, director general d’Afers Religiosos, es va mostrar particularment interessat pel projecte liderat per l’InCom-UAB, atesa la seva carrera professional lligada als mitjans de comunicació i la seva preocupació per la sobredimensió mediàtica que pot arribar a tenir la diversitat i que pot acabar afectant negativament les religions majoritàries. El debat posterior a la presentació de Huertas Bailén va ser molt enriquidor. L’antropòleg Manuel Delgado va qüestionar la necessitat que les religions dialoguin, obrint un tema de debat molt interessant. Davant d’aquesta qüestió, Huertas Bailén va destacar que l’estudi també contempla el laïcisme i que, indubtablement, és necessari reflexionar sobre com els mitjans de comunicació parlen de les religions, atès no només la seva responsabilitat en relació amb la construcció dels imaginaris socials, sinó també pel fet que tenen repercussions directes a la vida de les persones, com succeeix de manera evident amb el col·lectiu musulmà i la difusió de notícies que associen islam i terrorisme.

La segona presentació va córrer a càrrec de Joaquín Beltrán Antolín (Universitat Autònoma de Barcelona) amb el projecte «Migració xinesa i pràctiques religioses: una perspectiva intergeneracional» i, per últim, Manuel Delgado (Universitat de Barcelona) va explicar el seu estudi «Religiositats perifèriques. Una anàlisi comparada de les formes religioses de canalització del malestar social a barris estigmatitzats».

Montserrat Santamarina, professora de la UAB i col·laboradora de l’InCom-UAB a projectes com la realització del vídeo Revelades (2016) amb motiu d’una exposició al Centre d’Arts Santa Mònica, i Denise Cogo, professora a l’ESPM-Brasil que està fent actualment una estada d’investigació a l’InCom-UAB, també van assistir a la trobada.

Per a més informació:

Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG)

Revelades (2016)

Arts Santa Mònica: 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència? (18.10.2016 - 08.01.2017)

ESPECIAL ELECCIONS L’InCom-UAB confirma la Dra. Amparo Huertas Bailén com a única candidata a la direcció de l’InCom-UAB
Amb la proclamació oficial d’aquesta única candidatura, avui s’inicia la campanya electoral, que finalitzarà el dijous 24 de gener
La investigadora Carme Ferré Pavia, ponent d’una de les taules rodones de l’International Forum Female Genital Mutilation
La directora de Comress InCom-UAB va participar en aquest fòrum internacional, que es va celebrar del 19 al 21 de novembre passat, a Barcelona, i que va reunir 200 experts provinents de diversos àmbits professionals (administració pública, fundacions, organitzacions no governamentals, serveis socials, estudis de gènere, polítiques públiques i mitjans de comunicació, entre d’altres)
La investigadora de l’InCom-UAB Carme Ferré Pavia, nova secretària i vicedegana de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB)
Carme Ferré Pavia renova el càrrec de vicedegana d’Intercanvis, Pràctiques i Treballs Final d’Estudis (TFE) i assumeix la responsabilitat de secretària, en l’única candidatura que optava a les eleccions i que ha estat encapçalada per Maria José Recoder, que també renova al càrrec, com la majoria del seu equip
L’InCom-UAB es converteix en plató per un dia
El centre de recerca va acollir, el 20 de desembre passat, el rodatge d’un curtmetratge d’uns estudiants de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB. Es tracta d’un treball dels alumnes Laura Dueñas Guerra, Víctor Carilla, Cèlia Carbó i Guillem Obis. En l’equip del rodatge també hi va col·laborar l’actriu Rocío Maronna Diaz