Presentació del projecte finançat per la Direcció General d’Afers Religiosos a la comissió inicial de seguiment

Amparo Huertas Bailén ha presentat el projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3» al seminari inicial de seguiment que va organitzar la Direcció General d’Afers Religiosos el 6 de novembre a Barcelona

Bellaterra, 07-11-2018. La Direcció General d’Afers Religiosos del Departament de Justícia (Generalitat de Catalunya) va convocar el passat 6 de novembre els tres equips d’investigació que van obtenir finançament a la convocatòria d’Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG 2017). Amparo Huertas Bailén, coordinadora del projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3», va ser la primera ponent.

Marcel·lí Joan i Alsienella, director general d’Afers Religiosos, es va mostrar particularment interessat pel projecte liderat per l’InCom-UAB, atesa la seva carrera professional lligada als mitjans de comunicació i la seva preocupació per la sobredimensió mediàtica que pot arribar a tenir la diversitat i que pot acabar afectant negativament les religions majoritàries. El debat posterior a la presentació de Huertas Bailén va ser molt enriquidor. L’antropòleg Manuel Delgado va qüestionar la necessitat que les religions dialoguin, obrint un tema de debat molt interessant. Davant d’aquesta qüestió, Huertas Bailén va destacar que l’estudi també contempla el laïcisme i que, indubtablement, és necessari reflexionar sobre com els mitjans de comunicació parlen de les religions, atès no només la seva responsabilitat en relació amb la construcció dels imaginaris socials, sinó també pel fet que tenen repercussions directes a la vida de les persones, com succeeix de manera evident amb el col·lectiu musulmà i la difusió de notícies que associen islam i terrorisme.

La segona presentació va córrer a càrrec de Joaquín Beltrán Antolín (Universitat Autònoma de Barcelona) amb el projecte «Migració xinesa i pràctiques religioses: una perspectiva intergeneracional» i, per últim, Manuel Delgado (Universitat de Barcelona) va explicar el seu estudi «Religiositats perifèriques. Una anàlisi comparada de les formes religioses de canalització del malestar social a barris estigmatitzats».

Montserrat Santamarina, professora de la UAB i col·laboradora de l’InCom-UAB a projectes com la realització del vídeo Revelades (2016) amb motiu d’una exposició al Centre d’Arts Santa Mònica, i Denise Cogo, professora a l’ESPM-Brasil que està fent actualment una estada d’investigació a l’InCom-UAB, també van assistir a la trobada.

Per a més informació:

Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG)

Revelades (2016)

Arts Santa Mònica: 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència? (18.10.2016 - 08.01.2017)

ESPECIAL ELECCIONS Convocades les eleccions a la direcció de l’InCom-UAB, que se celebraran el dia 28 de gener de 2019
El període per presentar candidatures romandrà obert des del 20 de desembre de 2018 al 10 de gener de 2019. Poden optar a director/a de l’InCom-UAB aquelles persones amb reconeguda capacitat investigadora, un mínim de dos anys d’antiguitat a la UAB i que formin part del Consell de l’Institut
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2019 ple d’il·lusions i nous projectes.
L’InCom-UAB fa balanç del 2018 a la seva reunió anual
A la reunió anual del consell de l’InCom-UAB, celebrada el 13 de desembre passat, Amparo Huertas Bailén va fer èmfasi en la viabilitat econòmica del centre, tot i la forta crisi que estan patint les universitats
José Luis Terrón forma part del Grup de Treball de Comunicació i Publicitat del Consell Espanyol de Drogodependències i altres Addicions
El 27 de novembre es va constituir el Grup de Treball Permanent de Comunicació i Publicitat, que depèn de la Delegació del Govern pel Pla Nacional sobre Drogues (PNsD), organisme que forma part del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social del Govern d’Espanya