Presentació del projecte finançat per la Direcció General d’Afers Religiosos a la comissió inicial de seguiment

Amparo Huertas Bailén ha presentat el projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3» al seminari inicial de seguiment que va organitzar la Direcció General d’Afers Religiosos el 6 de novembre a Barcelona

Bellaterra, 07-11-2018. La Direcció General d’Afers Religiosos del Departament de Justícia (Generalitat de Catalunya) va convocar el passat 6 de novembre els tres equips d’investigació que van obtenir finançament a la convocatòria d’Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG 2017). Amparo Huertas Bailén, coordinadora del projecte «Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3», va ser la primera ponent.

Marcel·lí Joan i Alsienella, director general d’Afers Religiosos, es va mostrar particularment interessat pel projecte liderat per l’InCom-UAB, atesa la seva carrera professional lligada als mitjans de comunicació i la seva preocupació per la sobredimensió mediàtica que pot arribar a tenir la diversitat i que pot acabar afectant negativament les religions majoritàries. El debat posterior a la presentació de Huertas Bailén va ser molt enriquidor. L’antropòleg Manuel Delgado va qüestionar la necessitat que les religions dialoguin, obrint un tema de debat molt interessant. Davant d’aquesta qüestió, Huertas Bailén va destacar que l’estudi també contempla el laïcisme i que, indubtablement, és necessari reflexionar sobre com els mitjans de comunicació parlen de les religions, atès no només la seva responsabilitat en relació amb la construcció dels imaginaris socials, sinó també pel fet que tenen repercussions directes a la vida de les persones, com succeeix de manera evident amb el col·lectiu musulmà i la difusió de notícies que associen islam i terrorisme.

La segona presentació va córrer a càrrec de Joaquín Beltrán Antolín (Universitat Autònoma de Barcelona) amb el projecte «Migració xinesa i pràctiques religioses: una perspectiva intergeneracional» i, per últim, Manuel Delgado (Universitat de Barcelona) va explicar el seu estudi «Religiositats perifèriques. Una anàlisi comparada de les formes religioses de canalització del malestar social a barris estigmatitzats».

Montserrat Santamarina, professora de la UAB i col·laboradora de l’InCom-UAB a projectes com la realització del vídeo Revelades (2016) amb motiu d’una exposició al Centre d’Arts Santa Mònica, i Denise Cogo, professora a l’ESPM-Brasil que està fent actualment una estada d’investigació a l’InCom-UAB, també van assistir a la trobada.

Per a més informació:

Ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa (RELIG)

Revelades (2016)

Arts Santa Mònica: 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència? (18.10.2016 - 08.01.2017)

Sessió "Fotoperiodisme amb ulls de dona. Tribut a Joana Biarnés"
L'Institut de la Comunicació (InCom-UAB) organitza una sessió per retre homenatge a la fotògrafa catalana Joana Biarnés (1935-2018). Aquesta activitat està programada el dilluns 25 de març de 2019, de 10 a 12 hores, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Els investigadors Enric Marín i Lydia Steinbrüggen s’incorporen al Consell de direcció de l’InCom-UAB
Amb aquestes incorporacions, el Consell de direcció de l’InCom-UAB reforça la seva representativitat, tant en l’àmbit de personal docent investigador, com de personal en formació. L’acord es va aprovar durant la darrera reunió del Consell de direcció de l’InCom-UAB, celebrada el 28 de febrer passat
Membres de l’InCom-UAB organitzen una taula sobre comunicació i salut en el XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
Els investigadors de l’nCom-UAB José Luis Terrón i Carmen Peñafiel, juntament amb Daniel Catalán, organitzen la taula ‘Comunicació i promoció de la salut’ en el proper congrés Latina que se celebrarà el desembre a La Laguna (Canarias). El termini per enviar comunicacions, que poden ser en castellà, anglès o francès, s’obrirà el 26 de març i es tancarà el 12 de novembre de 2019
Participació de l’InCom-UAB al seminari intermedi de seguiment dels projectes RELIG2017
Amparo Huertas Bailén i Montserrat Santamarina van presentar l’estat del projecte d’investigació “Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3” al segon seminari de seguiment organitzat per l'entitat finançadora —la Direcció General d'Afers Religiosos, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya— el 6 de març de 2019
8M 2019
Aquest divendres 8 de març de 2019, l'Institut de la Comunicació (InCom-UAB), com a Centre de Recerca, s'adhereix i dóna suport a les diferents accions convocades que pretenen visibilitzar les desigualtats en el repartiment del treball intel·lectual, reproductiu i productiu entre homes i dones i la situació de discriminació que això comporta (bretxa salarial, sostre de vidre, terra enganxós, assetjament laboral, segregació horitzontal i segregació vertical), a més de denunciar els discursos LGTBfòbics que pateixen les dones, lesbianes i trans.