Arrenquen les III Jornades de Comunicació i Salut #parlemdeVIH?

Les jornades tindran una sessió en línia, el 21 de novembre, i una sessió presencial, el dia 22 de novembre, que serà retransmesa via streaming (www.comunicacioisalut.cat i Twitter: @parlemdevih). Són una iniciativa d’SCOMLab Comunicació i Salut (InCom-UAB), l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB) i la Càtedra UNESCO de Comunicació (InCom-UAB) i formen part del programa de la Setmana de la Ciència 2018

Bellaterra, 19-11-2018. Barcelona es convertirà els dies 21 i 22 de novembre, en el centre del debat acadèmic a l’entorn de com millorar el tractament mediàtic sobre les campanyes de prevenció VIH/sida als mitjans de comunicació i també a les xarxes socials, gràcies a les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut #parlemdeVIH?, organitzades per SCOMLab Comunicació i Salut de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l’Observatori de la Comunicació (InCom-UAB) i la Càtedra UNESCO de Comunicació (InCom-UAB), amb el suport de l’Institut d’Estudis Catalans i la Societat Catalana de Comunicació, filial d’aquesta institució.

Prevenció de VIH/Sida i mèdia

Els mitjans de comunicació són una eina de promoció i difusió de la salut i, amb l’expansió de la cultura digital, ha augmentat la facilitat d’accés a la informació per part de la ciutadania a continguts poc rigorosos.

Enguany, les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut #parlemdeVIH?, es proposen, com a objectius principals, debatre sobre la difusió de les campanyes de prevenció i la informació que circulen a l’entorn del seu tractament i les recomanacions sobre com viure amb aquesta malaltia, a més a més d’analitzar com es difonen les investigacions mèdiques sobre VIH i quins recursos narratius segueixen aquests continguts amb determinades noves pràctiques i avenços mèdics recents. Les Jornades es plantegen de manera inter i transdisciplinària.

Es compta amb la presència de 25 institucions estatals i autonòmiques responsables en l’àrea de la salut i d’organitzacions directament implicades al voltant de VIH, però la trobada pretén ser, sobretot, un lloc de debat entre equips investigadors acadèmics de comunicació, periodistes i personal d’institucions: prop de 100 inscrits, 40 comunicacions, 25 ponents convidats i més de 12 institucions implicades, públiques i privades.

Les jornades formen part del programa de la Setmana de la Ciència 2018 de la Generalitat de Catalunya i es realitzen al marc del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (SGR 2017/SGR-760) (InCom-UAB).

L’esdeveniment compta amb la implicació de 12 institucions, públiques i privades: l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, Filmin, RECS - Revista Española de Comunicación en Salud (UC3M), el Festival Internacional de Cinemes Africans de Barcelona (FICAB), i les institucions abans esmentades.

En aquestes jornades es presenten dues comunicacions realitzades per investigadors de l'InCom-UAB: “La prevenció del VIH als missatges periodístics relacionats amb Barcelona apareguts als mitjans de comunicació d’abast espanyol: televisió, ràdio, premsa i canals digitals”, de Ramón G. Sedó i José Luis Terrón, i “Comunicación sobre salud y Vih/Sida: una revisión sistemàtica”, de Leonardo Moggia.

Per a més informació:

Programa jornades

SCOMLAb InCom-UAB

Setmana de la Ciència (2018), Generalitat de Catalunya

Miquel de Moragas i Spà participarà en l’homenatge a Salvador Alsius a la UPF, el divendres 1 de març
El catedràtic emèrit del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura (UAB) i fundador de l’InCom-UAB participarà en un dels dos diàlegs que se celebraran i que comptaran amb la participació del propi homenatjat
Lydia Steinbrüggen, nova investigadora de l’InCom-UAB
El Consell de direcció de l’InCom-UAB va aprovar el 7 de novembre passat la incorporació de Lydia Steinbrüggen, estudiant de doctorat del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), sota la direcció de José Luis Terrón (UAB) i Miguel Ángel Mayer, del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (UPF). Amb aquesta incorporació, s’eleven a sis els investigadors i investigadores en formació que actualment formen part de l’InCom-UAB
Participació docent a la Diplomatura de Fotoperiodisme de la UAB (dpF-UAB)
El membre de l'InCom-UAB Ramon G. Sedó va participar com a ponent principal convidat en el taller sobre "Internet per a fotoperiodistes" a la Diplomatura de Fotoperiodisme de la UAB (dpF-UAB), coordinada pel Dr. Juan Bautista Hernández
ESPECIAL ELECCIONS La Dra. Amparo Huertas Bailén inicia el seu segon mandat com a directora de l’InCom-UAB
La renovación al frente del InCom-UAB es fruto del resultado de las elecciones a la dirección del InCom-UAB, celebradas el 28 de enero pasado, en las que la Dra. Huertas Bailén era la única candidatura que optaba al cargo, con el resultado definitivo de 12 votos favorables, 1 en blanco y ningún nulo