Arrenquen les III Jornades de Comunicació i Salut #parlemdeVIH?

Les jornades tindran una sessió en línia, el 21 de novembre, i una sessió presencial, el dia 22 de novembre, que serà retransmesa via streaming (www.comunicacioisalut.cat i Twitter: @parlemdevih). Són una iniciativa d’SCOMLab Comunicació i Salut (InCom-UAB), l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB) i la Càtedra UNESCO de Comunicació (InCom-UAB) i formen part del programa de la Setmana de la Ciència 2018

Bellaterra, 19-11-2018. Barcelona es convertirà els dies 21 i 22 de novembre, en el centre del debat acadèmic a l’entorn de com millorar el tractament mediàtic sobre les campanyes de prevenció VIH/sida als mitjans de comunicació i també a les xarxes socials, gràcies a les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut #parlemdeVIH?, organitzades per SCOMLab Comunicació i Salut de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l’Observatori de la Comunicació (InCom-UAB) i la Càtedra UNESCO de Comunicació (InCom-UAB), amb el suport de l’Institut d’Estudis Catalans i la Societat Catalana de Comunicació, filial d’aquesta institució.

Prevenció de VIH/Sida i mèdia

Els mitjans de comunicació són una eina de promoció i difusió de la salut i, amb l’expansió de la cultura digital, ha augmentat la facilitat d’accés a la informació per part de la ciutadania a continguts poc rigorosos.

Enguany, les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut #parlemdeVIH?, es proposen, com a objectius principals, debatre sobre la difusió de les campanyes de prevenció i la informació que circulen a l’entorn del seu tractament i les recomanacions sobre com viure amb aquesta malaltia, a més a més d’analitzar com es difonen les investigacions mèdiques sobre VIH i quins recursos narratius segueixen aquests continguts amb determinades noves pràctiques i avenços mèdics recents. Les Jornades es plantegen de manera inter i transdisciplinària.

Es compta amb la presència de 25 institucions estatals i autonòmiques responsables en l’àrea de la salut i d’organitzacions directament implicades al voltant de VIH, però la trobada pretén ser, sobretot, un lloc de debat entre equips investigadors acadèmics de comunicació, periodistes i personal d’institucions: prop de 100 inscrits, 40 comunicacions, 25 ponents convidats i més de 12 institucions implicades, públiques i privades.

Les jornades formen part del programa de la Setmana de la Ciència 2018 de la Generalitat de Catalunya i es realitzen al marc del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (SGR 2017/SGR-760) (InCom-UAB).

L’esdeveniment compta amb la implicació de 12 institucions, públiques i privades: l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, Filmin, RECS - Revista Española de Comunicación en Salud (UC3M), el Festival Internacional de Cinemes Africans de Barcelona (FICAB), i les institucions abans esmentades.

En aquestes jornades es presenten dues comunicacions realitzades per investigadors de l'InCom-UAB: “La prevenció del VIH als missatges periodístics relacionats amb Barcelona apareguts als mitjans de comunicació d’abast espanyol: televisió, ràdio, premsa i canals digitals”, de Ramón G. Sedó i José Luis Terrón, i “Comunicación sobre salud y Vih/Sida: una revisión sistemàtica”, de Leonardo Moggia.

Per a més informació:

Programa jornades

SCOMLAb InCom-UAB

Setmana de la Ciència (2018), Generalitat de Catalunya

ESPECIAL ELECCIONS Convocades les eleccions a la direcció de l’InCom-UAB, que se celebraran el dia 28 de gener de 2019
El període per presentar candidatures romandrà obert des del 20 de desembre de 2018 al 10 de gener de 2019. Poden optar a director/a de l’InCom-UAB aquelles persones amb reconeguda capacitat investigadora, un mínim de dos anys d’antiguitat a la UAB i que formin part del Consell de l’Institut
L’InCom-UAB us desitja bones festes i un any 2019 ple d’il·lusions i nous projectes.
L’InCom-UAB fa balanç del 2018 a la seva reunió anual
A la reunió anual del consell de l’InCom-UAB, celebrada el 13 de desembre passat, Amparo Huertas Bailén va fer èmfasi en la viabilitat econòmica del centre, tot i la forta crisi que estan patint les universitats
José Luis Terrón forma part del Grup de Treball de Comunicació i Publicitat del Consell Espanyol de Drogodependències i altres Addicions
El 27 de novembre es va constituir el Grup de Treball Permanent de Comunicació i Publicitat, que depèn de la Delegació del Govern pel Pla Nacional sobre Drogues (PNsD), organisme que forma part del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social del Govern d’Espanya