Arrenquen les III Jornades de Comunicació i Salut #parlemdeVIH?

Les jornades tindran una sessió en línia, el 21 de novembre, i una sessió presencial, el dia 22 de novembre, que serà retransmesa via streaming (www.comunicacioisalut.cat i Twitter: @parlemdevih). Són una iniciativa d’SCOMLab Comunicació i Salut (InCom-UAB), l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB) i la Càtedra UNESCO de Comunicació (InCom-UAB) i formen part del programa de la Setmana de la Ciència 2018

Bellaterra, 19-11-2018. Barcelona es convertirà els dies 21 i 22 de novembre, en el centre del debat acadèmic a l’entorn de com millorar el tractament mediàtic sobre les campanyes de prevenció VIH/sida als mitjans de comunicació i també a les xarxes socials, gràcies a les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut #parlemdeVIH?, organitzades per SCOMLab Comunicació i Salut de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l’Observatori de la Comunicació (InCom-UAB) i la Càtedra UNESCO de Comunicació (InCom-UAB), amb el suport de l’Institut d’Estudis Catalans i la Societat Catalana de Comunicació, filial d’aquesta institució.

Prevenció de VIH/Sida i mèdia

Els mitjans de comunicació són una eina de promoció i difusió de la salut i, amb l’expansió de la cultura digital, ha augmentat la facilitat d’accés a la informació per part de la ciutadania a continguts poc rigorosos.

Enguany, les III Jornades Internacionals Comunicació i Salut #parlemdeVIH?, es proposen, com a objectius principals, debatre sobre la difusió de les campanyes de prevenció i la informació que circulen a l’entorn del seu tractament i les recomanacions sobre com viure amb aquesta malaltia, a més a més d’analitzar com es difonen les investigacions mèdiques sobre VIH i quins recursos narratius segueixen aquests continguts amb determinades noves pràctiques i avenços mèdics recents. Les Jornades es plantegen de manera inter i transdisciplinària.

Es compta amb la presència de 25 institucions estatals i autonòmiques responsables en l’àrea de la salut i d’organitzacions directament implicades al voltant de VIH, però la trobada pretén ser, sobretot, un lloc de debat entre equips investigadors acadèmics de comunicació, periodistes i personal d’institucions: prop de 100 inscrits, 40 comunicacions, 25 ponents convidats i més de 12 institucions implicades, públiques i privades.

Les jornades formen part del programa de la Setmana de la Ciència 2018 de la Generalitat de Catalunya i es realitzen al marc del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (SGR 2017/SGR-760) (InCom-UAB).

L’esdeveniment compta amb la implicació de 12 institucions, públiques i privades: l’Ajuntament de Barcelona, el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, Filmin, RECS - Revista Española de Comunicación en Salud (UC3M), el Festival Internacional de Cinemes Africans de Barcelona (FICAB), i les institucions abans esmentades.

En aquestes jornades es presenten dues comunicacions realitzades per investigadors de l'InCom-UAB: “La prevenció del VIH als missatges periodístics relacionats amb Barcelona apareguts als mitjans de comunicació d’abast espanyol: televisió, ràdio, premsa i canals digitals”, de Ramón G. Sedó i José Luis Terrón, i “Comunicación sobre salud y Vih/Sida: una revisión sistemàtica”, de Leonardo Moggia.

Per a més informació:

Programa jornades

SCOMLAb InCom-UAB

Setmana de la Ciència (2018), Generalitat de Catalunya

ESPECIAL ELECCIONS L’InCom-UAB confirma la Dra. Amparo Huertas Bailén com a única candidata a la direcció de l’InCom-UAB
Amb la proclamació oficial d’aquesta única candidatura, avui s’inicia la campanya electoral, que finalitzarà el dijous 24 de gener
La investigadora Carme Ferré Pavia, ponent d’una de les taules rodones de l’International Forum Female Genital Mutilation
La directora de Comress InCom-UAB va participar en aquest fòrum internacional, que es va celebrar del 19 al 21 de novembre passat, a Barcelona, i que va reunir 200 experts provinents de diversos àmbits professionals (administració pública, fundacions, organitzacions no governamentals, serveis socials, estudis de gènere, polítiques públiques i mitjans de comunicació, entre d’altres)
La investigadora de l’InCom-UAB Carme Ferré Pavia, nova secretària i vicedegana de la Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB)
Carme Ferré Pavia renova el càrrec de vicedegana d’Intercanvis, Pràctiques i Treballs Final d’Estudis (TFE) i assumeix la responsabilitat de secretària, en l’única candidatura que optava a les eleccions i que ha estat encapçalada per Maria José Recoder, que també renova al càrrec, com la majoria del seu equip
L’InCom-UAB es converteix en plató per un dia
El centre de recerca va acollir, el 20 de desembre passat, el rodatge d’un curtmetratge d’uns estudiants de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB. Es tracta d’un treball dels alumnes Laura Dueñas Guerra, Víctor Carilla, Cèlia Carbó i Guillem Obis. En l’equip del rodatge també hi va col·laborar l’actriu Rocío Maronna Diaz