SCOMLab (InCom-UAB) participa en la jornada de debat “Entre tu i jo: parlem de VIH/sida?”, organitzada per Actua Vallès i la Fundació Autònoma Solidària

La jornada se celebrarà a Bellaterra, el 5 de desembre, en el marc dels actes commemoratius del dia mundial de la lluita contra la sida. José Luis Terrón, director d’SCOMLab (InCom-UAB) moderarà el debat entre una metgessa de l’Hospital Taulí de Sabadell i testimonis de persones amb VIH

Bellaterra, 4-12-2018. El director d’SCOMLab (InCom-UAB) i professor titular del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat (UAB), José Luis Terrón, ha estat invitat a moderar la jornada de debat “Entre tu i jo: parlem de VIH/sida?”, organitzada per Actua Vallès i la Fundació Autònoma Solidària. Aquesta activitat, que compta amb la col·laboració de l’InCom-UAB i l’Hospital Universitari Parc Taulí, se celebrarà el dimecres 5 de desembre de 2018, de les 12.30 a les 14.30, a la Sala de Graus de les facultats de Filosofia i Lletres i de Psicologia (UAB), al campus de la UAB, a Bellaterra.

La jornada començarà a les 12.30h, amb un parlament de benvinguda, a càrrec d’Ester Artigas (Actua Vallès) i Marina Girona (Fundació Autònoma Solidària). A continuació, a les 12.45h, s’obrirà el debat amb una introducció a càrrec de José Luis Terrón (SCOMLab InCom-UAB), que donarà pas a la conversa entre la metgessa Marta Navarro (Hospital Universitari Parc Taulí), sobre “El VIH avui. Desmuntant falsos mites” i testimonis de persones amb VIH.

La jornada s’emmarca en els actes commemoratius del dia mundial de la lluita conta la sida (1 de desembre) i vol ser un acte de divulgació i sensibilització sobre el VIH i la sida entre la comunitat universitària. Sobretot, es vol fer èmfasi en la importància de la prevenció, tenint en compte que a Espanya, l’any 2018, s’estan diagnosticant cada dia 10 casos nous de VIH.

Per a més informació:

Cartell “Entre tu i jo: parlem de VIH/sida?”

Programa “Entre tu i jo: parlem de VIH/sida?”

Actua Vallès

Fundació Autònoma Solidària (FAS-UAB)

SCOMLAb (InCom-UAB)

Sessió "Fotoperiodisme amb ulls de dona. Tribut a Joana Biarnés"
L'Institut de la Comunicació (InCom-UAB) organitza una sessió per retre homenatge a la fotògrafa catalana Joana Biarnés (1935-2018). Aquesta activitat està programada el dilluns 25 de març de 2019, de 10 a 12 hores, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Els investigadors Enric Marín i Lydia Steinbrüggen s’incorporen al Consell de direcció de l’InCom-UAB
Amb aquestes incorporacions, el Consell de direcció de l’InCom-UAB reforça la seva representativitat, tant en l’àmbit de personal docent investigador, com de personal en formació. L’acord es va aprovar durant la darrera reunió del Consell de direcció de l’InCom-UAB, celebrada el 28 de febrer passat
Membres de l’InCom-UAB organitzen una taula sobre comunicació i salut en el XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
Els investigadors de l’nCom-UAB José Luis Terrón i Carmen Peñafiel, juntament amb Daniel Catalán, organitzen la taula ‘Comunicació i promoció de la salut’ en el proper congrés Latina que se celebrarà el desembre a La Laguna (Canarias). El termini per enviar comunicacions, que poden ser en castellà, anglès o francès, s’obrirà el 26 de març i es tancarà el 12 de novembre de 2019
Participació de l’InCom-UAB al seminari intermedi de seguiment dels projectes RELIG2017
Amparo Huertas Bailén i Montserrat Santamarina van presentar l’estat del projecte d’investigació “Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3” al segon seminari de seguiment organitzat per l'entitat finançadora —la Direcció General d'Afers Religiosos, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya— el 6 de març de 2019
8M 2019
Aquest divendres 8 de març de 2019, l'Institut de la Comunicació (InCom-UAB), com a Centre de Recerca, s'adhereix i dóna suport a les diferents accions convocades que pretenen visibilitzar les desigualtats en el repartiment del treball intel·lectual, reproductiu i productiu entre homes i dones i la situació de discriminació que això comporta (bretxa salarial, sostre de vidre, terra enganxós, assetjament laboral, segregació horitzontal i segregació vertical), a més de denunciar els discursos LGTBfòbics que pateixen les dones, lesbianes i trans.