Reunió del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB)

Els membres del grup consolidat d’investigació de l’InCom-UAB (2017/SGR-760) es van reunir el 18 de desembre passat per fer balanç del treball realitzat durant els anys 2017-2018. La reunió es va celebrar a la Sala Joan Fuster, a la planta baixa de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General (UAB), edifici en el qual l’InCom-UAB hi té la seva seu

Bellaterra, 07-01-2019. Els membres del Grup Internacional d’Estudis sobre Comunicació i Cultura (InCom-UAB) (2017/SGR-760) es van reunir el 18 de desembre de 2018 per fer balanç del treball realitzat durant els anys 2017 i 2018. La producció del grup (publicacions en revistes d’impacte, llibres, tesis dirigides,…) garanteixen el manteniment dels requisits exigits per sol·licitar finançament en la següent convocatòria, el període d’avaluació del qual comprendrà des del 2017 al 2002.

A més, en la trobada, es va poder debatre sobre els projectes que actualment s’estan desenvolupant. Quim Puig, Laura Santamaria i Maria Luna estan treballant a l’entorn del cinema des de diferents perspectives, des de la història del consum, el doblatge-interculturalitat i les noves narratives. José Luis Terrón i Ramon G. Sedó, després de l’èxit de les Jornades celebrades el passat novembre sobre Comunicació i Salut (#ParlemdeVIH?), consideren que és el moment de reactivar treballs sobre aquest tema. Marta Civil i Serra va tractar sobre les polítiques universitàries i de recerca en l’àmbit català, que és la temàtica que defineix la seva tesi doctoral que està realitzant. Com a coordinadora del grup, Amparo Huertas Bailén va expressar el seu interès per enfortir els vincles entre els més de 15 doctorands que s’estan formant en el marc del grup i va animar a compartir tots els materials en el dipòsit digital de la UAB per facilitar l’accés obert a aquests documents.

Aquesta és la segona reunió que l’equip va realitzar el 2018. El grup està format per 10 membres de la UAB: Amparo Huertas Bailén (coordinadora), Berta Cerezuela, Marta Civil i Serra, Carme Ferré Pavia, Ramon G. Sedó, Carla González Collantes, Laura Santamaria, Miquel de Moragas i Spà, Joaquim Puig i José Luis Terrón Blanco), una investigadora de la UVic/UCC (Zahaira F. González Romo) i una de la UPF (Maria Luna).

Fotografia, d’esquerra a dreta: Quim Puig, Amparo Huertas Bailén i Laura Santamaria; d’esquena, José Luis Terrón i Marta Civil i Serra (© InCom-UAB)

Sessió "Fotoperiodisme amb ulls de dona. Tribut a Joana Biarnés"
L'Institut de la Comunicació (InCom-UAB) organitza una sessió per retre homenatge a la fotògrafa catalana Joana Biarnés (1935-2018). Aquesta activitat està programada el dilluns 25 de març de 2019, de 10 a 12 hores, a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Els investigadors Enric Marín i Lydia Steinbrüggen s’incorporen al Consell de direcció de l’InCom-UAB
Amb aquestes incorporacions, el Consell de direcció de l’InCom-UAB reforça la seva representativitat, tant en l’àmbit de personal docent investigador, com de personal en formació. L’acord es va aprovar durant la darrera reunió del Consell de direcció de l’InCom-UAB, celebrada el 28 de febrer passat
Membres de l’InCom-UAB organitzen una taula sobre comunicació i salut en el XI Congreso Internacional Latina de Comunicación Social
Els investigadors de l’nCom-UAB José Luis Terrón i Carmen Peñafiel, juntament amb Daniel Catalán, organitzen la taula ‘Comunicació i promoció de la salut’ en el proper congrés Latina que se celebrarà el desembre a La Laguna (Canarias). El termini per enviar comunicacions, que poden ser en castellà, anglès o francès, s’obrirà el 26 de març i es tancarà el 12 de novembre de 2019
Participació de l’InCom-UAB al seminari intermedi de seguiment dels projectes RELIG2017
Amparo Huertas Bailén i Montserrat Santamarina van presentar l’estat del projecte d’investigació “Presència del diàleg interreligiós a l’espai públic audiovisual: diagnosi i elaboració d’indicadors. Estudi de cas: TV3” al segon seminari de seguiment organitzat per l'entitat finançadora —la Direcció General d'Afers Religiosos, Departament de Justícia, Generalitat de Catalunya— el 6 de març de 2019
8M 2019
Aquest divendres 8 de març de 2019, l'Institut de la Comunicació (InCom-UAB), com a Centre de Recerca, s'adhereix i dóna suport a les diferents accions convocades que pretenen visibilitzar les desigualtats en el repartiment del treball intel·lectual, reproductiu i productiu entre homes i dones i la situació de discriminació que això comporta (bretxa salarial, sostre de vidre, terra enganxós, assetjament laboral, segregació horitzontal i segregació vertical), a més de denunciar els discursos LGTBfòbics que pateixen les dones, lesbianes i trans.